Mistlampen voor inbouwen

john38

Lid
hallo ronnie

staan daar cijfers op dan,ik heb die niet zogauw gezien
en welke is pin 19 weet je dat zo
 

john38

Lid
ik wil het zekere voor het onzekere weten maar zit erop pin 19 dan al een kleur draad in en zoja welke kleur heeft deze.
en ik heb denk ik toch besloten om er een draad zekering tussen tezetten,maar heoveel ampere kan ik dan het beste gebreuken,als je het via de zekerings kast doe zegt mijn instuctieboekje van skoda dat ik 15 ampere moet gebruiken

gr john
 

Cordoba

Forumguru
Voor de draadzekering kun je dan ook gewoon 15A gebruiken, bij mij zit ook 15A in de zekeringkast (is later gemaakt, was ook een lege positie waar je niet zo een zekering in kon drukken, omdat het metalen achterdeel ontbrak).

Je kunt het ook narekenen: je hebt 2 mistlampen van 55W, dus samen 110W. Als je een 10A zekering zou pakken, is de kans groot dat bij de inschakelpiek van de mistlampen de zekering als springt (10A, komt overeen met 120W), daarom zal er voor een 15A zekering zijn gekozen bij Skoda.
 

john38

Lid
bedankt cordoba
dan weet ik wat ik moet gebruiken,nu alleen nog antwoordt op mijn andere vraag afwachten en dan zal ik weer een poging wagen om het er tussen te zetten

gr john
 

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat het met onderstaande afbeeldingen wel duidelijk is.......
 

Bijlagen

  • Instr FabiaI Jan. 10 18.57.jpg
    Instr FabiaI Jan. 10 18.57.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 45
  • Instr FabiaI_02 Jan. 10 18.58.jpg
    Instr FabiaI_02 Jan. 10 18.58.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 46

john38

Lid
nu is het duidelijk,welke kleur heeft pin 19 dan dat wil ik nog weten ter controle als ik de stekker los heb
 

Ronnie

Forumguru
Mooi dat het duidelijk is.......
Op pin 19 hoort dan een wit/bruine draad van 0,35 mm2. (dit is een vrij dun draadje dus)
 

john38

Lid
dat is inderdaad een dunne draad,dat wordt voorzichtig solderen dus,of zou je nog iets anders kunnen gebruiken???????

gr john
 

Ronnie

Forumguru
Pin eruit prutsen (als ie er al inzit, anders een passende erbij zoeken) dit gaat het beste door met een horlogeschroevendraaiertje in de uitsparing ernaast te prikken, dan de draad eraan solderen en vervolgens de pin er weer in te drukken.
 

john38

Lid
hallo ronnie

ik ga hier zeker mee aan de gang,het kan wel even duren een laat het weten hoe het is gegaan

gr john
 
Bovenaan Onderaan