Mysterieuze olie lekkage (bkd)

EdK

Forumguru
Waar het bewuste stuk vandaan komt is niet naar gezocht.

Mmm, hier ben ik dan weer niet zo blij mee, want ergens ontbreekt dus nog een onderdeel ?
Of waar het onderdeel ontbreekt kan een vervolgschade komen....

RoGEK

Senior Member
oliekanalen zijn niet groot genoeg om zoiets uit de kop naar onder te laten komen.

Zal dus iets uit onderblok/carter moeten zijn.
Ik blijf nog steeds bij een kromme drijfstang ivm verkeerde timing.

Maggy

Forumguru
Ik weet ook niet waar het bewuste stukkie vandaan gekomen is, maar die lag in het carter.... Ruilblok loopt als een klok, is netjes gespoelt voor ingebruikname; ook te zien aan de kleur van de olie, na 200 km nog steeds geel.

Treurig dat het oude blok het niet meer doet, maar hier kunnen we weer mee verder.

Rest er nog 1 vraag; hoe sta ik nu in de hoogste stand notering? Met 350dkm of val ik nu terug naar 230dkm?

RoGEK

Senior Member
Ik weet ook niet waar het bewuste stukkie vandaan gekomen is, maar die lag in het carter.... Ruilblok loopt als een klok, is netjes gespoelt voor ingebruikname; ook te zien aan de kleur van de olie, na 200 km nog steeds geel.

Treurig dat het oude blok het niet meer doet, maar hier kunnen we weer mee verder.

Rest er nog 1 vraag; hoe sta ik nu in de hoogste stand notering? Met 350dkm of val ik nu terug naar 230dkm?

Kmstand telt voor de auto.

Zorgen dat het goed gedocumenteerd is dat bij deze kmstand een blok met een ton minder gelopen erin gekomen is.
Verder, er zijn veel wilde verhalen over de BKD maar volgens mij valt het allemaal wel mee vanaf een 2005/2006

Beter dan de broertjes met siemens verstuivers en balansas oliepompen. ( passat, touran, a4, a6 etc )
Mijne loopt ook erg netjes na vervangen van distributie en het vliegwiel.

Bovenaan Onderaan