Vanenkelen
Forumguru
Mijn Octavia bevalt nog prima, dus het is niet voor mij. Mijn vader gaat met pensioen en moet zijn lease auto inleveren. Na een Passat Variant, twee keer een Volvo S60 en nu een tijdje een Citroen C5 Break hoeft hij niet perse meer zo'n grote auto, maar wel een degelijke auto en liefst eentje die hij fijn voor zijn caravan kan zetten en een beetje hogere instap zou ook wel fijn zijn.
Ik riep dus spontaan is een Yeti niets voor je.... Meer uit een geintje en zoals verwacht keek hij me niet begrijpend aan en zei "een waaat?".
Hij is gaan googelen en moest erg lachen om het Topgear filmpje waarin de mannen een Yeti laten racen met een ferrari, als tattooshop gebruiken, door een brandende schuur heen rijden en als helicopterplatform gebruiken. Dat wekte in ieder geval de interesse en hij is verder gaan lezen. Kwam tegen dat de Yeti door de ANWB in zijn klasse de beste trekauto is en dat hij zeker in vergelijking met andere "budget-merken" een hele volwassen en goede auto is.
Dus zo werd een geintje serieus en wil hij nu gaan proefrijden en praten met dealers. Oh ja het wordt wel tweedehands. Liefst met max 50.000 kilometers op de klok en max 3 jaartjes oud.
Alhoewel de 1.2 TSI met DSG de ANWB verkiezing (in zijn klasse) wint, twijfelt hij over deze relatief lichte motor. Zijn voorkeur gaat uit naar iets meer vermogen en niet perse een automaat. Ratio zegt de 1.4 TSI en emotie zegt de 1.8TSI met 4x4. Emotie heeft op dit moment de overhand .
Aangezien ik al een tijdje op dit forum rond loop heb ik wel een beeld waar hij op moet letten, maar vul me aan als jullie nog andere dingen zien:
1. Controleren of de distributieketting van de desbetreffende TSI motor mogelijk problematisch is (en al vervangen)
2. Olieverbruik (vooral bij de 1.8 TSI)
3. Wit uitslaan van raamrubbers
4. Als er een DSG bak op zit, slijtage controleren via VCDS en goed opletten of schakelen van 1 naar 2 schokvrij gaat
Nog andere aandachtspunten?
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met een caravan er achter.
Ik riep dus spontaan is een Yeti niets voor je.... Meer uit een geintje en zoals verwacht keek hij me niet begrijpend aan en zei "een waaat?".
Hij is gaan googelen en moest erg lachen om het Topgear filmpje waarin de mannen een Yeti laten racen met een ferrari, als tattooshop gebruiken, door een brandende schuur heen rijden en als helicopterplatform gebruiken. Dat wekte in ieder geval de interesse en hij is verder gaan lezen. Kwam tegen dat de Yeti door de ANWB in zijn klasse de beste trekauto is en dat hij zeker in vergelijking met andere "budget-merken" een hele volwassen en goede auto is.
Dus zo werd een geintje serieus en wil hij nu gaan proefrijden en praten met dealers. Oh ja het wordt wel tweedehands. Liefst met max 50.000 kilometers op de klok en max 3 jaartjes oud.
Alhoewel de 1.2 TSI met DSG de ANWB verkiezing (in zijn klasse) wint, twijfelt hij over deze relatief lichte motor. Zijn voorkeur gaat uit naar iets meer vermogen en niet perse een automaat. Ratio zegt de 1.4 TSI en emotie zegt de 1.8TSI met 4x4. Emotie heeft op dit moment de overhand .
Aangezien ik al een tijdje op dit forum rond loop heb ik wel een beeld waar hij op moet letten, maar vul me aan als jullie nog andere dingen zien:
1. Controleren of de distributieketting van de desbetreffende TSI motor mogelijk problematisch is (en al vervangen)
2. Olieverbruik (vooral bij de 1.8 TSI)
3. Wit uitslaan van raamrubbers
4. Als er een DSG bak op zit, slijtage controleren via VCDS en goed opletten of schakelen van 1 naar 2 schokvrij gaat
Nog andere aandachtspunten?
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met een caravan er achter.