[offtopic]
Ga in de menubalk van het forum (groene balk) naar Gebruiksinstellingen.
Daarna de 4de optie, Opties wijzigen.
Op de pagina die dan verschijnt, ongeveer halverwege, heb je een sub-item Weergaveopties discussies. In de tweede box kiezen voor lineair, oudste eerst. Dan is de weergave zoals je wenst.
[/offtopic]
Een van de terugkomende (weinige) klachten over de o2 is het niveau van het motorlawaai van de TDI motoren. Ik krijg in januari mijn eerste O2 TDI (2.0 DSG) en ik heb tijdens de proefrit dit niet als storend ervaren.
Is Skoda (alsmede de VAG) groep ivm andere diesels zo slecht qua geluid en isolatie?
Je rijd veel in Duitsland neem ik aan.Boven de 160 zat er nog maar weinig versnelling in, boven de 180 was het kruipen
Je rijd veel in Duitsland neem ik aan.
In NL heb je niks aan zulke snelheden.
Let wel op de psychologische factor van geluid he. Als jij uit een rumoerige auto stapt en vervolgens in een hele stille, lijkt het plots of er geen actie uit het vooronder komt. Geluid wordt nou eenmaal automatisch geassocieerd met snelheid.tsja, prestaties zijn me wel wat herrie waard. Ik heb in de nieuwe 2.0 TDI common-rail gereden (in een Audi A4). Dat ding was wel wat stiller dan de oude, maar ook een stuk trager. Het viel me zelfs behoorlijk tegen. Boven de 160 zat er nog maar weinig versnelling in, boven de 180 was het kruipen. Nu was de motor nog vrij vers, maar toch....En echt stil was hij ook niet, de 2.0 dci van Renault loopt echt stukken beter en presteert ook net wat beter (zij het ook niet echt super overtuigend).
heb nu een 308 2.0 hdi (136pk), is echt wel sneller als een o2 1.9tdiok, interessante constatering. De Laguna 3 was inderdaad zo stil dat ik even buiten de auto ben gaan luisteren of het wel een diesel was. Toch kom ik net uit Duitsland en ik heb weer genoten. Die 1.9 tdi, met slechts 105 pk, sleurt prima!
heb nu een 308 2.0 hdi (136pk), is echt wel sneller als een o2 1.9tdi
3000 toeren bij 170 km/u.
Je rijd veel in Duitsland neem ik aan.
In NL heb je niks aan zulke snelheden.