Navigatie update Seat Leon FR 2015

ertromp

Forumguru
Zie https://www.seat.nl/service/informatie-en-multimedia/navigatie-updates Daarbij wordt zelfs gezegd dat Map Care (drie jaar kaartupdates) een extra is. Het kan dus ook voorkomen dat je een SEAT hebt met maar één jaar updates.

Overigens vind ik het dan wel weer vreemd dat @PizzaPieter geen foutmelding krijgt die hem op het verlopen van de updates wijst. @PizzaPieter :Waar heb je de update die je wilde installeren vandaan? En wat gebeurt er als je een update voor een Golf uit 2014 met een Discover Media probeert te installeren van https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/

Met name dat laatste hoor ik graag: een collega van mij heeft een SEAT Leon uit 2016, die nu ook geen updates meer zou krijgen.
Je krijgt geen foutmelding.
Heeft geen zin om met die Discover updates te gaan experimenteren want het is een combinatie van code kaart en apparaat

Ik zie maar 2 verschillende versies, aangezien die voor de Skoda gelijk moet zijn geweest aan één van beide versies voor de Golf?

Ben benieuwd wat de Seat dealer hiervoor als oplossing geeft...

Edit: volgens het seat-online.nl zit de codering op de SD-kaart. Waarschijnlijk kun je als je een vervangende SD-kaart bij de Seat dealer besteld gewoon weer een tijd vooruit...
Nee codering zit op apparaat en kaart dus is niet alleen een kwestie van nieuwe kaart er in maar moet dmv ODIS gecodeerd worden in toestel

hemi24

Forumguru
Nee codering zit op apparaat en kaart dus is niet alleen een kwestie van nieuwe kaart er in maar moet dmv ODIS gecodeerd worden in toestel

Oké, maar dan wordt het interessant om te weten of je daarmee 1 jaar vooruit kunt, of wederom 3, of wellicht nog langer..!

ertromp

Forumguru
Dat durf ik niet te zeggen want heb zelf gelukkig het 6P0 systeem vergelijkbaar met MIB2 Columbus maar dan kleinere harde schijf en ik kan wel m'n updates halen via de VW site die al eerder is aangegeven

PizzaPieter

Donateur
Ik zie maar 2 verschillende versies, aangezien die voor de Skoda gelijk moet zijn geweest aan één van beide versies voor de Golf?

Ben benieuwd wat de Seat dealer hiervoor als oplossing geeft...

Edit: volgens het seat-online.nl zit de codering op de SD-kaart. Waarschijnlijk kun je als je een vervangende SD-kaart bij de Seat dealer besteld gewoon weer een tijd vooruit...
Ik heb er eentje van de VW site en eentje van de Skoda site.
Of die gelijk zijn, weet ik niet.

PizzaPieter

Donateur
Als het allemaal.op een eenvoudige manier niet mogelijk is, dan laat ik het gewoon gaan en gebruik de oude versie.

€150 ga ik niet uitgeven voor een 20 pixelnavigatie die ik als extra gemak op lange afstanden gebruik naast Google.

Desalniettemin bedankt voor jullie antwoorden en moeite.

EdK

Forumguru
En heren als je de SD kaart geupdate hebt en weer terug steekt in zijn slot LET DAN OP dat je de sd kaart weer LOCKT met schuifje aan zijkant !
Doe je dat niet dan doet de update het ook niet !
Menig mens heeft die fout al gemaakt ( vergeten ) en snapte er geen hout van !! totdat.....

jesse_s93

Forumguru
Ik weet niet of dit systeem daar ook al op voorbereid is, maar heeft het systeem van Seat niet ook ziets als Smartlink? Dat is het systeem dat Android Auto en Apple Carplay ontgrendeld. Dat dien je ook bij de dealer te doen, kost je ongeveer 200-250 euro, maar wel lifetime gratis maps door middel van Google Maps / Waze

jesse_s93

Forumguru
@PizzaPieter schijnbaar heet het bij Seat Full Link, zie: https://shop.seat.nl/auto-accessoires/infotainment/connectivity/5F0054830-seat-full-link

Het is schijnbaar mogelijk vanaf modeljaar 2013, dus zou dan ook van toepassing moeten zijn voor jouw Leon. Heb je gelijk Google Maps navigatie, maar dan op je vertrouwde infotainment scherm.

*Edit*: lees wel de kleine lettertjes Jesse :fool:: "Alleen geschikt voor MIB (generatie 2) systemen (Media System Plus, Media System Navi).
Full Link kan alleen worden geactiveerd wanneer de functie reeds aanwezig en zichtbaar is op het systeem."

PizzaPieter

Donateur
I understand the agony..... Een van eerste dingen die ik deed toen ik instapte. Kijken naar die functie en of onderstel instelbaar was.

@EdK goeie tip, maar het was m niet.
fa4d8c642278f8ea6d615cf4fcc40722.jpg

Rallye

Forumguru
@jesse_s93 Smartlink is een feature van de MIB2-systemen, vanaf wk 22 2015 (dat veroorzaakt ook het verschil in kaarten tussen dat jaar en de eerdere jaren, van 8 naar 16Gb) @PizzaPieter heeft een MIB1. Geen Smartlink dus.

edit: wel gek dat het op een Alhambra uit 2011 al zou kunnen.

Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Mapcare op mib2 systemen kan ik eventueel wel verlengen. Niet heel spannendl

@Rallye alleen mib2 laat de melding zien, mib1 niet. Die van je collega is te verlengen :)

@PizzaPieter wat is je huidige systeem softwareversie?

Bovenaan Onderaan