Superb 3 MY2017 van de SIII

RefleCs

Forumguru
Aangezien het erop lijkt dat per productieweek 22 de productie van Modeljaar 2017 zal gaan starten dacht ik, laat ik er dan ook maar een topic over openen.

De zaken die ik tot nu toe gehoord heb, vanuit de dealer, zijn:
- Achteruitrijcamera niet meer standaard op de Style (BL)
- Optionele achteruitrijcamera uitgerust met een sproeier om deze schoon te maken
- Optionele regelbare achtervering (Novimat)

Morgen hoop ik meer info te ontvangen.
 

Blackokkie2

Forumguru
Misschien handig om de in de titel ook even een verwijzing naar S3 te maken, Anders krijg je straks verwarring in het overzicht als er voor elk model een MY2017 topic is.
 

hemi24

Forumguru
Week 22 is binnen de VAG groep algemeen de modeljaarwissel.
Week 46 is meestal het punt voor detailaanpassingen.
 

Bart81

Forumguru
Ik neem aan dat uitvoeringen die al lang besproken zijn niet zomaar gaan aangepast worden omdat skoda zijn wagens niet tijdig kan leveren?
Als iemand met een style de achteruitrijcamera besteld heeft, ga je toch niet zeggen... Uw wagen word pas in week 23 gemaakt dus nu krijg je geen camera meer geplaatst????

Dit zouden echt praktijken zijn die niet kunnen hoor.
Tid niet omdat zij hun wagens niet tijdig kunnen leveren dat ze ineens uitrustingen kunnen gaan aanpassen vanaf week 22....
 

RefleCs

Forumguru
@Bartjanssens : welkom in de wondere wereld van Pon...

Verbaas u niet, verwonder u slechts!
In België hebben ze geen wondere wereld van PON ;)

Echter de importeur in België is niet veel beter dan PON ben ik bang. Op de Nederlandse folder staat in de disclaimer duidelijk dat de importeur zomaar wijzigingen aan mag brengen. Dus zodra je tekent weet je dat het je kan overkomen.
 

Bart81

Forumguru
Dit heeft niks met pon of d'ieteren te maken....
Dit zijn maar de invoerders, de wagen vertrekt op het fabriek zonder de gewenste opties...

Sommige mensen kiezen een bepaald model of bepaalde opties, juist omdat ze deze opties ook echt willen!
Tis niet dat iemand een optie kiest in de veronderstelling van: laten we een paar opties extra nemen want ze zuller er toch wel een paar inhouden!

Ik dacht het niet!!!

Als ik een wagen bestel 1ste week van januari, en uiteindelijk al een my 2017 krijg omdat dealer wagen niet kan leveren binnen de 22 weken, dan is dat niet mijn zorg toch, ik wens mijn auto geleverd te krijgen exact zoals ik hem wil...

Zo manier van behandeling zou niet mogen kunnen
 

RefleCs

Forumguru
Dat klopt niet helemaal @Bartjanssens. De importeur krijgt advies van de fabriek over eventuele vertragingen en wat men daar aan zou kunnen doen. De importeur kan dan kiezen om eventueel aanpassingen te doen aan de te leveren opties (of juist te vervallen opties). In het geval van een nieuw modeljaar ligt het iets anders. Dan past men het daadwerkelijke productieproces aan. Helaas kan men ook dat ongestraft doen. Soms valt dat positief en soms valt dat negatief uit.

Nou is het wel zo dat je in België al heel anders de configuratie kiest dan in Nederland. In België is het vergelijkbaar met andere europese landen. In Nederland zit de configurator echt heel anders in elkaar.
 

Cordoba

Forumguru
Het is een ingewikkeld 'spel': de importeur bepaald welke accessoires op een bepaalde uitvoering zitten, of welke in een bepaald pakket vallen. Dat kan betekenen dat de importeur besluit dat bepaalde opties niet meer op de uitvoering (of het pakket) zitten dat je hebt gekozen. Soms is het overmacht, en heeft ook de importeur de mogelijkheid niet meer om bepaalde keuzes te maken. Dit alles is precies de reden dat we er op het forum al eerder over gediscussieerd hebben dat je geen genoegen moet nemen met een contract waar alleen uitvoering en pakketten zijn genoemd, maar dat je er op moet staan dat alle opties worden uitgeschreven in het contract.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb me nog even in die niveauregeling op de achteras verdiept:
Het betreft hoogstwaarschijnlijk het systeem zoals dat reeds leverbaar is op de Passat in Duitsland en Oostenrijk, en is dan niet combineerbaar met DCC, zie onderstaand plaatje uit de Duitse configurator:
NiveauregelingPassat.png
 

andrehj

Forumguru
Nog niet genoemd in deze draad: m.i.v. MJ 2017 worden alle VAG voertuigen omgezet op het (omstreden) koudemiddel R1234yf.

En nog even over die niveauregeling: gezien het feit dat deze al een hele tijd op een Passat leverbaar is en de onderstellen grotendeels gelijk zijn, zou het zomaar kunnen dat je die schokdempers ook in een S3 kunt inbouwen.
Iemand een idee wat de 3Q0513049HM en de 3Q0513049HN kosten?
 

PlannedObsol

Actief lid
Dat wordt dan komende 2 jaar geen nieuwe auto kopen met airco, totdat het alternatief o.b.v. co2 beschikbaar komt.
 
Bovenaan Onderaan