My first Skoda

Cordoba

Forumguru
Veel plezier straks met de O3. Overigens wel een paar aparte opties: blauwe bumperbeschermer tegen trekhaken. En ook blauwe bescherming tegen portieren op de flank. :D

anilv26

Senior Member
Veel plezier straks met de O3. Overigens wel een paar aparte opties: blauwe bumperbeschermer tegen trekhaken. En ook blauwe bescherming tegen portieren op de flank. :D

Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn met je nieuwe wagen tegen andere bestuurders :D

anilv26

Senior Member
Nu zonder folie. Volgende week vrijdag halen.

80c88b8e8600b3b20137a7dd7235eaa7.jpg

cd88d8f309bc6c070ca7f592c7f31110.jpg

ee6efdc955c59a3e4c37c448496becd5.jpg

063e3bbe0d0c7e0f299494ef82a2703c.jpg

anilv26

Senior Member
Mijn bevindingen na de eerste 250km.
Rijd heerlijk vergeleken met mijn A4, de acc met front assist is geweldig maar ook eng in het begin, zo vreemd om de controle gedeeltelijk uit handen te geven zogezegd. De 2.0 motor is veel krachtiger vergeleken met de 2.5tdi. Strakker afgeveerd, stuur is erg direct. De start/stop systeem is erg wennen soms makkelijk en soms onhandig, zo heb ik gemerkt dat als je de rem loslaat de motor weer aan slaat je meteen gas geeft, dit teveel ineens kan zijn en de motor uitvalt, tot nu toe 1 x gebeurt. Ik kan het gelukkig met een toets uitzetten als het nodig is. Handig als je de automaat in P zet stopt de motor meteen, uitstappen op slot en klaar. Smart gate probeer ik nog steeds aan de gang te krijgen. Ohja ik ben soms de sleutel heel even kwijt, maar vind m terug in mijn broekzak. Al met al ben ik bang dat ik voortaan in mijn vRS O3 te vinden zal zijn, hoe pijnlijk ook voor mijn A4. Wauw wat een geweldige wagen! Maandag ga ik de Deutsche autobahn op voor een rit van minimaal 4uur aaneengesloten. Dan zal ik nog eens mijn bevindingen posten. Ik ben fan van Skoda!

anilv26

Senior Member
Zo nu een aantal x de autobahn op en af geweest naar Stuttgart (1000km per week). Goed ingereden de eerste 1500km en uiteindelijk even 220kmh gereden. Rijd voortreffelijk op lage en hoge snelheid. Qua verbruik valt het heel erg mee op hoge snelheid moet ik zeggen 14 a 15 km op een liter. Vandaag met een gemiddelde snelheid van 111kmh 500km lang, 30ltr verbruik. Theoretisch gezien zou ik 700km kunnen halen op een tank. Handig om te weten, voor de rit naar Spanje dit jaar. Acc is geweldig past zich netjes aan op de voorganger, zodra je de richtingaanwijzer gebruikt gaat het gas erop en voorbij. Persoonlijk vind ik het beter om acc op de snelweg dan in de stad te gebruiken. Canton sound system is uitmuntend met flac bestanden, supergeluid, beter dan de Bose in mijn A4. Toen ik de motor bekeek zag ik een hoop dingen die ik niet kon plaatsen, hoop nieuwe techniek. Althans voor mij dan. Word weer zoeken en leren wat het allemaal is, erg nieuwsgierig. De stem van de navigatie mag beter verder is deze erg overzichtelijk en duidelijk. Sportstand van de DSG heb ik nog niet echt uitgeprobeerd, zuinig rijden heeft toch een voorkeur. En dan te bedenken dat ik dan een vRS koop om zuinig te rijden haha. Eerlijk is eerlijk er us 12 jaar verschil met mijn A4 maar wat een verschil zeg, voel me helemaal veilig als ik weer de lange rit maak naar Stuttgart. 30-4 naar Antera, en binnenkort naar JD voor een DSG tuning. De motor laat ik voorlopig met rust rap, genoeg vermogen voor nu. Heb er al bijna 2500km op zitten sinds 1 april. Heb mijn geld goed besteed!!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=826348254167468&substory_index=0&id=467196090082688

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

anilv26

Senior Member
Net bij @Antera geweest voor de verlaging, man wat is hij snel! En nu voor de uitlijning. Ziet er al veel beter uit. Foto's volgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Bovenaan Onderaan