Tsja, maar het gaat hier om het nieuwe systeem, en daar zal nog niet veel over geschreven zijn..Tsja... daarover is al heel wat geschreven op dit forum (kijk maar eens in de verzamel-topics onder Car Audio).
Zouden ze zó makkelijk afstand doen van dat 'verdienmodel' (geld-uit-je-zak-klop-model, beter gezegd)?Hoop(te) eigenlijk dat het nieuwe systeem wat beter te updaten is dan het oude...
is inderdaad een SD kaartje.Is het geen los SD-kaartje wat eenvoudig te verwisselen is? Voor zover ik weet is dat in de nieuwe Amundsen zo geregeld, lijkt me ook de enige manier.
Wordt hier bij de Columbus/Amundsen eigenlijk überhaupt iets aan gedaan, of heb je na een jaar of 3 (?) een systeem wat eigenlijk niet meer werkt (of zeeeeer/te traag is)??..(plus de zeer frequente GPS-quickfix waardoor de satellieten sneller worden gevonden)...
Ik heb 2 jaar lang in een auto gereden met een RNS310 (de eerste generatie Amundsen denk ik?) en nooit gemerkt dat de GPS fix langzamer werd. Ook ken ik genoeg mensen die hun TomTom nooit updaten, en die merken dat ook niet.Wordt hier bij de Columbus/Amundsen eigenlijk überhaupt iets aan gedaan, of heb je na een jaar of 3 (?) een systeem wat eigenlijk niet meer werkt (of zeeeeer/te traag is)?
in de handleiding staat inderdaad dat de dealer de updates gaat regelen!Aangezien het om een nieuwe auto gaat zou ik dit probleem melden bij de dealer, grote kans dat ze je een update geven zodra deze beschikbaar is.
Ja, da's nogal droog - je merkt het pas als je 'm wél update... Dan heeft-ie namelijk sneller z'n huidige positie gevonden.Ook ken ik genoeg mensen die hun TomTom nooit updaten, en die merken dat ook niet.
3 gratis updates. dat is goed nieuws! Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt, ik heb het zelf namelijk nog niet eerder gezien. (Het zou op zich tijd worden dat fabrikanten deze service bieden, maar dat terzijde)VAG is helaas niet zo up to date met hun kaarten. Wel hebben ze, gelukkig, nu de mogelijkheid voor 3 gratis updates voor de nieuwe navi systemen.