Modeljaar 2009

nomad

Senior Member
Dacht dat deze discussie over modeljaar 2009 ging in plaats van jullie geweldige herinneringen aan jullie opeltjes.

Dus graag weer ontopic nu. Offtopic opel afzeiken kan ik het daarvoor bestemde offtopic forum.

van inkel

Forumguru
Zo te zien ga je MY2009 niet halen, dus wordt het net als ik wachten tot MY2011.:xyxthumbs:
Maar tot die tijd kan ik me best vermaken met m'n MY2008.:D
En ik denk dat dat jou ook wel zal lukken.

nomad

Senior Member
Zo te zien ga je MY2009 niet halen, dus wordt het net als ik wachten tot MY2011.:xyxthumbs:
Maar tot die tijd kan ik me best vermaken met m'n MY2008.:D
En ik denk dat dat jou ook wel zal lukken.

Zo rond 1 juli is ie er, dus ik kan er weer tegenaan.

TL@

Forumguru
Die MY2011 lijkt me perfect voor de volgende :grin:, de mijne moet 42 maanden mee, komt mooi uit.

Ik heb dit forum doorgespit om uit te vinden wat die modelwijzigingen voor modeljaar 2009 inhouden, maar ik ben nog niet veel wijzer geworden. Ook op andere Skoda forums wordt ik niet veel wijzer. Wat ik begrijp is dat vanaf week 45 de 1.4 TSI leverbaar wordt en dat de 1.6 mpi komt te vervallen. Verder las ik op dit forum dat je ook het 'PDC-plaatje' kunt zien als je gaat inparkeren. Maarruh... weet iemand eigenlijk precies wat er gaat wijzigen en wanneer?

vdijk

Lid
Ik heb dit forum doorgespit om uit te vinden wat die modelwijzigingen voor modeljaar 2009 inhouden, maar ik ben nog niet veel wijzer geworden. Ook op andere Skoda forums wordt ik niet veel wijzer. Wat ik begrijp is dat vanaf week 45 de 1.4 TSI leverbaar wordt en dat de 1.6 mpi komt te vervallen. Verder las ik op dit forum dat je ook het 'PDC-plaatje' kunt zien als je gaat inparkeren. Maarruh... weet iemand eigenlijk precies wat er gaat wijzigen en wanneer?

je kunt eens dit draadje lezen: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5753&highlight=2009
korte samenvatting: niemand weet het zeker, maar we verwachten aan het einde van jaar (2008) een kleine wijziging.

Ik ben vanmiddag even bij de dealer geweest om eens te gaan kijken bij de auto die ik via de leasemaatschappij heel snel hoop te gaan bestellen. Meteen even gevraagd naar het hele modeljaar 2009 verhaal. Hij vertelde me dat auto's die geproduceerd zijn vanaf augustus 2008, het modeljaar 2009 hebben. Het gaat dan slechts om kleine wijzigingen (zoals bv dat pdc plaatje). Hij wist niets van wijzigingen in het front. Hij vertelde me ook Skoda eerst alle oudere motoren (zoals de 1.6 mpi en de pompverstuiver diesels) zal verkopen voordat ze de nieuwere motoren gaat leveren. Zou dus best kunnen zijn dat we nog even moeten wachten op een gewijzigde Octavia. Een ander ding dat hij vertelde was het beleid van de leasemaatschappijen: Als mijn auto volgende week wordt besteld, krijg ik hem waarschijnlijk pas in januari (ook al wordt hij veel eerder afgeleverd). Dit heeft te maken met het bouwjaar en de restwaarde. Dat is balen. Moet ik dus toch nog 3 maanden wachten...

Bakkertje

Forumguru
Leasemaatschappijen hebben inderdaad de vervelende eigenschap dat ze auto's die tussen 1 november en 31 december op kenteken gezet zouden kunnen worden doorschuiven naar januari van het volgende jaar. (dit ivm met restwaarde van een auto waarvan het lijkt dat ie een jaar jonger is) Ik heb het ook gehad met een Ford Focus.. Als je geluk hebt kun je een voorraad auto bestellen en wordt die meteen geleverd. Ik heb 14 augustus een metallic rode O2 besteld, die is nergens op voorraad en moet dus gefabriceerd worden. Succes met je keuze en met hetwachten alvast!

leonardus

Nieuw lid
ik krijg de mijne eind sept
zou dit dan model 2009 zijn
ik heb er zowat alle opties op
leren bekleding automaat enz enz
is ook een 2 liter motor
ben heel benieuwd hoe hij rijd

Achtweg

Nieuw lid
is ook een 2 liter motor

Nee dat denk ik niet. Bij een koopovereenkomst wordt afgesproken met je wat je koopt, je krijgt dus de auto die in de showroom staat; model 2008.

"Benieuwd hoe hij rijdt":icon_smile_question geen proefrit gehad:icon_smile_question

is ook een 2 liter motor

Hoi Leonardus,

Volgens mij ligt dat eraan of de auto op voorraad is of niet. De dealer heeft me verteld dat auto's geproduceerd vanaf augustus, modeljaar 2009 hebben, maar als je een auto hebt besteld die ergens op voorraad stond, is het nog modeljaar 2008. Het verschil tussen die twee zal overigens niet groot zijn hoor. Modeljaar 2009 heeft zeker nog niet de facelift. Die zal wel later volgend jaar komen.
Dus jij hebt de auto 'blind' gekocht? Ik heb een O1 gehad met een tweeliter motor en dat reed best pittig. Was nog geen eens een fsi. Wel had ik met die motor een enorm olieverbruik. Ik hoop dat Skoda dat bij de huidige motor beter onder controle heeft.

TL@

Forumguru
Bij mij deed de leasemaatschappij niet moeilijk, mijn O2 wordt gewoon begin november geleverd. Zal blij zij wanneer hij er is, die i30 begint me op de zenuwen te werken.

911gt2

Actief lid
Ik moet helaas wachten tot begin januari, maar het goede nieuws is dat de O2 elegance Attractive business deze maand bij leaseplan voordeliger is. Dus dat ik dus een EAB ga rijden ipv een elegance. Voor bijna hetzelfde geld. :)

Aiii

Lid
Volgens de dealer verwachtten zij de facelift in Januari in Nederland. Dus wellicht heb je nog geluk dat je een nieuw model krijgt 911gt2.

Ik moet helaas wachten tot begin januari, maar het goede nieuws is dat de O2 elegance Attractive business deze maand bij leaseplan voordeliger is. Dus dat ik dus een EAB ga rijden ipv een elegance. Voor bijna hetzelfde geld. :)

Weet je dit zeker 911gt2?
Ik ben verteld door mijn leasemaatschappij dat de leaseprijs/fiscale waarde afhangt van het moment waarop de auto op kenteken wordt gezet. Als dit januari is voor jou, dan is de kans groot dat de auto juist duurder is. De huidige (verlaagde) prijzen gelden t/m 31-12. Volgens mijn dealer kunnen de nieuwe prijzen voor de Octavia wel zo'n 2000 euro hoger liggen dan het niveau nu. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is, maar je kunt het beter maar allemaal even goed checken hoe het nu echt zit voordat je misschien voor onaangename verrassingen komt te staan.

En anders krijg je wellicht wel de gefacelifte Octavia (die dus wel iets duurder is dan het huidige model).

911gt2

Actief lid
Weet je dit zeker 911gt2?
Ik ben verteld door mijn leasemaatschappij dat de leaseprijs/fiscale waarde afhangt van het moment waarop de auto op kenteken wordt gezet. Als dit januari is voor jou, dan is de kans groot dat de auto juist duurder is. De huidige (verlaagde) prijzen gelden t/m 31-12. Volgens mijn dealer kunnen de nieuwe prijzen voor de Octavia wel zo'n 2000 euro hoger liggen dan het niveau nu. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is, maar je kunt het beter maar allemaal even goed checken hoe het nu echt zit voordat je misschien voor onaangename verrassingen komt te staan.

En anders krijg je wellicht wel de gefacelifte Octavia (die dus wel iets duurder is dan het huidige model).
Ik kreeg dit aanbod van de lease maatschappij via mijn werk. Die gaven aan dat ze hem nu gingen bestellen, maar dat er een maand of 3 levertijd op zat... dus dat zou dan automatisch met kerst ongeveer zijn, vandaar dat ze hem daar dan overheen tillen denk ik.

Wat houdt de facelift in als ik vragen mag?

Bovenaan Onderaan