http://www.fd.nl/artikel/18716475/succes-bedreigt-belastingvrije-groene-auto
Hopen dat de grens voor de diesels naar 90g/km gaat.
Hopen dat de grens voor de diesels naar 90g/km gaat.
Zoals ik in een ander topic al aangaf, om veilig te zijn kun je beter je keuze voor een GL baseren op een berekening zonder het MRB voordeel. Zo krijg je in elk geval een eerlijk beeld voor het moment dat de overheid deze regeling gaat terug draaien. Iedere maand die je kunt rijden met voordeel is natuurlijk mooi meegenomen.
Als ik het verhaal van vstromjuan lees, is het compleet logisch dat hij toch voor een tsi kiest. Als je (zoals ik) voornamelijk op zoek was naar een goedkope diesel, dan zit je bij de GL aan het goede adres. Dan mag de GL wat harder afschrijven dan bijvoorbeeld de 1.6 diesel, maar doordat je geen BPM hoeft te betalen is dit gewoon de goedkopere keuze t.o.v. de 1.6 diesel die zo'n €5000 meer kost...
Dat nemen ze me niet af