Navigatie op A-stijl

corsaar

Senior Member
Jazeker dat klopt alleen de passagier heeft geen ducktape op haar mond.
Dus geeft ook (onjuiste) adviezen.

Rosinfield

† In Memoriam
Wat ik uiteraard bedoelde is degene die het navigatie-apparaat raadpleegt, zou je een makkelijke vorm van navigeren kunnen noemen. Net zoiets als: degene die stofzuigt. In feite doet de stofzuiger dit natuurlijk voor je, net als het navigatie-apparaat voor je navigeert, maar in die trant plegen we dan te spreken. Overigens, dit soort vragen wordt in de regel aangeduid als muggenzifterij.

Rolle

Senior Member
Dank Polypenko.
Nee, draad doorknippen is niet goed want de huidige plug vormt 12V om tot 5V.

Ik heb deze oplossing ook gezien, lijkt een erg mooie. Maar die Powerlink is volgens mij in Nederland niet bekend, ik heb er even naar lopen zoeken. En waar ik huiverig voor ben is problemen met de boordcomputer als ik extra aansluitingen in het zekeringenkastje aanbreng. Maar die vrees is misschien niet nodig?

@CaseyBasey:

even bij de electronicaboer binnenlopen en zo een sigarettenaansteker voor de auto halen, daarna in het zekeringkastje een geschakelde plus zoeken op een vrije zekering. De plus van de sigarettenaansteker daarin pluggen de - op het chasis. De adapter van de navigatie in de plug steken en de draad kan je (althans bij mijn O2 pre FL) boven het vakje links naast het stuur tot aan de stuurkolom brengen waar er net voldoende plaats is om deze door te steken. De voeding van mijn navigatie ligt als ik de nav niet nodig heb gewoon boven op de stuurkolom.

Succes.

corsaar

Senior Member
Ja Rolle goede uitleg, maar veel te complex voor CB die zie ik echt niet rommelen
aan zijn nieuwe Yeti.

Rolle

Senior Member
Misschien heeft hij wel iemand in de familie die wel wat handig is? Ik hoop dat ik CB hier niet mee tegen zijn schenen schop.

Het is echt niet zo moeilijk, ik weet alleen niet of er in de yeti dezelfde openingen zitten als bij mijn O2. Maar dat is snel genoeg bekeken, alles bijeen een halfuurtje of een uurtje werk.

CaseyBasey

Actief lid
Ja hoor, zoiets kan ik wel. Ik heb ook al gezien dat er genoeg ruimte is. De te kopen sigarettencontraplug en de plug van het Nuvi-snoer passen denk ik precies in het zekeringenkastje. Mocht dat onverhoopt toch niet het geval zijn, dan is er onder het zekeringenkastje, boven de voetenruimte nog plaats voor de plug. Er is daar namelijk een open verbinding met het zekeringenkastje. Misschien zelfs wel beter daar omdat ik er niet zeker van ben dat het opgepropte handeltje in het kastje z'n warmte goed kwijt kan.

Te kopen dus is een sigarettencontraplug met een snoertje om stroom te trekken uit het zekeringenkastje. Dat wil ik doen m.b.v. een dual circuit fuse holder, om het in goed Nederlands te zeggen. Deze pluggen op zekering 26 of 30 (sigarettenaansteker of 12v plug van achterbak).
Snoer netjes wegwerken, klaar.

Nog een nachtje over slapen en dan denk ik dat ik de 2 aan te schaffen onderdelen maar ga bestellen.

corsaar

Senior Member
Sorry CB ik heb je onderschat, zo zie je maar weer.
Ik had een vriend die ook zoiets deed en zijn auto begon flink te roken.
Schade 1100 € dat kan ook .

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, Corsaar, je moet CB niet tutoyeren! Hij kan best wat, denk dat je hem verwarde met mij. Hoewel alter ego's, hierin verschillen we duidelijk, aan zoiets zou ik me niet wagen!

EdK

Forumguru
Ja corsaar met een biertje op in de kantine kunnen ze meer incasseren dan nuchter op het skodaforum !

Bovenaan Onderaan