Natte bodem bestuurderskant

Wouter1

Forumguru
De auto naar de dealer gebracht hem laten maken.:arghh:.
Mijn lekkage ontdekte ik na een bezoekje wasstraat. Na dit bezoek kon ik de mat aan de bestuurders kant uit wringen deze was doorweekt.
De monteur heeft wat bekleding losgehaald en is met een waterslang gaan sproeien en heeft een lek gevonden bij de kabelboom doorvoering. Maar ik ben er niet bij geweest dus hoe precies weet ik niet.

Cordoba

Forumguru
@rookie_skoda Het linkje dat je hebt geplaatst, kan voor jou ook beslist van toepassing zijn. In een geval als bij jullie auto, krijg ik de neiging om allerlei platen en andere spullen die afdekken weg te halen, om beter de oorzaak in beeld te krijgen. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om de bak op de middentunnel te verwijderen om beter te kunnen zoeken en drogen (de bak die tussen de stoelen loopt, en waar handrem, schakelpook en asbak in geplaatst zijn).

@Cordoba als de link van toepassing kan zijn, wat zou de middenbak er dan toe doen? Moet ik niet bij de kabelinvoer zijn onder de motorkap?

Mocht er een forummer handig zijn en in het midden van het land wonen en verlegen zitten om weekendactiviteiten... :) :)

Ik begin er serieus over na te denken om de Skoda te koop te zetten, nu die nog mooi zijni s.
Simpelweg omdat wij de kennis niet hebben. Maar alles in mij zegt spijt te krijgen bij verkoop...lastig..

Cordoba

Forumguru
Als je die middenbak weg hebt, kun je beter onder het tapijt voelen bij de pedalen: bij de versnellingspook zit een gat in het tapijt en dan kun je daar vandaan voorzichtig voelen (en eventueel ook wat kranten onder het tapijt stoppen, om die er weer uit te halen als ze vocht hebben opgenomen).

Die bak zit met een paar schroeven vast: aan de achterkant kleine bakje eruit halen, daar zitten een paar schroeven onder, asbak eruit daaronder zit ie ook vast geschroefd, en dan de 12V plug loshalen, dan kun je 'm er met wat moeite uit manoeuvreren. Aanwijzingen zijn uit het hoofd, volgens mij toch wel 3 jaar terug dat ik 'm heb losgehad.

Mijn vrouw heeft ook last van gehad van lekkage, bleek bij haar de achterportieren te zijn. Aangezien het bij jou ook voor nat is komt het zeker vanuit de voorkant.
Tip ipv kranten moet je pampers gebruiken, die dingen slurpen een enorme hoeveelheid vocht weg. Wat je doet is onder de stoel het tapijt voorzichtig met een stanleymes een centimeter of 20 insnijden.... daar schuif je een boel pampers door naar binnen. Anders duurt het een eeuwigheid. Als de boel gedroogd is en je hebt het euvel gevonden kan je de pampers verwijderen en zie je niks van de snee in het tapijt.

Ik heb hetzelfde euvel. Tijdens de afgelopen vorstperiode sochtends de binnenkant van de ramen moeten ontdooien/krabben. Gisteren de vochtvreters besteld (pingi), kranten onder matten de matten. Twee weken gelden de auto gewassen om hem van de pekel te ontdoen, en wellicht dat het daardoor nat is geworden. Daarvoor leek het mee te vallen, maar heb er ook niet op gelet. Gisteren toen ik even de automatten wilde uitkloppen viel het me op. Ben me nu aan het inlezen over dit onderwerp op het forum. Hopelijk kan ik hetzelf fixen, want een (dure) garage rekening kan de bruin nu effe niet trekken. En ook hopelijk wordt het weer wat beter, want ik heb, zoals ik mooi verwoord zag op het forum, ook een 'buiten-garage'.

Laatst bewerkt:
Ik heb de oorzaak nog niet kunnen vinden. Dit komt mede door het aanhoudende, natte weer (geen klusweer en de hele auto voelt klam). Inmiddels wat schimmel in de auto. Ik haar vandaag de pingi's op en bel maandag naar de garage voor een afspraak. Heb hier veel mogelijke verklaringen gelezen. Als de portieren zouden lekken kun je dan bijvoorbeeld horen dat er water in zit?
De garage ziet me overigens aankomen. Ze hebben net van de week mijn auto opgehaald bij een garage in Heerenveen waar ik vorige week zaterdag belandde nadat ik wel veel stank (benzine) rook. Probleem met de injecteur en ik kreeg de auto niet meer mee. Met een auto van vrienden ben ik na wedtrijd (want daaroor was ik daar) naar huis gegaan. De garage waar de auto in onderhoud is heeft hem maandag opgehaald. Bleek uiteindelijk een lekkend ringetje te zijn. Dit alles onder garantie omdat injecteurs en cilinderkop in december gereviseerd zijn,en er toen ws een kleine schade aan een ringetje is onstaan(er was een stukje uit)

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Netjes en eerlijk verhaal van die garage! Daar zou ik dit probleem dan ook wel aan toevertrouwen.

Een lekkende auto is nu eenmaal niet iets wat je zelf gemakkelijk kunt beoordelen tijdens een proefrit / aankoop...

Netjes en eerlijk verhaal van die garage! Daar zou ik dit probleem dan ook wel aan toevertrouwen.

Een lekkende auto is nu eenmaal niet iets wat je zelf gemakkelijk kunt beoordelen tijdens een proefrit / aankoop...

Met je eens. Garage prima ook vwb service en gratis leenauto. Ik hoopte alleen na de dure reparatie in december even niet meer naar de garage te hoeven voor t een of t ander.

turboturbo

Forumguru
Het is altijd vervelend als er wat mis is met je auto, zeker zo kort op elkaar.

Maar wees maar alleszins blij dat je zo'n goede garage hebt ;)

Bovenaan Onderaan