Superb 3 MY2017 van de SIII

Bako

Nieuw lid
De ambition BL MY2017 krijgt igg een 8" amundsen en wordt 800 Euro duurder.
De combi krijgt hiernaast ook een chrome dakrailing.

Iemand een idee of de Style BL ook duurder wordt? En wanneer wordt de nieuwe prijslijst vrijgegeven?

Ik was vandaag bij de dealer voor n eerste kennismaking met de SIII en heb precies de Style BL laten offreren. Meerprijs t.o.v. het vorige modeljaar: €450. Waar dat dan in zat... geen idee eigenlijk.

gdisselkoen

Forumguru
Enkele weken geleden mijn bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij en gisteren is de bestelling naar de dealer gegaan.
Vanmiddag werd ik door de dealer gebeld dat de achteruitrijcamera op de style businessline geschrapt is. Wat ik wel krijg is een 230 Volt aansluiting.

Nu vind ik de achteruitrijcamera wel een leuke gadget, maar niet de reden dat ik deze auto gekozen heb. Tis jammer, maar het is zo.

dirkr

Senior Member
Das natuurlijk geen reden om van de aankoop af te zien maar het blijft schandalig dat ze na de bestelling nog aanpassingen kunnen doen en je hier gewoon van op de hoogte brengen ipv er iets aan te doen :)

Benieuwd wat er bij mij nog allemaal gaat gebeuren aangezien we geen Businessline hebben in België..

gdisselkoen

Forumguru
Das natuurlijk geen reden om van de aankoop af te zien maar het blijft schandalig dat ze na de bestelling nog aanpassingen kunnen doen en je hier gewoon van op de hoogte brengen ipv er iets aan te doen :)

Dat ligt er aan wat in de koopovereenkomst staat.
In mijn geval betreft het een lease auto en informeert de dealer mij vooraf. Ik heb dan nog de keuze om de bestelling te annuleren als ik per se een achteruitrijcamera wil hebben.

Als de auto al besteld is en achteraf blijkt de auto niet overeen te komen met de bestelling, dan kan de koopovereenkomst ontbonden worden. Tenzij er een bepaling opgenomen is dat de uiteindelijk geleverde uitvoering af kan wijken van de bestelde uitvoering. Even kort door de bocht gezegd.

Gisteren contact gehad met de dealer (Desmet ninove) die wist me te zeggen dat de achteruitrijcamera bij de SIII style zeker behouden blijft. Ik heb zelf de 230V optie niet aangevinkt, dus daar kan ik niet mee helpen.

dirkr

Senior Member
Gisteren contact gehad met de dealer (Desmet ninove) die wist me te zeggen dat de achteruitrijcamera bij de SIII style zeker behouden blijft. Ik heb zelf de 230V optie niet aangevinkt, dus daar kan ik niet mee helpen.

Leuk om te horen, zal zelf ook eens horen bij D'Ieteren Woluwe wat zij me kunnen vertellen.
De 230V optie heb ik aangeduid via een Pack maar met de kennis dat die hoogstwaarschijnlijk wel ging vervallen. Dat blijft afwachten tot de dag van de levering denk ik :)

Leuk om te horen, zal zelf ook eens horen bij D'Ieteren Woluwe wat zij me kunnen vertellen.
De 230V optie heb ik aangeduid via een Pack maar met de kennis dat die hoogstwaarschijnlijk wel ging vervallen. Dat blijft afwachten tot de dag van de levering denk ik :)
no prob. Ben benieuwd naar wat ze bij D'Ieteren te zeggen hebben over de kwestie.

gdisselkoen

Forumguru

Dan is het wel merkwaardig dat de dealer mij belt om dit mede te delen voordat de auto besteld wordt. Mijn vermoeden is dat ze dit doen om problemen achteraf te voorkomen. Het kan natuurlijk een misverstand zijn en dat de dealer mij per vergissing gebeld heeft.

Schep

Forumguru
Hebben jullie beide naar een combi geinformeerd?
De camera schijnt te vervallen op de HB omdat er een sproeier op de camera komt en die heeft een ruitenwisser achter nodig. Die heeft de HB niet standaard, masr de combi wel.
Zou kunnen dat daar het verschil vandaan komt?

gdisselkoen

Forumguru
Hebben jullie beide naar een combi geinformeerd?
De camera schijnt te vervallen op de HB omdat er een sproeier op de camera komt en die heeft een ruitenwisser achter nodig. Die heeft de HB niet standaard, masr de combi wel.
Zou kunnen dat daar het verschil vandaan komt?

Ik heb een combi besteld, maar ik heb zelf niet geïnformeerd. Ik werd door de dealer gebeld toen hij mijn bestelling van de LM binnenkreeg.

Jouw redenering zou best eens kunnen kloppen. Ik heb al eerder een soortgelijk verhaal gehoord. Kan ook zijn dat deze uit de standaard uitvoering gehaald is van de Style BL en nu alleen nog als optie te krijgen is.Mischien komende week maar eens navragen.

RefleCs

Forumguru
Hij zou inderdaad van de standaard lijst met opties af worden gehaald. Dat heb ik uit eerste hand vernomen. Het zal een losse optie worden.

Begin februari is er voor mij een S3 combi besteld, type Style 150pk Dsg met optiepakket Style premium en gps.
Productie is voorzien voor volgende week maar bij mijn weten had ik heen 'standaard' achteruitrij-camera.
Hoe komt dan dat jullie spreken dat dit 'standaard' op de Style staat??

dirkr

Senior Member
@agoriaket in NL is het een Style Businessline en die heeft net iets meer opties dan de Belgische Style.
Eigenlijk moet je het packets comfort/gps/premium er gewoon al bijtellen voor de Businessline uitvoering

In Belgie moeten we die dan apart kiezen als Packs/opties

Bovenaan Onderaan