Navigatie op A-stijl

CaseyBasey

Actief lid
Rosinfield: ik heb foto's gezien op het Engelse Skodaforum van een doe-het-zelver die de zijkant van het dashboard van zijn Yeti aan de bestuurderskant open had weten te maken. Daar zitten weerstanden en aansluitmogelijkheden als ik het goed heb gezien/begrepen. Daar betrekt hij de elektriciteit voor zijn navigatie op de A-stijl.
Ben even aan het zoeken geweest maar kon het zo snel niet terugvinden.

De Broditclip die ik in mijn Corolla voor de ventilatie heb zitten bevalt uitstekend. Is maatwerk dus past precies. Geen gereedschap nodig. Eventueel ook makkelijk te verwijderen. Zit heel solide, trilt niet. Enige nadeel is dat het snoer niet weggewerkt was en dus losjes naar de sigarettenaansteker loopt. En dat wil ik straks in de Yeti liever niet, dus denk ik aan de oplossing van die Engelsman zoals hierboven beschreven.

Rosinfield

† In Memoriam
Ziet er mooi uit, dank je! Komt bij Yeti wel goed uit, want dan hoeft ie maar een klein stukje naar de 12V, kun je het snoer voor een deel oprollen, bv

Rosinfield

† In Memoriam
CaseyBasey: Hoe werkt dat Brodit systeem eigenlijk? Ik begrijp dat je dan ook nog een houder nodig hebt? En kun je die clip dan laten zitten op het rooster? Wel een dure grap dan, denk ik.....

CaseyBasey

Actief lid
Paar tientjes. Ik zal straks wat foto's maken van de verschillende onderdelen, dan wordt het wel wat duidelijker.
Even de batterijen van camera opladen.

CaseyBasey

Actief lid
Afbeeldingen van de Broditsite gehaald, als voorbeeld van de oplossing voor de Corolla:

Op het fotootje zie je aan de linkerzijde 3 x een afbeelding van de de zgn. tilt swivel mount. Daar zit een kogel op waar je het houdertje op klikt waar je navigatieapparaat weer ingeklikt wordt. Door de kogel kan je het apparaat draaien. Dit onderdeel kost 24,95.

Op onderstaande link zie je afbeelding van de Broditclip en instructie hoe deze op het dashboard wordt aangebracht. Broditclip kost 23,95. (Tsja, maatwerk voor elk merk en type auto...)

http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=852538

De tilt swivel mount moet je zelf op de Broditclip schroeven. Schroefjes zijn bijgeleverd.
Als de clip met aangebrachte tilt swivel mount op z'n plaats zit, plaats je de houder van het navigatieapparaat erop. Dit blijft altijd zitten. Snoer voor 12v klik je erin. Navigatieapparaat kan je nu naar believen inklikken en afnemen. Klaar.

Bijlagen

• tilt-swivel-mount.jpg
    tilt-swivel-mount.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 30

Rosinfield

† In Memoriam
wel mooi! Dank voor je moeite. En die tilt swivel mount zit erbij, I presume?
Hoop wel dat het geen probleem oplevert dat er een after sales radio in zit, want je moet daar ook iets inklemmen.

CaseyBasey

Actief lid
Ik weet niet meer of ik toentertijd (4 jaar geleden) 2 bestellingen heb gedaan - 1 voor de mount en 1 voor de clip - of dat ik de set in 1 bestelling heb kunnen kopen.

CaseyBasey

Actief lid
Je kan een clip bestellen voor verschillende plekken in de auto: middenconsole hoog, of laag, of op de A-stijl.
Ik denk niet dat de radio een probleem geeft omdat de Yeti standaarden kwa maatvoering hetzelfde blijven.

Rosinfield

† In Memoriam
ok, nogmaals dank!
Op diverse webwinkels is slechts sprake van een houder en een pro-clip, dus ik ga er maar vanuit dat ik dan alles compleet heb.
Ga dat maar eens bestellen en kijken of het lukt.

FredV

Banned
Heel mooi Rosinfield, ik denk er straks ook aan ipv op de voorruit. Mede omdat de 12v aansluiting bij de handrem zit..
TomTom biedt ze inmiddels ook aan heb ik gezien (heb zelf de TT One XL)

corsaar

Senior Member
De Brodit houders heb ik ook voor tomtom en nokia.
In de yeti elegance zit echter middenvoor een bakje met klepje
daarin heb ik een houder gemaakt (gedeelte van brodit)waar ik de
tomtom opschuif bij niet gebuik schuif ik hem eraf en klepje dicht.
Ik wel eens een foto maken en posten.

Rosinfield

† In Memoriam
Heb de zaak er net op gezet, fluitje van de bekende cent. Helaas 1 van de schroefjes laten vallen (er zitten er natuurlijk precies 4 bij). Weet iemand wat voor schroefjes dat zijn (lijkt kunststof).
Verder vraag ik me nog af of je alleen de kogel laat zitten of ook de houder van je navigatie apparaat die je daarop klikt. In dat laatste geval hoef je het niet steeds op die kogel te klikken.

CaseyBasey

Actief lid
Als de clip met aangebrachte tilt swivel mount op z'n plaats zit, plaats je de houder van het navigatieapparaat erop. Dit blijft altijd zitten. Snoer voor 12v klik je erin. Navigatieapparaat kan je nu naar believen inklikken en afnemen. Klaar.
Houder dus op kogel laten.

Rosinfield

† In Memoriam
O, ja stond er al. Nou, nu nog zo'n k.. schroefje zien te vinden, al blijft hij op 3 ook wel zitten, denk ik.

Bovenaan Onderaan