Navigatie in de O3 HB 2013

Darkside

Forumguru
Die van mij is nu ook vrij geschakeld. Enn dat zal ook wel met de nieuwe kunnen. Maar de meeste mensen hebben geen toegang tot VCDS om dat te regelen en word het dus lastig te controleren.
Maar wie weet kan je nu wel makkelijk zien welke versie het kaart materiaal is.

CoesDoes

Forumguru
Dat stond op de site van VW waar alle nieuwe features getoond werden. Waaronder de discovery pro. En dat je in aanmerking kwam voor 3 gratis updates.
Ik neem aan dat dit ook bij PON zo is. En dat dit ook voor skoda geld.
Dat zou bv betekenen dat je bij je jaarlijkse onderhoudsbeurt ook even een kaart update krijgt.
Hoe dit te controleren is, geen idee.
Maar het zou wel mooi zijn.
Dat zou zeker mooi zijn, maar mijn ervaring is dat als het niet specifiek in de prijslijst vermeld is het meestal ook niet geleverd wordt.

Darkside

Forumguru
Net langs mijn dealer geweest. Zij hebben dor gekregen dat je 3 updates krijgt. Zowel firmware als kaarten

EdK

Forumguru
wowww, en bepaal je dan zelf wanneer die update gedaan word ?
want persoonlijk wil ik bij een up to date versie dan pas na 1 a 2 jaar pas een kaart update hebben en niet als ik toevallig na een half jaar binnen rijd voor de winterbanden wissel of iets dergelijks en dan te horen krijg we hebben hem meteen ff ge update.

En firmware zou ik geen max aan willen zien, daar een firmware update in algemeen verbeteringen zijn van kleine en of grote bugs

Dus het is een verbetering maar men zou nog wel even beter hun best kunnen doen mbt klantvriendelijkheid

Darkside

Forumguru
Over het hoe en wanneer wist de dealer nog niets.
Hij verwachtte gewoon software binnen te krijgen met de instructie die te updaten bij een volgende beurt.

Sparkie

Forumguru
Is dit iets nieuws wat Pon aanbied bij de aanschaf van de O3, of geldt dit ook voor bestaande gebruikers van de Columbus.

Pon kennende..........

Darkside

Forumguru
Het is iets van VW biedt voor het nieuwe systeem de discovery-PRO (ik meende ook dat het alleen op de Rro was.100% zeker weet ik dat niet omdat ik geen interesse heb in de normale discover)
Bij Skoda geldt dat dus voor de nieuwe Columbus.
En niet voor de bestaande.
Heb dus niet gevraagd of dit ook voor de amundsen geld.

Darkside

Forumguru
Zo vaak kom ik niet bij mijn dealer. Was gisteren toevallig in de buurt en had wat tijd over.
Ik ben ook nog niet opzoek naar een nieuwe auto. Moet nog 2 jaar wachten.
Je bent daarom waarschijnlijk sneller als je het zelf vraagt

GewwiT

Lid
@Darkside, in de prijslijst van de nieuwe VW Golf 7 die ik hier voor me heb liggen staat letterlijk "3 jaar gratis downloads navigatie software" voor zowel de Discover Media els de Discover Pro.
Dat zou mijns inziens betekenen dat het bij Skoda voor zowel de Amundsen als de Columbus beschikbaar gesteld wordt.

cali05

Forumguru
De kaarten gedownload (kost flink wat tijd, 6 uur), Uitgepakt en eerst gekopieerd op allerlei SD-kaarten. Helaas -zoals aangegeven in de instructie- moet de originele SD-kaart leeg gemaakt worden en vervolgens de nieuwe versie daarop worden geïnstalleerd.
SD-kaart weer in de auto en het hele zaakje doet het keurig.

Fucky

Senior Member
De kaarten gedownload (kost flink wat tijd, 6 uur), Uitgepakt en eerst gekopieerd op allerlei SD-kaarten. Helaas -zoals aangegeven in de instructie- moet de originele SD-kaart leeg gemaakt worden en vervolgens de nieuwe versie daarop worden geïnstalleerd.
SD-kaart weer in de auto en het hele zaakje doet het keurig.
Klopt zo heb ik het ook gedaan! Alles werkt top! Lijkt zelfs sneller dan voorheen!

Bovenaan Onderaan