Superb 3 MY2017 van de SIII

Oke, thx voor de info. Camera zit er niet bij dus, alsook de 230v aansluiting. Mijn collega heeft het comfort pak genomen en deze zal de toeters en bellen wel hebben.

RefleCs

Forumguru
Op het duitse forum wat meer info (zal allicht afwijken voor Nederland maar het geeft een beeld:

• Bestellende: 2,0l TSI 4x4 DSG 206 kW, Ausstattungslinie Ambition
  • Neue Serienausstattung ab Ambition: Dämmmatten im Fond
  • Einsatz neues Kältemittel R1234yf
  • Neue Serienausstattung ab Ambition: Schaltwippen für das DSG
  • Neue Serienausstattung für Ambition: elektrisch anklappbare Außenspiegel und Innen- sowie -Außenspiegelabblendung
  • Neue Serienausstattung für Style: Display Bolero, 6,5" => 8"
  • Neue Serienausstattung für L&K: Display Bolero, 6,5" => 8", personalisierbarer Schlüssel, KESSY
  • nutzbare Verzurrösen für Superb Combi bei Ladeboden in oberer Position
  • Style, L&K, 19" Leichtmetallfelgen Phoenix Schwarz, Bereifung 235/40 R19
  • L&K, 19" Leichtmetallfelgen Phoenix Hochglanz, Bereifung 235/40 R19
  • Rückfahrkamera mit Waschdüse
  • LED-Ambientebeleuchtung mit 10 Farben
  • Infotainmentsystem Bolero: Display von 6,5" => 8"
  • Infotainmentsystem Amundsen: Display von 6,5" => 8"
  • Phonebox mit induktiver Aufladefunktion
  • Progressivlenkung für Sportfahrwerk
  • Superb Combi, automatisches Niveauregulierungssystem für die Hinterachse
  • Neue Funktion für Kessy: Doppeltes Greifen in den Türgriff ermöglicht das Öffnen aller Türen

tha a

Senior Member
een automatische niveauregeling bij de combi is wel gaaf! Net als het inductieladen in de phonebox.

RefleCs

Forumguru
Inderdaad dat zijn zeker interessante opties. Hoewel ik waarschijnlijk niets zou hebben aan de phonebox omdat mijn telefoon te groot is ;)

0ri0n88

Forumguru
Hebben jullie beide naar een combi geinformeerd?
De camera schijnt te vervallen op de HB omdat er een sproeier op de camera komt en die heeft een ruitenwisser achter nodig. Die heeft de HB niet standaard, masr de combi wel.
Zou kunnen dat daar het verschil vandaan komt?
Heeft een hatchback ook niet verplicht een achterwisser nodig? Zolang de ruit mee open kan zoals bij een HB moet er een wisser op dacht ik. Is het een sedan dus alleen de kofferbak kan open dan is achterwisser niet verplicht. En zit zit er een ruitenwisser dan moet er een sproeier bij dus lijkt me niet dat dit de problemen veroorzaakt.

dirkr

Senior Member
Ben benieuwd wat dat voor België geeft..
Zijn wel inderdaad een aantal zeer interresante opties tussen!

dirkr

Senior Member
Heeft een hatchback ook niet verplicht een achterwisser nodig? Zolang de ruit mee open kan zoals bij een HB moet er een wisser op dacht ik. Is het een sedan dus alleen de kofferbak kan open dan is achterwisser niet verplicht. En zit zit er een ruitenwisser dan moet er een sproeier bij dus lijkt me niet dat dit de problemen veroorzaakt.

Was toch niet het geval bij de SII..
Misschien dat ze er mee weg geraken omdat het een sedan vorm is met hatchback functionaliteit :tongue:

0ri0n88

Forumguru
Ja en wellicht regelverschillen tussen NL en België.
Ik weet niet beter dat een HB in NL een ruitenwisser achter moet hebben ook al lijkt het een sedan. De S2 had toch ook de dubbel functionaliteit wellicht dat dat mee speelt

RefleCs

Forumguru
Ja en wellicht regelverschillen tussen NL en België.
Ik weet niet beter dat een HB in NL een ruitenwisser achter moet hebben ook al lijkt het een sedan. De S2 had toch ook de dubbel functionaliteit wellicht dat dat mee speelt

Waarom levert Skoda de ruitenwisser achter in NL dan altijd als optie? Dat was op de OII ook al het geval. Ik ken die regel niet en kan hem ook nergens terugvinden.

0ri0n88

Forumguru
@RefleCs je hebt gelijk kan het ook niet terugvinden.
ik kocht namelijk ooit een bedrijfsbus met 2 deuren achter en er zat geen wisser op. Contact opgenomen en werd mij verteld dat dat alleen gold als er een achterklep op zat dat deze dan verplicht een wisser moest hebben.
verder is het zo dat normale hatchbacks meer last hebben van hun eigen spray en daarom uitgerust worden met wisser achter (Octavia en superb zijn toch meer sedan als HB alleen zijn ze HB omdat de achterruit mee open gaat bij de kofferbak)
Een fiat panda staat op kentenkenbewijs als MPV :deuk: (hoe krom ook )
maar dacht echt dat het daarom verplicht was maar als ik het zo opzoek is het niet verplicht en als die er zit hoeft die het ook niet te doen voor de apk. Wel de voorste wissers uiteraard.

Dus om on topic te blijven. Wellicht zit idd daar het probleem met die achteruitrijcamera dat je dus ook achterwisser eebij moet nemen.

Wat kleden ze die wagens wel uit tegenwordig he :banghead:nog ff en je moet ook je stuur en wielen aanvinken als optie en als het ze niet zint leveren ze het gewoon niet mee :deuk:

gdisselkoen

Forumguru
Het vervallen van de achteruitrijkamera en de terugkeer van de 230V aansluiting blijkt niets te maken te hebben met MJ2017. Mijn auto is dinsdag door de dealer besteld, wordt volgens de planning zoals die nu is, in week 23 geleverd en is nog MJ2016. Ook het rokerspakket is niet meer leverbaar :(

RefleCs

Forumguru
Het vervallen van de achteruitrijkamera en de terugkeer van de 230V aansluiting blijkt niets te maken te hebben met MJ2017. Mijn auto is dinsdag door de dealer besteld, wordt volgens de planning zoals die nu is, in week 23 geleverd en is nog MJ2016. Ook het rokerspakket is niet meer leverbaar :(

Als jouw auto week 23 geleverd wordt (aan jou) dan wordt deze geproduceerd voor week 22 en is het nog een MJ2016. Week 22 is voor de alle VAG modellen het omslagpunt voor wat betreft het Modeljaar.

De info over de Achteruitrijcamera en dat deze een optie wordt op de Style BL komen rechtstreeks van de dealer en dat heeft wel degelijk betrekking op MJ2017. Terugkeer van de 230v aansluiting heb ik niet bevestigd gekregen.

gdisselkoen

Forumguru
Vorige week werd ik door de dealer gebeld. hin had de order van de LM binnengekregen. Hij vertelde me toen dat de achteruitrijdcamera niet meer geleverd wordt op de Style BL. Wat er wel weer op zit is de 230V aansluiting. Deze week is de auto daadwerkelijk besteld en kreeg ik de verwachte aflever week door. Nadat de bestelling geplaatst was kreeg ik te horen dat ook het rokerspakket niet meer leverbaar is.

Ik heb nog telefonisch contact gehad met de dealer en gevraagd of het vervallen van deze zaken te maken had met MJ2017. De dealer vertelde mij dat dit wijzigingen betreft op MJ2016. Dat is wat ik te horen heb gekregen.

riskitalltowin

Actief lid
Het enige wat ik spijtig vind bij mijn MJ2016 is dat ik de kleine Amundsen zal hebben, maar ik vond het teveel opleg voor de Columbus die ik nu wel heb in de Octavia.

andrehj

Forumguru
een automatische niveauregeling bij de combi is wel gaaf!
Mooie optie inderdaad, maar gaat waarschijnlijk zo'n 800 euro kosten en is niet compatible met DCC. Tevens heb ik al berichten gelezen op Skodacommunity.de dat deze optie om onbegrijpelijke redenen alleen met een beperkt aantal motoren combineerbaar is.

RefleCs

Forumguru
Ik heb zojuist een mail gestuurd aan een contactpersoon bij Pon. Hopelijk krijg ik van hem meer duidelijkheid.

MrEdge_

Forumguru
De achteruitrijcamera zit naast de handgreep om het kofferdeksel te openen, ik zie niet in wat dat met een ruitenwisser te maken heeft?

10 kleuren interieurverlichting spreekt me wel aan, zou dat met een software update ook op de 2016 modellen te krijgen zijn?

RefleCs

Forumguru
De achteruitrijcamera zit naast de handgreep om het kofferdeksel te openen, ik zie niet in wat dat met een ruitenwisser te maken heeft?

10 kleuren interieurverlichting spreekt me wel aan, zou dat met een software update ook op de 2016 modellen te krijgen zijn?

In de MJ2017 situatie krijgt de camera een sproeier mee. In theorie zou dat los moeten staan van een ruitenwisser naar mijn mening maar bij de ruitenwisser wordt waarschijnlijk de spulleboel voor de sproeier van voor naar achter in de auto aangebracht en voor de achteruitrijcamerasproeier (scrable!) wordt waarschijnlijk van de bestaande installatie een aftakking gemaakt ofzo.... hoe dan ook het zit aan elkaar gekoppeld.

Die 10 kleuren is hopelijk een kwestie van tijd dat dat ook naar de eerder modellen komt. Ik kan mij zo voorstellen dat dat inderdaad met software gedaan wordt. Dat kunnen we alleen maar afwachten en zodra we een MJ2017 hebben een vergelijking doen met VCDS bijvoorbeeld.

Bovenaan Onderaan