Dat is inderdaad wel een erg groot verschil een 1.2 TSI voorwiel aandrijver en een 1.8 TSI 4x4 te vergelijken.
Ik heb laatst me mogen verplaatsen met een 1.2 TSI ( niet dat daar iets mis mee is )maar als je eenmaal gewend bent om een 1.8 TSI te rijden komt een 1.2 erg magertjes over..
ik zou nooit tuning gebruiken bij dit soort motoren , Ik denk dat je wagen kwetsbaarder maakt voor allerlei narigheid die niet wil met name je betrouwbaarheid wordt gerekt tot het uiterste.
Een 1.2 TSI is een leuke auto en is in principe genoeg om hier in het vlakke nederland goed voor uit te komen maar als je deze wagen op de snelweg rijdt merk je wel dat tie moet werken voor zijn geld. Lawaai beleving is een stuk groter dan bij mijn wagen de 1.8.
Ik vind dat je je keuze altijd moet liggen wat wil je met je wagen doen en waar gaan de meeste reizen naar toe.
Als je Nederland blijft met je caravan tja dan is 1.2 geen probleem ware het niet dat je caravan niet te zwaar mag zijn.
Goed alternatief is dan de 1.4 TSI is krachtiger , caravan mag wat zwaarder rijdt even wat vlotter dan de 1.2 TSI..
De 18 TSI 4x4 is bijna een hothatch hij is vlot rijd soepel en heeft een behoorlijke trekkracht (1800KG) maar heb je de 4x4 wel nodig.. Ik rij af en toe met een boot dwars door Europa en vind het leuk om ook wel eens van het asfalt af te gaan een mooi bergpadje op te rijden... Ja het kan echt.. sterker nog door klei komt ook nog en als ik hem het juiste schoeisel zou geven komt verder ... kijk maar eens op youtube wat de mogelijkheden zijn..
maar ja heb je die 4x4 nodig door de weeks ... NEEN is mijn antwoord als ik eerlijk ben en Nee door de weeks rij ik niet met een zware last maar ja ...
Wat zijn de voordelen van een Yeti
Hoge zit, gebruiksgemak en omdat tie de vormgeving heeft van een tuinhuisje kun je hem ook gebruiken als bestelbusje of verhuiswagen...
Welke je ook neemt hangt natuurlijk ook af van je portemonnee..
Ik zit serieus te overwegen om mijn wagen weg te doen, ik weet dat als ik hem in ruil dat ik ruim 20000 euro krijg en als ik hem zo zou verkopen dat tie dan ergens rond 25000 komt... maar ja welke wagen zou dan weer nemen...
Geen andere merk heeft een handbak met dit vermogen en een trekkracht van 1800 kg..
Nissan Q ding komt niet verder dan 1.6 liter met een trekkracht van 1200 kg
Ford Kuga een 1.6 liter 180 pk met een automaat trekkracht 1200 kg en dan praat je al over een nieuwwaarde van ruim 51000 euro.
Mazda cx5 mooie wagen ook ruim maar ja trekkracht van 1400 kg en weer een automaat en wij mopperen dan over het olie verbruik maar hebben jullie daar wel eens gekeken op het forum of de reviews van Autoweek...
volgens mij krijg je daar alles maar werkt er eigenlijk niks van.
Honda tja groot log maar ja heb ik niks mee
Subaru een groot plastic tuperware geval waar ik ook niks mee heb
BMW X1 leuk maar duur
Mercedes GLA ontiegelijk duur en verd... klein en laag
AUDI Q3 tja bijna de zelfde motoren als de skoda en dus ook de zelfde problemen maar duur wel erg mooi afgewerkt dat moet ik ze wel toegeven
en dan Volkswagen Tiguin op dit moment vallen de prijzen wel mee omdat men een nieuwe verwacht volgend jaar maar de wagen heeft de zelfde motoren en is stuk duurder..
de rest van de merken ja leuk maar oke
TJA en dan kom je toch weer terug bij SKODA rijdt goed , betaald er wat minder voor dan de rest en is voor de rest best betrouwbaar oke ..