Superb 3 MY2017 van de SIII

MrEdge_

Forumguru
Volgens mijn info bij moment van bestellen zou ik geen Smartlink krijgen en wel een 230 volt aansluiting, maar uiteindelijk is het andersom geworden: ik heb wel een smartlink en geen 230 volt aansluiting.
Ik heb ook geen 230V, maar hoe zie ik of ik smartlink heb? (ervan uitgaande dat je doelt op het kunnen uitlezen van de gegevens van de auto via een app)

MarsMars

Senior Member
Ik heb ook geen 230V, maar hoe zie ik of ik smartlink heb? (ervan uitgaande dat je doelt op het kunnen uitlezen van de gegevens van de auto via een app)
Smartlink is het koppelen van je Android of iOS smartphone zodat je applicaties op je scherm kunt tonen (berichten, maps, muziek, etc.)

Blackokkie2

Forumguru
images

bonyuri

Actief lid
Heeft er iemand al afbeeldingen van de "nieuwe" Amundsen gezien ergens?
Ik vind het verschil in functies tussen de Amundsen en Columbus al vrij klein. Als dan het scherm ook nog eens net zo groot wordt, dan denk ik dat ik gewoon een Amundsen neem :)

riskitalltowin

Actief lid
Ik heb Amundsen genomen, omdat ik net de functionaliteiten van het columbus niet gebruik. Het enige wat ik echt spijtig vond, was het kleine scherm. Maar het is zo, ik kon niet wachten op MY17

De nieuwe prijslijsten staan online op Skoda.nl

Dit zijn de verschillen die ik heb kunnen ontdekken:
Active Businessline Combi
+ Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
+ Navigatie Amundsen met 8" kleuren touchscreen, USB/Ipod aansluiting, Smartlink en lifetime Mapcare

Ambition Businessline Combi
+ Bluetooth telefoonvoorbereiding inclusief phonebox met draadloos opladen **
+ Dakrailing zilverkleurig (combi)
+ Navigatie Amundsen met 8" kleuren touchscreen, USB/Ipod aansluiting, Smartlink en lifetime Mapcare

Style Businessline Combi
+ 230V socket inclusief USB aansluiting
+ Navigatie Columbus met 8" kleuren touchscreen, harde schijf, dvd-speler, Smartlink, WLAN en lifetime Mapcare
+ Telefoonpakket inclusief Phonebox met draadloos opladen, rSAP en simkaartslot met 4G/LTE ondersteuning **
- Achteruitrijcamera

ps. ik ga mij nog voorstellen op de juiste plek

Schep

Forumguru
En de camera is inderdaad optioneel geworden:
Achteruitrijcamera: € 390

Met als voorwaarde: Alleen mogelijk in combinatie met Ruitenwisser achter (voor Hatchback) en LED achterlichten luxe variant met kentekenplaatverlichting achter

RefleCs

Forumguru
Ik zie in de optielijst ook Progressieve stuurbekrachtiging bij het verlaagde onderstel staan.

En:
Dynamic Chassis Control inclusief driving mode selection en 3e sleutel

Voor de rest kan ik zo niets ontdekken.

Voor de niet businessline modellen is het als volgt:
Active:
+ Automatisch inklapbare en dimmende buitenspiegels
+ Binnenspiegel automatisch dimmend

Ambition:
geen wijzigingen

Style:
+ Radio Bolero met 8" kleuren touchscreen met USB en Smartlink

Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
De nieuwe prijslijsten staan online op Skoda.nl

Style Businessline Combi
- Achteruitrijcamera

Dat is merkwaardig. Mijn S3 Combi Style BL is in week 13 besteld en wordt, naar verwachting, in week 23 geleverd. Zonder de achteruitrijkamera, die is per direct vervallen, maar met 230V aansluiting. Volgens de dealer is het nog een MJ2016 die ik krijg.

De 230V aansluiting was al standaard, maar plotseling werd deze niet meer geleverd.

De 230V aansluiting was al standaard, maar plotseling werd deze niet meer geleverd.
Die 230V aansluiting ben ik wel heel benieuwd naar. Is bij de dealer verteld dat deze erop zou zitten, lees op het forum dat dit niet per definitie zo is, en nu weer toegevoegd voor MJ2017.

De mijne staat nu ergens naast de fabriekbof misschien al op de trein. Dus MJ2016. Ben heel benieuwd. In elk geval wel met achteruitrijcamera :yeehaa:

bonyuri

Actief lid
Heeft iemand ergens de nieuwe optielijst?
Bij het samenstellen op skoda.nl zijn de wijzigingen nog niet doorgevoerd...

edit:
nvm, gevonden :)

RefleCs

Forumguru
Ze staan in de kennisbank van dit forum en ze de nieuwe prijslijsten staan ook op de site van Skoda.

Schep

Forumguru
Deze is trouwens wel erg leuk:

DAB digitale radio ontvangst met tv-tuner
Alleen mogelijk in combinatie met Ruitenwisser achter, LED achterlichten luxe variant met kentekenplaatverlichting achter, Sunset en Achteruitrijcamera

De LED achterlichten in de kofferbak zijn natuurlijk wel nodig voor een betere ontvangst de tv. En die sunset is ook wel nodig, anders kunnen pottenkijkers via de achterruiten meekijken.

gdisselkoen

Forumguru
Die 230V aansluiting ben ik wel heel benieuwd naar. Is bij de dealer verteld dat deze erop zou zitten, lees op het forum dat dit niet per definitie zo is, en nu weer toegevoegd voor MJ2017.

De mijne staat nu ergens naast de fabriekbof misschien al op de trein. Dus MJ2016. Ben heel benieuwd. In elk geval wel met achteruitrijcamera :yeehaa:

Voordat de auto definitief besteld werd door de dealer kreeg ik een telefoontje dat de achteruitrijcamera per direct niet meer geleverd werd en dat de 230 V aansluiting er weer op zit. Hoop dat dealers niet jokken :pieker:

Bovenaan Onderaan