Henk effe goed zoeken !!
Maar een brief waarin exact staat wat jouw bolero radio niet doet ga je natuurlijk ook niet vinden !!
Onderstaande knippen en plakken en invullen !!
Groet,
-----
Ingebrekestelling ondeugdelijk product
Hieronder vindt u een tekst van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.
<postcode en woonplaats>
<e-mail, indien beschikbaar>
Aan
<naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>
Onderwerp: ingebrekestelling ondeugdelijk product
<woonplaats, datum>
Geachte heer, mevrouw,
Op <datum> kocht ik bij u een <product>, om precies te zijn een <merk, type>.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet het <product> alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo. Ik heb over dit product de volgende klachten: <opsomming klachten>.
Ik heb u verzocht het product te repareren of te vervangen. Tot nu toe hebt u dat niet gedaan. Door middel van deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om bovengenoemde klachten op te lossen. Ik verzoek u daarom om het product binnen twee weken na de datum van deze brief alsnog te repareren of te vervangen.Kunt of wilt u dat niet doen, dan verzoek ik u binnen twee weken een ander <product> te leveren, dat wel voldoet aan de eisen van normaal gebruik.
Wanneer u geen van bovenstaande zaken doet, dandient u de koopovereenkomst als ontbonden te beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
Met vriendelijke groet,
<naam en handtekening>