Ik weet niet waar jij het over hebt
Dat bedoel ik nou, ik wel.
Ik heb TomTom 8 jaar lang gebruikt, sta je tussen hoge gebouwen heeft de GPS geen ontvangst, Skoda wel!
Rij ik afgelopen zondag 1100 km zeg de Skoda onderweg dat de route is gewijzigd i.v.m. een file.
Met TomTom heb ik in het verleden 2uur stil gestaan in een file die niet op de radio werd aangegeven.
TomTom stuurt je bij Maassluis de snelweg af, om vervolgens 200 meter verderop weer de inrit naar de snelweg te nemen?
TomTom had in het verleden ook behoorlijke prijzen voor een kaart update.
Nu TomTom de markt gaat verliezen, moeten ze wel de prijzen aanpassen.
En zo heb ik nog veel meer voorbeelden.
Conclusie:
Geen losse apparaten meer in de auto.
Geen geklier meer met alle bedrading en adapters die je los moest aansluiten/monteren.
Nee, ik heb TomTom een handig hulpmiddel gevonden met hier en daar wat gebreken in de kaartmateriaal.
Mijn eerste intelligente ingebouwde navigatie was de CD70 van Opel, die mij toen al de weg af stuurde i.v.m. een ongeval op de route, dat was toch wel erg luxe.
En dat was toch wel een hele prettige ervaring als je later te horen krijgt dat iemand met zijn TomTom 4,5uur heeft stil gestaan in die file waar ik dus na 25 min. binnendoor rijden weer mijn weg kon vervolgen.
Nu met de Amundsen dezelfde ervaring als de CD70, echter is het kaartmateriaal gratis te downloaden.
Dus is er met andere woorden genoeg te zeggen over de navigatie.
Maar als TomTom bijdehand was geweest, hadden ze eerder op de ingebouwde navi in moeten spelen,
dan zouden ze nog een belangrijke marktleider zijn geweest.