Maggy
Forumguru
Kennelijk ben ik aan de beurt.... Net de 350dkm aangetikt en de auto voor de riemwissel bij de dealer neergezet; so far, so good. Niks aan de hand.
Totdat ik gebeld word, ah, hij zal klaar zijn!....nee dus, na de riem wissel ( met waterpomp) is er ergens aan de voorkant van het blok een fraaie olielekkage opgetreden, ergens spuit het er uit, het lijkt uit de buurt van de oliekoeler te komen, maar zeker is het nog niet, het was inmiddels 1700 uur, en einde dag voor de mannen. Morgen gaan ze kijken wat het zou kunnen zijn. Best balen.
Heb nog geen 1500 km terug een beurt gedaan, en het blok was kurkdroog aan de buitenzijde, nu droop het er letterlijk van af. (De enige wijziging die ik recentelijk heb gedaan was de viscositeit van de olie veranderen; de 5w30 van shell was niet meer leverbaar, dus nu zit er 5w40 in, ook Helix vol-syntheet, net als de 30.)
Ik ga morgen maar eens langs om mee te kijken, ben benieuwd, wil nog wel ff met het blokkie doen.
Totdat ik gebeld word, ah, hij zal klaar zijn!....nee dus, na de riem wissel ( met waterpomp) is er ergens aan de voorkant van het blok een fraaie olielekkage opgetreden, ergens spuit het er uit, het lijkt uit de buurt van de oliekoeler te komen, maar zeker is het nog niet, het was inmiddels 1700 uur, en einde dag voor de mannen. Morgen gaan ze kijken wat het zou kunnen zijn. Best balen.
Heb nog geen 1500 km terug een beurt gedaan, en het blok was kurkdroog aan de buitenzijde, nu droop het er letterlijk van af. (De enige wijziging die ik recentelijk heb gedaan was de viscositeit van de olie veranderen; de 5w30 van shell was niet meer leverbaar, dus nu zit er 5w40 in, ook Helix vol-syntheet, net als de 30.)
Ik ga morgen maar eens langs om mee te kijken, ben benieuwd, wil nog wel ff met het blokkie doen.