milieuvriendelijke autos minder zuinig

FredV

Banned
@FredV: ik hoop voor jou dat ie lang belastingvrij blijft, maar als we de geruchten mogen geloven zal de pret snel afgelopen zijn
Dank je Wimus:)
Feit is en blijft dat auto's in de toekomst belast gaan worden naar uitstoot en dan blijft vooralsnog mijn GLtje bovenaan de lijst, of onderaan hoe je t wil bekijken. Tot het moment dat er nog schonere en zuinigere types komen, maar dat geldt dan in gelijke mate voor iedereen.

Wimus

Actief lid
@FredV: Ik hoop het voor je.

Ik stoor me alleen aan de manier waarop de regering dit soort "stimuleringsmaatregelen" neemt. Mensen die er bewust voor kiezen om goedkoper te rijden, en daarom minder PK etc voor lief nemen, worden toch gepakt omdat er "teveel" mensen gebruik van maken, dat is toch je reinste volksverlakkerij :mad:
Iemand die dit puur uit milieuoogpunt doet, koopt die auto sowieso, belastingvoordeel of niet, maar voor de regering telt alleen de schatkist en het milieu kan ze gestolen worden, dat blijkt wel, want als ze daadwerkelijk de "groene" auto's wilden stimuleren uit milieuoogpunt, was deze discussie helemaal niet gevoerd :722: en bleef alles bij de regeling die er nu is en zouden er alleen in de toekomst aanpassingen gedaan worden voor nog schonere auto's.

FredV

Banned
@ Mensen die er bewust voor kiezen om goedkoper te rijden, en daarom minder PK etc voor lief nemen, worden toch gepakt omdat er "teveel" mensen gebruik van maken, dat is toch je reinste volksverlakkerij :mad:
... :722: en bleef alles bij de regeling die er nu is en zouden er alleen in de toekomst aanpassingen gedaan worden voor nog schonere auto's.
Wie zegt dit??? Er is nog geen enkele maatregel in de pen die deze conclusie onderschrijft.
Vooralsnog zijn het geruchten, dus is er geen sprake van volksverlakkerij, maar meer is er sprake van stemming- en bangmakerij.
Overigens niet door de regering geuit, maar door één kamerlid van één partij die een persoonlijke mening gaf.
Nederland houdt zich aan het verdrag van Kyoto en daar maakt deze maatregel (BPM en MRB-vrij) deel van uit.

CaseyBasey

Actief lid
@FredV: je hebt er een nieuwe dagtaak bij, met dit onderwerp! Hoe lang houdt je dit vol?
Er zijn inmiddels tal van draadjes waar jij dit type misverstanden en misvattingen poogt recht te zetten. Wat mij betreft: petje af! En hou vol!
Ik ben allang afgehaakt...

FredV

Banned
@FredV: je hebt er een nieuwe dagtaak bij, met dit onderwerp! Hoe lang houdt je dit vol?
Er zijn inmiddels tal van draadjes waar jij dit type misverstanden en misvattingen poogt recht te zetten. Wat mij betreft: petje af! En hou vol!
Ik ben allang afgehaakt...
Dank, ik doe het ook om ook tegengas te geven. Straks gelooft iedereen het omdat iedereen het roept.
En wat ook zo leuk is dat als je t hebt uitgelegd, dat het dan in zo'n draadje stil blijft...
En t leuke is dat vooral de niet GL-rijders dit t hardste roepen.

CaseyBasey

Actief lid
Dat is ook weer waar, Wimus.
Ik blijf het overigens apart vinden dat je nog steeds de enige Yeti-diesel hier bent. Exclusief hoor.

FredV

Banned
we zullen zien wat de toekomst brengt
Dat is een ding wat zeker is.
Ik weet ook wel dat geen belasting betalen een utopie is, er komt tenslotte een nieuwe opzet van de MRB/BPM.

Maar als ik als GL-rijder dan belasting ga betalen, is dat volgens een norm en dan weet ik ook dat ik minder betaal dan de pchooft-tractor.
Die verhouding die er nu tussen de GL- en de niet-GL-rijder is, is er dan ook.
Lees de plannen maar!

LenK

Forumguru
Ik heb al eerder gezegd dat het me worst zal wezen.
Mijn volgende auto is gewoon weer een gewone auto en niet zo'n gehandicapt of klein vehicel omdat het zonodig goedkoop moet.
Kan me bijvoorbeeld al niet voorstellen dat ik voor de lol diesel ga tanken. Vieze stinktroep.

FredV

Banned
.
Kan me bijvoorbeeld al niet voorstellen dat ik voor de lol diesel ga tanken. Vieze stinktroep.
Welnee, straks ruik je patatlucht vanwege de biodiesel:)
Overigens is er een NL-vinding die bio-diesel op grote schaal binnen 5 jaar productierijp maakt en die niet van planten die voor voedsel zijn bestemd, wordt gemaakt.
Ook in dat opzicht een hele goede oplossing voor het toekomstige gebrek aan benzine...

LenK

Forumguru
Alleen mag je geen Bio Diesel tanken met je auto. Er staat ergens een fotootje van Hetzer van de tankdop deksel waar dat op staat.

FredV

Banned
@LenK, heb je ook gelijk in, mag ook geen rode diesel in :(
Maar wat niet is kan nog komen. misschien in Belgie als eerste ter compensatie dat zij geen BPM/MRB vrije auto hebben? Tenslotte horen de Vlamingen binnenkort gewoon bij NL

LenK

Forumguru
Vlamingen zijn wmb van harte welkom. Maar dan doen we het wel zo dat we van beide landen alleen de goede en positieve dingen overnemen.

Wimus

Actief lid
@CB: ik woon 5km over de grens in Belgie en zou dief van mijn eigen beurs zijn als ik hier geen Diesel zou rijden. Ik ben 7 jr geleden hier terecht gekomen als noodoplossing, ik kon hier na mijn scheiding direct een (betaalbaar) appartement huren, en nadat ik hier gezien had welk voordeel ik kan hebben bij het autorijden, de keuze gemaakt hier te blijven. De wegenbelasting wordt hier berekend naar het vermogen van een auto, ik betaal voor mijn 110 PK Diesel bijvoorbeeld maar 320 Euro PER JAAR ! Benzine is maar 30 Euro ofzo goedkoper, en aangezien wij toch 30.000 KM per jaar rijden, is Diesel gewoon voordeliger, daarbij komt ook nog dat je een benzine auto hier aan de straatstenen niet kwijt komt als je hem weer wil verkopen. Tel daarbij nog eens het voordeel van geen BPM betalen, ik heb voor mijn Yeti hier 23.900 Euro betaald inclusief een set winterbanden. Kijk maar eens in de Nederlandse prijslijst wat ie daar kost incl alle opties.......

FredV

Banned
pff wat een voorrecht en voordeel hebben die importBelgen.
Dat valt in t niet bij onze MRB/BPM-vrijstelling.
En ik kom er niet voor in aanmerking, dan moet ik 300 km omrijden....
Ik ga mn kamerlid vragen om aan deze ongelijke behandeling een einde te maken...

Ja Wim het heeft mij niet in vlijtingen kunnen houden maar wat was autorijden toch leuk in België et doet er gewoon stukken minder pijn.
En ook nog eens tanken bij de plaatselijke dieselboer van het dorp tegen een leuke literprijs.

Wimus

Actief lid
@hengelst, vandaag in Maastricht getankt, is de Diesel momenteel 2 ct goedkoper (Esso) en merkloos zelfs 4 ct

Bovenaan Onderaan