@Frans Diergaarde ik heb inmiddels alweer een tijdje terug het gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt. Daarna bij
@Yuxel de basis instellingen weer laten inleren met VCDS
(als je de stekker van het gasklephuis eraf gehad hebt, moeten de basisinstellingen opnieuw ingeleerd worden mbv VCDS)
Vanuit Amsterdam ben ik toen op een niet-ingeleerd gasklephuis naar Haarlem getuft. Alleen bij de stoplichten was het spannend of de motor niet uit zou vallen en jaag je wat overstekende voetgangers de stuipen op het lijf omdat de motor zelf heen en weer slingert in de toeren.
Mijn ervaring met het schoonmaken van het gasklephuis is, is dat de meeste prut aan de onderkant van de klep zit. Wat je dus niet ziet en waar je moeilijk bij kunt. En ik kreeg de zwarte aangekoekte roet er niet af met vloeistoffen en borstels. Ik heb uiteindelijk heel voorzichtig met een bot mesje het aangekoekte roet eraf gekrabd. Ik heb er ook wat foto's van gemaakt destijds in hier ergens op het forum gezet, als je die wilt zien.
Het is in elk geval geen moeilijke klus hoor!