Maar mij hoor je niet klagen als je een auto van de zaak krijgt en je geen wegenbelasting, verzekering, onderhoud, afschrijving meer moet betalen.
Weer een verkeerde interpretatie.
Ik
klaag niet, ik
vergelijk...
Werkzaam geweest in het beroepsgoederenvervoer - zij het niet als chauffeur - heb ik over een periode van dik 46 jaar de beschikking gehad over 15 verschillende van dienstwege beschikbaar gestelde auto's. Daaronder een Opel Rekord uit ca. 1964, een Ascona uit 1982, 2x Ford Taunus (jaren '60), 6 Volkswagens (2x Kever, 2x Golf, 2x Polo), 3x Audi 80 en 3x Skoda. Hiermee in totaal ruim 1,7 miljoen km gereden.
Vanaf 2011 de huidige (vierde) privé-Skoda, inmiddels ook dik door de ton heen.
Daarnaast van 1969 tot medio 2011 ervaring met nóg een stuk of 9 privé-auto's:
- 2x NSU Prinz-4,
- 3x Citroën (AZU, AK en Visa 1100RE),
- Simca 1100 combi,
- 3x Renault (R4 Combi, 2x Twingo).
Samen ook wel goed voor nog eens een 400.000 km als tweede auto, waarvan ik naar schatting toch nog wel ruim een kwart zelf heb gereden.
Verder in voorkomende gevallen nog wel eens gestuurd in directieauto's: in random order diverse Mercedessen 190 / 200 / 250TD / 250 E combi, Volvo S80 / XC90, BMW 5 en 7, Opel Senator (!), Range Rover HSE Sport.
Laatstgenoemde vond ik wel een van de leukste, maar dit terzijde.
Al met al voldoende basis om ook op allerlei eigenschappen te kunnen vergelijken, denk ik.
Kom je toch 24 jaar tekort!
Hoezo "tekort!"...?
En dan nu inderdaad maar weer on topic:
Getuige het plaatje op de vorige pagina krijgen ze bij VAG de ergonomisch veilige positionering van het navigatescherm langzamerhand ook onder de knie - wel een paar decennia na bv. Volvo, maar vooruit.
Eerlijk is eerlijk, het gaat de goede kant op. Benieuwd wanneer dit tot Skoda doordringt: met de S3 hebben ze alvast weer een kans laten liggen. Ik wil geen apparaat - hoe mooi ook - dat zowat op kniehoogte zit.
Daarnaast blijft de prijs nog wel een dingetje: ik wil best betalen voor kwaliteit, maar wat ze voor zo'n klumbumbus-achtige durven vragen vind
ik buitenproportioneel. (*)
Mijn stelregel is:
ik vind het niet zo erg om belazerd te worden - zolang ik het niet merk...
Maar hier gebeurt het zó opzichtig dat ik me niet voor vol aangezien voel - en daarover krijg ik dan de pest in.
(*) Maar ik gun ieder ander graag de vrijheid om z'n centen naar eigen goeddunken te besteden.