Superb 3 MY2017 van de SIII

Ja en wellicht regelverschillen tussen NL en België.
Ik weet niet beter dat een HB in NL een ruitenwisser achter moet hebben ook al lijkt het een sedan. De S2 had toch ook de dubbel functionaliteit wellicht dat dat mee speelt
In NL is het op geen enkel modetl verplicht een achterwisser te hebben. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet prettig is :itwasntme:. Het is verplicht goed zicht te hebben naar achteren, zelfs de rechter buitenspiegel is niet verplicht als er een binnenspiegel aanwezig is. Gelukkig leveren ze die wel standaard :deuk:

Stian

Actief lid
Ik ben erg benieuwd of er klussers zijn die achteraf een Amundsen 6,5 kunnen ombouwen naar 8 inch. Zal wel illusie zijn. voor inductielader zijn de kansen wel aanzienlijk.

0ri0n88

Forumguru
In NL is het op geen enkel modetl verplicht een achterwisser te hebben. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet prettig is :itwasntme:. Het is verplicht goed zicht te hebben naar achteren, zelfs de rechter buitenspiegel is niet verplicht als er een binnenspiegel aanwezig is. Gelukkig leveren ze die wel standaard :deuk:

Ja klopt ik heb me danig vergist :banghead: echter de meeste echte hatchbacks (ik zie de octavia en superb toch echt wel als sedan qua model, ze zijn alleen HB vanwege de mega handige kofferbak klep die open gaat met de ruit) hebben idd wel een achterwisser en gelukkig ook een rechterspiegel:maakmegek:

darksens

Nieuw lid
Dilemma. Sta op het punt om een SIII Combi Style te bestellen, maar wordt nu toch een beetje nerveus van de berichten hier. Je schaft natuurlijk een auto aan om het totaal plaatje en als er zomaar wijzigingen kunnen doorgevoerd gaan worden....

Nu bestellen is zeker pas na wk22 leveren (afgaande op alle berichten hier op het forum) en wat ga je dan allemaal voor je kiezen krijgen. Vind het vreemd dat de dealers niet precies weten wat er dan verandert gaat worden. Mi moet je nu al op de hoogte gebracht worden als je een offerte hebt lopen wat de veranderingen zijn. Dit kan ook een koop impuls zijn voor andere opties die nu wel leverbaar worden. Ga de dealer maar eens bellen of ze me iets kunnen verstellen.

RefleCs

Forumguru
Meestal komen die berichten in April pas echt goed door naar de potentiële klanten. Het beste is om gewoon contact op te nemen met de dealer. Overigens is het zomaar aanpassen niets nieuws binnen de autowereld hoor. Dat is al jaren zo kan ik je uit ervaring vertellen.

darksens

Nieuw lid
Goed.. Contact gehad met de dealer. Grappig dat ik hem kon vertellen dat het één en ander ging veranderen. Hij melde mij dat de achteruitrij camera verdwijnt uit de Style. Er komt een 230V aansluiting bij. Ook de led interieur verlichting kan nu in 7 kleuren ingesteld worden. Wat ik belangrijker vind is dat ze de camera uit de standaard uitrusting halen en de catalogusprijs met 450€ verhogen!
Ga nog eens goed overwegen of het wel een Superb moet worden. Vind dit best kwalijk.

gdisselkoen

Forumguru
Volgens de dealer waar mijn auto besteld is, Ames, heeft het verdwijnen van de kamera en de terugkeer van de 230V aansluiting niets te maken met MJ2017, maar geldt per direct voor MJ2016. ook het rokerspakket is niet meer leverbaar. Verwachte levering van mijn auto staat gepland voor week 23 en is nog MJ2016.

Zou dit ook gelden voor de Belgische Style, waar de camera in het "Pack Style Comfort II" zit en niet standaard in de Style?

Nu bestellen is zeker pas na wk22 leveren (afgaande op alle berichten hier op het forum) en wat ga je dan allemaal voor je kiezen krijgen. Vind het vreemd dat de dealers niet precies weten wat er dan verandert gaat worden.

Toen ik in week 10 ben gaan proefrijden had de dealer al een complete map met wijzigingen voor MJ2017. Heeft hij keurig doorgenomen zodat ik na bestelling niet verrast zou worden. De belangrijkste was idd de achteruitrijcamera.

Dit zou dan toch bij alle dealers moeten kunnen...

Mijn bestelling zou nog MJ2016 zijn, maarja.. dat grote levertijden topic stelt me niet echt gerust :nailbiting:

gdisselkoen

Forumguru
Ik denk dat dealers terughoudend zijn met het verschaffen van informatie over de wijzigingen m.b.t. MJ2017 omdat ze van te voren nog niet weten of iemand een MJ2016 of MJ2017 auto krijgt gezien de grote verschillen in levertijd.
Een collega heeft zijn auto de laatste week van vorig jaar besteld en de auto werd geleverd in week 8 dit jaar. Er zijn mensen die al maanden wachten op hun auto.

Als je in de veronderstelling bent een MJ2017 te krijgen en je krijgt een MJ2016, dan kan dat wel eens tegenvallen en krijg je misschien niet wat je verwacht hebt te krijgen.

Vandaag is de bestelling van mijn SIII HB 2.0 TDI (150pk) Style business line bevestigd. De camera moest er los bij (en ook de daar bij verplichte ruitenwisser achter). De 230V aansluiting zit er dan weer gratis bij. En na lang doorgraven kwam ook de mededeling dat de binnenspiegel er anders uit gaat zien dan het huidige model. Maar meer kon de verkoper mij via de telefoon niet zeggen; 'hij werkte er pas net'

Verwachte leverdatum is 15 juli.

Jayjo4

Nieuw lid
In week 13 een SIII Combi 2.0TDI 150pk Style Businessline besteld. Ik werd gisteren gebeld door de dealer dat de productiedatum week 18 is en dat dit dus ook de MY2016 wordt. Volgens de dealer is het voornaamste verschil tussen MY2016 en MY2017 de achteruitrijcamera. De dealer heeft bevestigd dat deze er bij mij dus standaard wel in zit.

RefleCs

Forumguru
Nee nog niets over gehoord. Ik krijg maar geen reactie van diverse contact personen op de diverse plekken... voor mij persoonlijk hoeft al dat chrome ook niet zo ;)

MikeP

Nieuw lid
Ik heb zelf een Style BS, besteld in oktober '15 en gebouwd in januari '16. Allereerst vind ik de documentatie van Skoda rondom wat nu wel en niet standaard is niet allemaal even duidelijk. Volgens mijn info bij moment van bestellen zou ik geen Smartlink krijgen en wel een 230 volt aansluiting, maar uiteindelijk is het andersom geworden: ik heb wel een smartlink en geen 230 volt aansluiting. Ik vind het geen ramp maar wel onduidelijk.
Overigens zit bij mij de acteruitrijcamera er wel op en kan hem ook van harte aanbevelen. Werkt ook in het donker(itt de DS5 die ik hiervoor had) zeer goed.

Bovenaan Onderaan