Na zeer lang twijfelen.. chiptuning of niet?

Joske

Forumguru
Allen,

hier is ie weer: zou ik mijn Fabia 1.4TDI chiptunen?

Heb het ooit wel al eens gevraagd.. Maar dat is geleden van in 2011 :sorry:. Toen ook prijs gevraagd bij JD, nog niets dan lof gelezen en gehoord. Maar ergens zit er toch nog wat schrik in bij mij, kan het écht geen kwaad voor motor of andere onderdelen?

Theoretisch zou ie van 70 naar 100 pk gaan geloof ik en het koppel van 150 Nm naar 200Nm.(op site staat zelfs 245Nm maar dat is me niet echt duidelijk)
Ik denk na 7 jaar met 70 pk rondgebold te hebben ik het verschil dan wel gewaar zou worden?
Heb ook al wat op de site van JD gekeken maar wat me niet duidelijk is, is of een test op de dyno er standaard bij zit? Of moet je dat er dan ook nog bij betalen?

Misschien iemand met zelfde motor die hem ook laten tunen heeft? Of iemand die ervaringen te delen heeft?

Alvast bedankt voor de feedback, de keuze is voor 99% gemaakt, zoek nog 1 procent.. :unsure:.
 

EdK

Forumguru
Alvast bedankt voor de feedback, de keuze is voor 99% gemaakt, zoek nog 1 procent.. :unsure:.

Nou zou zeggen ga lekker morgen bellen !
1 procent kun je geen spijt van krijgen lijkt me zo
 

Noord26

Forumguru
Maakt voor de kwaliteit van de tuning niets uit. Als je goed op de laptop kijkt tijdens de proefrit zul je ook de maximale pk's en Nm's moeten zien.
 

Cordoba

Forumguru
Gewoon even contact opnemen met JD, en Race Eend (niet Rees eend, dat is iemand anders) werkt bij JD en is hier forumlid. Als ik het geweten had, had ik het Mark (=Race Eend) wel even gevraagd afgelopen zaterdag. (was op een meeting waar hij ook was)

Andere optie is Vagtechniek: die chippen ook al een poosje, naar volle tevredenheid van de klanten, en hebben sinds een aantal weken ook een eigen rollenbank. Ze geven op dat je van 75 pk naar 100 pk gaat en dat merk je beslist. Prijskaartje €275, is ook niet verkeerd.
Linkje http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=74_111
 

Joske

Forumguru
Had ernet al mailtje gestuurd naar JD, aan Mark gericht. Wist niet dat het race-eend was :D. Had mij toen terug gemaild destijds, heel vriendelijk alleszins. Ga toch vol voor JD gaan denk ik, is wel 2u45 rijden maar heb ik er wel voor over. Vooral de terugweg dan! ;)
 

Joske

Forumguru
Gewoon even contact opnemen met JD, en Race Eend (niet Rees eend, dat is iemand anders) werkt bij JD en is hier forumlid. Als ik het geweten had, had ik het Mark (=Race Eend) wel even gevraagd afgelopen zaterdag. (was op een meeting waar hij ook was)

Andere optie is Vagtechniek: die chippen ook al een poosje, naar volle tevredenheid van de klanten, en hebben sinds een aantal weken ook een eigen rollenbank. Ze geven op dat je van 75 pk naar 100 pk gaat en dat merk je beslist. Prijskaartje €275, is ook niet verkeerd.
Linkje http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=74_111

Voor mijn motorversie is het 325 euro Cordoba, heb de 70pk versie. Motorcode weet ik eigenlijk niet.
 

Cordoba

Forumguru
Je hebt gelijk Joske, ik zie nu dat er verder naar onder ook nog Fabia's in het lijstje staan, en het zal voor jou toch ook 1u30 rijden zijn. Je moet kiezen, waar je jezelf het beste bij voelt, maar bij beiden ken ik alleen maar tevreden tuning-klanten. Ik heb zelf geen ervaring, (atmosferische blokken tunen heeft niet zoveel zin)
 

Luca

Nieuw lid
eventjes de link van Cordoba gevolgd( Vagtechniek) en wat mij opvalt staan daar geen Yeti's tussen en zeker geen 1.2 motoren......valt er dan misschien niks te "chippen" aan bvb mijn Yeti Active TSI 1.2 ??:unsure:
 

togtog

Lid
Dyno-run aan te raden of overbodig in mijn geval?
weet niet of je het al gelezen maar een dynorun kost 120 euro extra.

Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

gegroet togtog
 

Joske

Forumguru
Ja 599 is niet bepaald goedkoop é.. Maar nu weet je alvast dat de mogelijkheid bestaat :).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kan het alleszins aanbevelen. Overigens moet je ook weer niet al te overspannen verwachtingen koesteren. Het wordt echt geen GTI achtige. Wel merk je duidelijk het extra vermogen (handig als je snel moet/wil inhalen of -voegen) en het extra koppel (minder snel terugschakelen). Als je verder je normale rijstijl handhaaft, wordt hij ook nog iets zuiniger in het verbruik.

Het is idd een niet gering bedrag, maar gezien tegen de aanschafkosten van je auto, valt het wel weer mee en dan kies ik toch voor die paar honderd euro meer en de zekerheid dat het goed zit.
 
Bovenaan Onderaan