Navigatie update Seat Leon FR 2015

PizzaPieter

Donateur
Lieve Skoda forummers,

Ik heb inmiddels 4 pogingen gedaan en 10000TB aan data gedownload, maar het lukt me niet om de navigatie te updaten.

Wie weet hoe dit moet? En wil het ook vertellen ?

abafbebb712b2d446c6795c3c174ca10.jpg

Jewepe

Forumguru
Onderstaand een foto van de gegevens van mijn navigatie

Leon 22.jpg

Dat ziet er verdacht hetzelfde uit. En ik heb dezelfde ervaring als jij. Van alles geprobeerd, maar niet te updaten. De verklaring die men mij gegeven heeft is dat dit een zgn. MIB1 apparaat is en dat hier slechts drie jaar "update-recht" op zat. De enige oplossing, ook na raadplegen van een handige Harry op het gebied van kosteneffectieve navigatie-updates van VAG-voertuigen, is het kopen van een nieuwe kaart bij de (st)(d)ealer à € 150,-. En die moet de dealer ook activeren. Maar ik ben benieuwd of jij in je zoektocht wel slaagt en hou me dus aanbevolen.

PizzaPieter

Donateur
Die 3 jaar idd. Damn....

Ik rij eigenlijk altijd met Google op m'n telefoon, maar wil de navigatie up to date hebben. Vooral makkelijk op lange stukken om ook in t dashboard te kunnen zien waar je heen gaat.

€150 in geen 150 jaar.

Jewepe

Forumguru
Het schijnt dat tegen het vakantieseizoen (zo rond de maand juni) er steevast aanbiedingen komen. Maar ik ben het met je eens, no way € 150,- :banghead:

Ik laat het dus maar zó. Wat ik wel doe is dat ik in het buitenland/op vakantie mijn ouwe, trouwe Navigon op de voorruit plak, want daar heb ik recent een update van 2020 voor gekocht via Marktplaats. Dan maar twee navigaties, als er maar één recent kaartmateriaal heeft ;)

hemi24

Forumguru
Volgens mij is het redelijk simpel:

volkswagen.de. >> download navigatie >> kies Golf variant tot 2015 >> systeem discover media...

dan zou je de laatste kaarten voor een MIB1 moeten krijgen!

hemi24

Forumguru
Als je gewoon de manier volgt zoals ik boven heb omschreven kom je waar je zijn moet, kijk maar naar onderstaande systeeminfo van mijn voormalige 2015 Golf :

upload_2020-4-7_8-21-47.png

hemi24

Forumguru
@ertromp : waarom niet? Is toch gewoon downloaden en uitpakken op de SD-kaart..? Volgens mij zouden beide heren dan op kaartversie 0089 uitkomen!

Rainesh

Forumguru
@ertromp : waarom niet? Is toch gewoon downloaden en uitpakken op de SD-kaart..? Volgens mij zouden beide heren dan op kaartversie 0089 uitkomen!
Seat en Audi gebruiken FeC licenties tot een bepaald jaar. Skoda en VW hebben FeC licenties voor onbepaalde tijd. Daarom kunnen zij onbeperkt kaartupdates installeren en Audi/Seat weer niet. Ondanks dat het exact hetzelfde kaart is.

Rallye

Forumguru
Zie https://www.seat.nl/service/informatie-en-multimedia/navigatie-updates Daarbij wordt zelfs gezegd dat Map Care (drie jaar kaartupdates) een extra is. Het kan dus ook voorkomen dat je een SEAT hebt met maar één jaar updates.

Overigens vind ik het dan wel weer vreemd dat @PizzaPieter geen foutmelding krijgt die hem op het verlopen van de updates wijst. @PizzaPieter :Waar heb je de update die je wilde installeren vandaan? En wat gebeurt er als je een update voor een Golf uit 2014 met een Discover Media probeert te installeren van https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/

Met name dat laatste hoor ik graag: een collega van mij heeft een SEAT Leon uit 2016, die nu ook geen updates meer zou krijgen.

hemi24

Forumguru
Even dat ik het goed begrijp : is het dan het apparaat welke de nieuwere versie op een SD-kaart niet accepteert?

PizzaPieter

Donateur
Goeiemorgen,
Heb het gisteren op dezelfde manier geprobeerd als met Skoda, met 3 verschillende navigatie versies:

Golf na 2015
Golf voor 2015
Amundsen zoals hij in Skoda zat.

Downloaden op pc, uitpakken op leeggehaalde SD kaart, in navigatie, melding 'geen geldige versie'.

Ben idd bang dat het met MapCare te maken heeft

hemi24

Forumguru
Ik zie maar 2 verschillende versies, aangezien die voor de Skoda gelijk moet zijn geweest aan één van beide versies voor de Golf?

Ben benieuwd wat de Seat dealer hiervoor als oplossing geeft...

Edit: volgens het seat-online.nl zit de codering op de SD-kaart. Waarschijnlijk kun je als je een vervangende SD-kaart bij de Seat dealer besteld gewoon weer een tijd vooruit...

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
En zou best wel eens maar een jaar geldig kunnen zijn. Ben benieuwd wat de dealer daarvan zegt.

De beveiliging is denk ik een combinatie van je apparaat en kaart.
@PizzaPieter Geen geldige versie. Heb je de VW Discover Media van voor 2015 geprobeerd?

Bovenaan Onderaan