Mistlampen aan bij "in z'n achteruit"?

Eltjo

Forumguru
Misschien lampen aan de binnenkant van het kofferdeksel inbouwen die met de kofferbakverlichting aangaan?
Of je doet gewoon een cursus met je geleidehond.
Als bij jou needle sweep aanstaat dan is er al iemand met jouw wagen aan het programmeren geweest..naar mijn weten staat dit af fabriek niet aan..
Aangezien dat ik erg zeker ben dat de vorige 1e eigenaar van mijn (belgische) Superb hier niets aan heeft laten doen, kan ik zeggen dat de mijne dit af fabriek al had.
Wat spiegelverstelling betreft; mijn rechter spiegel ging eerst hakerig naar binnen en beneden bij de achteruit inschakelen. Omdat ik deze functie gebruikte en vorige eigenaar waarschijnlijk niet, is dit nu over. -> Rust roest.

Hierop aansluitend maar compleet off-topic; let op de sproeiwaterbuis/as van de achterruitwisser. Doordat er vocht tussen de vaststaande sproeibuis en de daarom heen draaiende as komt en de o-ring niet meer voldoende afdicht, kan dit op een gegeven moment vast gaan zitten. Het gevolg is dat de messing sproeiwaterbuis afbreekt, de sproeier plotseling meedraait met de wisser of niet meer sproeit en dat alles in de achterklep komt. Hiervoor is zelfs een reparatie-kit leverbaar. Bij m'n Passat had ik dit opgelost met een oude messing penvulling.
Voorkomen is echter beter; haal het kapje van de wisseras en trek het zwarte sproeikopje eruit en spruit wat dun smeermiddel tussen de as en de sproeibuis.
Is dit misschien wat voor een nieuw topic met aankoop- en onderhoudtips?

Jan Krukas

Senior Member
Lijkt mij niet zo leuk als er iemand achter je rijd en je iets groots hebt geladen waardoor de
Achter klep niet helemaal dicht kan blijft wel je achteruitverlichting branden lijkt mij niet erg
Raadzaam :nono:.Peter 036 SKODA-MAN had de betere op lossing :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan