Navigatie in de O3 HB 2013

tist

Actief lid
Amundsen en Columbus zijn voor zover ik kan merken, een soort van IGO clonen.
IGO is nu iets wat ik helemaal nier wil, de soft zal je wel niet kunnen verwijderen om er iets "beters" op te plaatsen :(
Wat me ook enorm tegensteekt is dat je een Skoda niet zonder enig systeem kan kopen,er moet en zal altijd zo een "prul" bijzijn of je moet de meest uitgeklede versie kopen, en dan nog.
Heb met mijn radio al troubles genoeg gehad, had ik dat geweten had ik nooit een radio van hen genomen (toen kon ik nog kiezen).
Is vrij duur ook dat ingebouwd "ding" :(

Heb momenteel mijn 2e skoda, en veel kans dat het de laatste zal zijn, de inruilwaarde ervan is belachelijk laag, en dat ook nog eens zet me serieus aan het denken.
 

Wesly

Senior Member
Amundsen en Columbus zijn voor zover ik kan merken, een soort van IGO clonen.
IGO is nu iets wat ik helemaal nier wil, de soft zal je wel niet kunnen verwijderen om er iets "beters" op te plaatsen :(
Wat me ook enorm tegensteekt is dat je een Skoda niet zonder enig systeem kan kopen,er moet en zal altijd zo een "prul" bijzijn of je moet de meest uitgeklede versie kopen, en dan nog.
Heb met mijn radio al troubles genoeg gehad, had ik dat geweten had ik nooit een radio van hen genomen (toen kon ik nog kiezen).
Is vrij duur ook dat ingebouwd "ding" :(

Heb momenteel mijn 2e skoda, en veel kans dat het de laatste zal zijn, de inruilwaarde ervan is belachelijk laag, en dat ook nog eens zet me serieus aan het denken.
Inruilwaardes zijn altijd veel lager, geluk bij een Octavia is dat deze een gewilde gezinswagen is welke particulier snel en voor een goede prijs te verkopen is. Als ik kijk naar mijn huidige Renault Modus kijk dan schrik ik ook hoor, ik bedoel, 24k betaalt en na 5 jaar nog maar 6k waard met 'slechts' 80k op de teller :(
 

CoesDoes

Forumguru
Ik had een Alfa en heb inderdaad behoorlijk wat afgeschreven, maar dat komt ook doordat ik hem vol met extra opties had (ong. 30% van de prijs bestond uit extra's) en je voor accessoires echt vrijwel niks terug krijgt bij inruil, daarnaast was het een MRB vrije diesel met inmiddels bijna 70k op de teller, op dit moment wordt de markt redelijk overspoelt met die dingen met als gevolg dat ik rond te 50% af heb geschreven in 2,25 jr. Bij de Skoda verwacht ik dat dit iets beter zal zijn (mede doordat ik er weinig 'extra' opties op heb...)
Feit blijft dat er op een auto (zeker bij een nieuwe) veel afgeschreven wordt (en je bij een tweedehands meer onderhoud kunt verwachten)

Ik heb bij de Alfa in totaal een paar honderd euro aan onderhoud betaald, terwijl ik bij de Volvo V50 daarvoor in het laatste jaar alleen al duizenden euro's kwijt was...

Autorijden blijft helaas een dure aangelegenheid..
 

Rallye

Forumguru
Amundsen en Columbus zijn voor zover ik kan merken, een soort van IGO clonen.
IGO is nu iets wat ik helemaal nier wil, de soft zal je wel niet kunnen verwijderen om er iets "beters" op te plaatsen :(
Wat me ook enorm tegensteekt is dat je een Skoda niet zonder enig systeem kan kopen,er moet en zal altijd zo een "prul" bijzijn of je moet de meest uitgeklede versie kopen, en dan nog.
Heb met mijn radio al troubles genoeg gehad, had ik dat geweten had ik nooit een radio van hen genomen (toen kon ik nog kiezen).
Is vrij duur ook dat ingebouwd "ding" :(

Heb momenteel mijn 2e skoda, en veel kans dat het de laatste zal zijn, de inruilwaarde ervan is belachelijk laag, en dat ook nog eens zet me serieus aan het denken.

Tja. Je klinkt wat depressief. Mag ik dat zeggen?
De Amundsen en Columbus zijn geen IGO-klonen, maar op zichzelf staande apparaten. Sommigen zien dit overigens juist als een nadeel, zo maakt het nieuwe kaarten vaak erg duur (hoewel de eerste drie jaar gratis in de O3). Wat is er overigens mis met IGO? Ik lees er hier ook wel goede dingen over.

Dat er in de Skoda standaard een radio zit wordt door veel mensen (waaronder mijzelf) ook juist als positief gezien. De Swing in mijn O2 kan voor mij voldoende, bovendien geeft het scherm de airco en pdc-zaken weer, wat bij een after market radio niet gekund had, of veel moeilijker geweest was. Welke troubles heb jij gehad met de radio in je O3 (je post in een thread over de O3)? Wellicht hebben anderen er wat aan. Bovendien: voor zo'n radio betaal je niets, dus vervangen door een after market radio is best mogelijk.

Vervolgens de inruil. Dat is vergeleken met wat premium-merken inderdaad niet het sterkste punt van een Skoda. Maar dat weet je toch van tevoren? Toch koop je er nog een. Ik zou zeggen: een ezel stoot zich in 't gemeen.....
 
De verkoper vertelde mij dat ik een nieuwe Europa SD-kaart moest kopen als ik nieuwe kaarten wilde.
Dankzij dit topic heb ik gratis de nieuwe kaarten. Bedankt!
Wel jammer die random reacties van de garagisten.
 
Bovenaan Onderaan