M'n Zwarte O3 1.4TSI 150PK DSG

jadijkstra2000

Forumguru
Alvast een eerste update: 500km

De eerste 500km rustig gereden. Mja...wat is rustig? Iig geval niet boven de 3000 toeren uit laten komen, en niet te wild bij het stoplicht wegrijden.

Wat me opvalt is de enorme souplesse waarmee de dsg schakelt. Een collega die een audi a3 limo rijdt met een 1.4tfsi en dsg was blij verrast! Hij zei zelfs 'hij schakelt soepeler dan m'n audi' nou kan dat natuurlijk te maken hebben met het 'verschil' wat elke auto wel heeft. Bv als je broeken gaat passen, zijn 2 van dezelfde ook nooit helemaal hetzelfde, maar dat terzijde :)

Auto lijkt/oogt een stuk (maar dan ook echt een stuk) dikker dan m'n o2. Maar volgens mij is dat gezichtsbedrog. Oké hij is wel iets gegroeid t.o.v. de o2, maargoed misschien zit dat dan ook wel in mijn hoofd :) misschien ook wel door de kleurstelling.

Auto voelt voor mij heel erg premium aan. Nette afwerking. Geen gekke dingen nog tegen gekomen. Windgeruis en motorgeluid vind ik persoonlijk minimaal. Het enige stomme wat de auto niet heeft zijn lampjes in de make-up spiegels. Niet dat ik het mis, maar suf is het wel dat dat er nog steeds niet in zit.

Enige wat ik nog niet snap is smartgate....ik kon dat niet bestellen ofzo. Maar kan ook niet ontdekken of het er op zit. Verkoper was ook verbaasd...die gaat het nog even uitzoeken. Maar ik uiteraard ook :)

Ik moet vcds er nog even aanknopen voor wat persoonlijke dingen :)

Op naar de 1000 voor de volgende update!

Stay tuned :)

Race Eend

Forumguru
Het verschil van de dsg7 zit hem waarschijnlijk in de generatie.

De gen 1 DQ200 mqb bak (2013-2015) was al beter dan de eerdere DQ200 bakken van de Golf 6 generatie.
Dit zal echter een DQ200 gen 2 (vanaf modeljaar 2016) zijn, die schakelen absoluut weer mooier en soepeler dan alle oudere dsg bakken, dat komt echt in de buurt van een DSG6 DQ250 qua schakelen.

jadijkstra2000

Forumguru
Het verschil van de dsg7 zit hem waarschijnlijk in de generatie.

De gen 1 DQ200 mqb bak (2013-2015) was al beter dan de eerdere DQ200 bakken van de Golf 6 generatie.
Dit zal echter een DQ200 gen 2 (vanaf modeljaar 2016) zijn, die schakelen absoluut weer mooier en soepeler dan alle oudere dsg bakken, dat komt echt in de buurt van een DSG6 DQ250 qua schakelen.

De audi is van september 2015 :)

Octavia Simply Clever

Senior Member
Hallo iedereen, opnieuw een voorstel rondje na m'n vorige wagen : http://www.skodaforum.nl/forum/i/even-voorstellen.15103/

Morgen (vrijdag) ga ik m'n bestelde O3 ophalen! Spannunnnnd...

Zoals te lezen in de vorige voorstelronde had ik toen een O2 1.6TDI met (helaas) weinig opties. Was een Ambition Businessline. Had wel Navigatie (Amundsen) en elektrische ramen voor. Daar was het min of meer ook wel een beetje mee gezegd.

Ditmaal wordt de O3 een stuk dikker. Met een 1.4TSI 150 PK motor en een DSG automaat zit er qua vermogen een stuk meer in hoop ik. En deze heb ik besteld in de kleur zwart, wel standard 17 inch velgen (vind ze trouwens best mooi!) en op zich wel brede platte sloffen geloof ik (225 / 45 / 17)

Auto is zwart van binnen, beige alcantara leer van binnen. Volgens mij wel een hele mooie combi. Oke het is wel besmettelijk, dus geen hagelslag meer in de auto nuttigen :tongue:
Verder heb ik elekrisch verstelbare stoelen met geheugen. Adaptive Cruise Control, Lane Assist, Travel Pakket. Getinte ruiten achter, DAB, achteruitrij camera, de Columbus zit er standaard in evenals Xenon en Canton speakers (heb de O3 Style Business).
Ik heb expres gekozen voor de hatchback (sorry combi-rijders :) ) want ja, de hatchback zie je niet zo heel veel rijden en vind ik persoonlijk mooier. Oke de combi is een stuk praktischer :tongue:

Even wat plaatjes die ik al ge-upload had (plaatjes gekregen van de verkoper) kon helaas deze week zelf de auto nog niet bezichtigen door werk. Dus morgenvroeg zie ik hem voor het eerst real life.

Uiteraard ga ik uitgebreid foto's maken en hier plaatsen.

Maar voor nu:

17 Inch velgen met 225/45/17 bandjes:

Waar ik nieuwsgierig naar ben is, wie er beige alcantara leer heeft / heeft besteld in de O3, ik heb n.l. nog geen enkele skoda o3 voorbij zien komen waar dit in zit (ja een paar op forum, maar heel weinig)

Goedemiddag, mocht je nog wintersetje zoeken, ik heb er nog eentje in de aanbieding, interesse stuur maar pb.
Succes verder met jou OIII. Kom trouwens regelmatig in FRL....

oco1979

Forumguru
Nice car,kleurcombi is top,al zou ik met men 2 kids dat zeker niet nemen,als je nog geen hebt kan je dat zekers nemen.
Die DSG gaan er op voorruit zo te horen,twas wel nodig.
Dat inrijden zou ik niet echt hoofd over breken,belangrijk is dat deze goed warm is,koelvloeistoftemperatuur en olietemperatuur,dan eens doortrappen in hogere toeren,zal deze zeker niet direct 1L op 1000km drinken.
Men iveco van twerk,heb ik nooit langzaam ingereden. Dag 1 goed warm en gaan met die banaan.
Zit al aan men 3 iveco daily(100.000km per jaar) verversinterval van 40.000km,bijna nooit olie moeten bijvullen tussen de beurten.
Gezien we shift van 10u hebben en dagelijks rond rijden.
Niet veel kans om af te koelen.
Wintermaanden draaid deze soms 10u aan een stuk.

Altijd maken dat deze goed warm is als je doortrapt.

Bovenaan Onderaan