mogelijke aanschaf Yeti..aantal vragen

Gisteren een proefrit gemaakt. Helaas geen 1.2 DSG voorhanden dus maar in een 1.4....moet zeggen dat beviel uitstekend, prima auto welke ruimschoots aan de verwachting voldeed.

Echter blijkbaar gaat het erg goed met Skoda en hoeven ze niet perse te verkopen want de prijs onderhandelingen daarna vielen tegen......ondanks de BPM daling blijkt de uiteindelijke prijs voor 2011 toch nog hoger te liggen dan die van 2010.....de dealer wilde niets met de prijs doen en ook was de inruil waarde voor onze oude auto beneden peil (meer dan 10% onder ANWB inruil koers waarde..zelfs minder dan de ANWB opkoopservice...).

Dus dat wordt waarschijnlijk geen zaken doen.
Zit er nog aan te denken andere dealers in de buurt te bezoeken of aan te schrijven met daarin een prijsvoorstel voor de Yeti met inruil van onze C30...weet alleen niet hoe "done" dat is.
Of wellicht toch maar naar een Qashqai gaan kijken (oei :-)...eerst maar eens goed nadenken.

EdK

Forumguru
Met aanschrijven van dealers werkt meestal niet omdat een dealer toch vaak een wagen in real wil zien.
Maar shoppen langs meerdere dealers heeft vaak wel zin en kan net dat juiste bod geen waar jij naar zoekt.

Maar dat de motor ruimschoots aan je verwachtingen voldeed verbaast mij en meerdere lezers hier niet.
Was je ook wel min of meer verteld in bovenliggende berichten.

En bij deze succes met de onderhandelingen en we vernamen graag wat het uiteindelijk gaat worden !

Captain Hook

Forumguru
Probeer eens nieuweautokopen.nl!
Daar heb ik uiteindelijk de auto niet gekocht, maar op zich gaven ze wel een correcte inruilprijs. :aangenaam:

clapton

Senior Member
Kan ik je ook aanraden, kreeg de gangbare inruilprijs en de korting op de auto. Daardoor voor mij flink aantrekkelijker dan de Skodadealers die ik bezocht had. Geen problemen gehad in het afleveringsproces en met NAK kun je goed telefonisch c.q. per email communiceren.

en qua garantie?? in neem aan dat je gewoon terecht kunt bij je lokale Skoda dealer?? (daar zal ik hem dan ook in onderhoud doen)

clapton

Senior Member
Het is gewoon een Nederlandse auto, ik heb gekozen om hem uiteindelijk op te halen bij de dealer (de Meern). Maar uiteraard moet elke Nederlandse dealer de standaard garantie verlenen. En graag het onderhoud doen, volgens mij zit voor de dealer daar de meeste verdienste aan.

Nog wel een vraag:
Zijn de standaard interieur lijsten van de Elegance dat rare bruine motief zoals in de 3e foto (linker rij) hier:
http://www.skoda.nl/home/modellen/yeti/yeti/fotos/0,20378,_D0Lnl,00.html

of gewoon de grijze zoals op de 2e foto, en hoort die bruine omlijsting bij de lichte bekleding keuze van de stoelen?? Anders moet ik inieder geval nog apart regelen dat ik dat bruine er niet in krijg :-)[/QUOTE]

Op de 3e foto staat het interieur behorende bij het leer-pakket. Ik heb zelf een 2 kleuren interieur (donkergrijs met beige) en daarbij worden de interieurlijsten geleverd in een soort aluminiumkleur.

Overigens ben ik zelf ook erg fanatiek bezig geweest met shoppen en heb uiteindelijk bij mijn huidige dealer de beste prijs gekregen. Ik heb alle benaderde partijen wel steeds eerlijk verteld dat ik alleen maar zaken doe met degene die mij de beste deal geeft.

Succes

cvegreen

Forumguru
Kan er eens iemand antwoorden op de vraag van nicploeg ? Hij heeft zijn vraag al 2 keer gevraagd , maar nog geen antwoord van gekregen .

Sorry Moderator, maar het waren vragen van drugarth, waarop ik al had geantwoord en waarvoor drugarth mij ook al had bedankt.
Zullen we het daar voorlopig maar even bij laten?

groeten
Nicploeg

hemi24

Forumguru

Rosinfield

† In Memoriam
@ Neptukker: Erg leuk gevonden! Met dit soort humor kun je trouwens ook in de kantine goed terecht (of om nog eens over Ryan te kletsen)

even een update: nieuweautokopen.nl had een goede offerte,maar intussen ook weer met de dealer gepraat en er daar ook wat van de prijs afgekregen plus nog een paar kleine opties erbij gekregen.
Hoewel NAK nog steeds goedkoper was is het verschil niet van dien aard dat we de lokale dealer wilden uitsluiten.
Dus zaterdag gaan we daar toch de deal sluiten, en dan kan het wachten beginnen.(moet nu wel als de bliksem nog beslissen over de kleur :laugh:

Moet wel zeggen dat ik nieuweautokopen.nl keurig, duidelijk en vertrouwenswekkend vond acteren dus ik zal daar zeker volgende aankoop (zal nog wel even duren :-) weer mijn licht opsteken. Dus was een goede tip!

CaseyBasey

Actief lid
De keuze voor de kleur kan je nog even uitstellen, kan ook nog geruime tijd na de deal gemaakt worden. Tenzij je een al bestaande auto koopt natuurlijk.

Bovenaan Onderaan