Klopt
@Antera , half (zo niet heel?) Seat Leon 1M rijdend internet heeft dat ook gedaan. 4bar pompen zijn daar de shit ivm tuning e.d. Ik zal echter nooit zulke vermogens gaan ontwikkelen dat ik ook zo'n 4bar pomp nodig ben.... Bovendien meen ik ergens gelezen te hebben, dat die pompen ook iets meer geluid maken.
Ja de op het oog makkelijke manier !
Totdat je gaat overzetten en het kunststof aan alle kanten afbreekt.
Want ook dat kunststof verouderd in de loop van de jaren en word er niet beter op.
Ik weet niet wat je precies bedoelt, Ed, maar ik moet bij deze manier (zie laatste filmpje) juist de plastic behuizing open wippen. En idd bedenk ik me nu dat dat wel eens kapot zou kunnen gaan. Dat ligt toch al z'n twaalf jaar in schrale benzine te drijven....
Misschien ook niet voor niets dat iedereen verder adviseert de complete pomp te vervangen.....
Bij autodoc kan je voor een paar euro aanvinken dat je het onderdeel altijd zonder enige opgaaf van reden, gratis retour kan zenden. Mocht het dus niet gaan lukken en knapt de behuizing tijdens demontage, dan bestel ik alsnog een complete opvoerpomp incl behuizing en stuur ik de Pierburg pomp retour...
Maar met een beetje mazzel ben ik nu voor 7 tientjes klaar voor evengoed een A merk.