En weer een update
Hoppatee 3300KM op de klok!
Ervaringen tot nu toe:
- Heerlijke auto!
- ACC Wil nooit meer zonder! Echter.... je wordt er wel wat 'lui' van, het is ook gevaarlijk als het uit staat en je hier niet bewust van bent, of in een auto stapt met CC ipv ACC...
- Lane Assist, leuk! Handig, mooi... werkt op zich OK, Maar bij een volgende auto, zal ik deze optie minder snel kiezen dan ACC. Toch, tijdens het rijden even je zonnebril schoonpoetsen en netjes in de baan blijven zonder met je knieen te sturen is toch wel lekker, dus dikke +
- Motorgeluid, dikke prima, lekker stil totdat de turbo tot leven komt
Mij stoort het totaal niet, heerlijk!
- Windgeruis... mja, hier lees ik wel meer van op het Forum, het is geen Passat, of een Audi met dubbel glas. Ik lees ook verhalen over een soort van windtunnel langs de spiegels. Daar kan ik inkomen. Dat is inderdaad zo, maar (vooral snelheden boven de 130) gewoon de muziek wat harder en klaar
Stoort mij i.i.g. niet.
- DSG, Heerlijk! Wat een souplesse! Lekker hoor zo'n automaat, wil niet meer anders.
- Canton Audio...tjsa, heel eerlijk: Dikke vette prima! Ben ik zwaar onder de indruk? : nee. Het is gewoon goed, geen kraakjes, prima geluid. Klaar.
- Columbus...fijn systeem, echter loopt hij elke keer (echt elke keer) vast als ik op de A28 bij Harderwijk de weg verlaat richting N302/N305 naar Almere. Dan blijft het scherm tussen de klokken (en manouvre op de columbus) vast staan en gebeurt er niks. Dit duurt een KM of 6 ~ 7 en dan pakt hij de draad weer op. (denk een bug in de kaart ofzo), laatst liep de Columbus echt helemaal vast! Zelfs bij uitzetten van de auto bleef de radio vrolijk doordraaien terwijl de deur op slot was. Paar keer auto dicht/open en uiteindelijk ging hij uit en daarna werkte hij weer normaal. Hopelijk was dit een eenmalig dingetje, en anders maar wachten op een nieuwe firmware
- Verbruik : Meer dan acceptabel! Verbruikcijfer heb ik niet echt, maar kan ongeveer 650KM op een tank, en dan gaat er zo'n 46 ~ 47 liter in de tank. Rijgedrag : Overwegend sportief en rij iets harder dan toegestaan, veel snelwegverkeer, maar ook stad. (gebruik ook de sportstand), in die situaties en met en automaat vind het het voor een benzine heel netjes! In vergelijking was de Seat Leon 1.6 Diesel, maar een beetje zuiniger...daar reed ik 850KM mee op 47 liter.
- Stuurgedrag : lekker voorspelbaar!
- Remmen : Prima!
- Ruimte : Fantastisch.
- Andere negatieve punten : Niet echt
- Wat kon beter? : Tjsa, standaard Led verlichting in interieur ipv lampjes (heb ze zelf maar vervangen), lampjes make-up spiegels missen! Voor mij niet directe noodzaak, maar wel suf dat het er niet in zit.
- Zaken die ik aangepast heb:
- Led Verlichting interieur
- Needle Sweep
- Lap Timer
- Resterende Tank hoeveelheid
- Dimmen DRL bij knipperlicht (is me alleen nog niet naar de zin)
Dat was hem voor nu