milieuvriendelijke autos minder zuinig

Ik hoorde mijn vader ook al zeggen dat jij tegenwoordig op Pottenberg / Belfort merkloos voordeliger uit is dan in België voor de diesel dan hè

Hetzer

Forumguru
ik heb de aflevering zaterdag gezien, volgens het kassa test team zou de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive ,1 op 18 rijden ipv 1 op 29,

Als ik met mijn 1.2 TDI Greenline, extreem sportief rijd, ver boven de toegestane snelheden ( onlangs op de autobahn) dan haal ik dat nog niet!!!!!!!!

Ook zou de Aygo in de praktijk 1 op 15 rijden, ook hier mee haalt mijn vrouw met haar C-1 ( met 195 brede banden) gemakkelijk 1 op 18

Dus dat de auto's meer verbruiken ,dat is een feit , maar je moet het volgens mij ook weer niet gaan overdrijven.

LenK

Forumguru
Het is allemaal niet meer nodig. Nederland heeft volgens het CBS de Kyoto doelstelling al gehaald:

CBS: minder uitstoot broeikasgas in 2009
woensdag 08 september 2010 | 13:30

DEN HAAG (ANP) - De uitstoot van broeikasgas is volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in 2009 voor het vijfde achtereenvolgende jaar afgenomen. Eind vorig jaar lag de uitstoot bijna 3 procent onder die van 2008 en 6 procent onder die van 1990, het basisjaar voor het Kyotoprotocol waarin is vastgelegd met hoeveel landen hun uitstoot moeten reduceren.

Het CBS maakte de cijfers woensdag bekend. Daaruit blijkt dat er in 2009 een uitstoot was van 201 miljard zogenoemde CO2-equivalenten. Dat is een rekeneenheid waarmee het broeikaseffect van de uitstoot wordt weergegeven. Nederland heeft afgesproken dat het in de periode 2008-2012 de uitstoot met 6 procent zal verlagen vergeleken met die in 1990

GJS

Senior Member
Wacht maar tot de economie weer aantrekt, dan gaat die uitstoot weer flink omhoog.

Fabia

† In Memoriam
Zie ook de weblog van Autoweek hierover:

Onlangs publiceerde AutoWeek een verhaal waarin de verbruikscijfers van een groot aantal auto’s nauwgezet onder de loep is genomen. De conclusie is keihard: niet één auto haalt de door de fabriek opgegeven cijfers. Dat blijkt ook wekelijks uit de reguliere tests die we maken. In de dagelijkse praktijk lust de gemiddelde auto een flinke slok meer dan tijdens de testcyclus die wordt gehanteerd om het officiële verbruikscijfers vast te stellen. Daarin worden geen ritjes met koude motor meegenomen. Of windkracht 10 op de neus. Nee, de omstandigheden op de testbank lijken ideaal om de zaken rooskleuriger voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn. En dat is sinds de invoering van allerlei fiscale stimuleringsmaatregelen op basis van CO2-uitstoot alleen maar toegenomen. Het is een trucje geworden.
Maximaal 110 gram per kilometer? Gaan we regelen! En zo verschijnt het ene belastingvrije kleintje na de andere. Zo werd de prijsbewuste rijder onlangs aangenaam verrast met de BPM- en wegenbelastingvrije Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet. Net als bij de Polo BlueMotion, de Skoda Fabia Greenline en de Seat Ibiza Ecomotive is dieselen dan zelfs voor de particulier interessant. Op zich zijn die ‘zuinige’ auto’s een prima ontwikkeling, het stimuleert de automobilist in goede zin en alle kleine beetjes helpen. Toch blijft het boeiend om te zien hoe autofabrikanten met cijfers weten te goochelen om in aanmerking te komen voor fiscale beloningen.

Bron: Autoweek

Bovenaan Onderaan