Na zeer lang twijfelen.. chiptuning of niet?

Hendrik5E

Senior Member
Hallo Joske, heb je VVT te Marum al gebeld? Is inclusief uitdraai rollenbank goedkoper dan JD en ik rij zelf al geruime tijd met een glimlach, en ik denk meerdere skodarijders onder ons, probleemloos rond!
Je krijgt eerst een run hoeveel je hebt voor -en dan een of meerdere runs van na de tuning.

Cordoba

Forumguru
eventjes de link van Cordoba gevolgd( Vagtechniek) en wat mij opvalt staan daar geen Yeti's tussen en zeker geen 1.2 motoren......valt er dan misschien niks te "chippen" aan bvb mijn Yeti Active TSI 1.2 ??:unsure:

Inderdaad staat ie er niet bij. Ik dacht aanvankelijk dat ze de ECU nog niet konden kraken, maar zie bij de Seat Ibiza (6J) wel twee 1.2 TSI-blokken staan, ik gok dus dat ze de Yeti wel kunnen tunen, maar gewoon even een mailtje sturen of bellen, dan weet je het zeker.

Linkje naar de Ibiza's met prijzen: http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=74_83

Joske

Forumguru
Hallo Joske, heb je VVT te Marum al gebeld? Is inclusief uitdraai rollenbank goedkoper dan JD en ik rij zelf al geruime tijd met een glimlach, en ik denk meerdere skodarijders onder ons, probleemloos rond!
Je krijgt eerst een run hoeveel je hebt voor -en dan een of meerdere runs van na de tuning.

Bedankt Hendrik, heb ik nog niet gedaan, toch bedankt voor de info!

Joske

Forumguru
Even een update... Heb ook zonet Mark (van JD-engineering) ingelicht.

De auto van mijn vrouw heeft van de week de geest gegeven (Mazda van 14 jaar oud) dusja op zoek naar ander auto é. Mijn vrouw gaat dus met mijn Fabia rijden en zag die tuning helemaal niet zitten als ze er zelf moet mee rijden. (begrijpelijk)

Dus na lang wikken en wegen heb ik daarnet een nieuwe Octavia Combi gekocht! :D Voor alle duidelijkheid, een O2 model 2013, maar met "ultimate pack" en een 2 liter diesel 140 pk :tongue:. Volgende week heb ik hem, was 1 van de allerlaatste stockmodellen in België met die configuratie. Ben supercontent!

Luca

Nieuw lid
je zou voor minder supercontent zijn:wink: alvast proficiat met je nieuwe aanwinst!!

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd met de O2 Joske. Maar wat is het probleem voor je vrouw om met een getunede Fabia te rijden? Het wordt echt geen scheurijzer met die extra pk's, maar wil gewoon behoorlijk vooruit als je het gas intrapt. Dat is ook zo'n beetje het kenmerk van JD-tuning volgens mij: flinke verbetering van de prestaties als je dat wil, maar je kunt er ook in de stad gewoon mee rijden, en ook inparkeren is niet lastiger, doordat het vermogen heel geleidelijk in komt.

Joske

Forumguru
Bedankt Luca, bedankt Cordoba!

P.S. laat mijn vrouw eerst maar eens die pittige driecilinder gewoon worden, zal al zware overgang worden van die 1300 benzine :D

Rosinfield

† In Memoriam
ik krijg sterk de indruk dat het oorspronkelijke topic, dat al een tijdje geleden een zachte dood is gestorven, nu is verzand in dialoog van twee heren. Stel derhalve voor dat zij dit tweegesprek elders voortzetten en dat dit topic op slot gaat.

Joske

Forumguru
ik krijg sterk de indruk dat het oorspronkelijke topic, dat al een tijdje geleden een zachte dood is gestorven, nu is verzand in dialoog van twee heren. Stel derhalve voor dat zij dit tweegesprek elders voortzetten en dat dit topic op slot gaat.
"vind ik niet leuk" o_O

VEEJAY

Forumguru
Is Joske een heer dan?

Zoek in ieder geval een tuner die aan maatschappelijk verantwoord ondernemen doet. Dus gericht op economische prestaties (profit), met respect voor de sociale kant (people), binnen de ecologische randvoorwaarden (planet): de zogenaamde triple-P-benadering.

Joske

Forumguru
Is Joske een heer dan?

Zoek in ieder geval een tuner die aan maatschappelijk verantwoord ondernemen doet. Dus gericht op economische prestaties (profit), met respect voor de sociale kant (people), binnen de ecologische randvoorwaarden (planet): de zogenaamde triple-P-benadering.

Iemand uit het bedrijfsleven? :wink: Maar ik vind het alvast mooi uitgedrukt!

Bovenaan Onderaan