Navigatie update

duiveltje

Forumguru
ik heb die van vw gedownload... maar heb geen origineel sd kaartje van mn rns315... kan ik ook een gewone kaart pakken en de bestanden daarop zetten? of werkt het dan niet?

iemand andere oplossing mocht dat niet werken?
 

AndreM

Forumguru
ik heb die van vw gedownload... maar heb geen origineel sd kaartje van mn rns315... kan ik ook een gewone kaart pakken en de bestanden daarop zetten? of werkt het dan niet?

iemand andere oplossing mocht dat niet werken?

Nee werkt niet.
De versie die je van VW heb gedownload is dezelfde als van de Skoda Amundsen MIB en voor de Seat navi.
Dat zijn allemaal Amundsen MIB versie's maar voor ieder merk een ander naampje.
Helaas.............dus stop het duiveltje maar weer in het doosje.:thumbsup: ;)
 
Overweeg voor de V8 update te gaan van 99,00 euro, heb nu V6.

Is de situatie al bij Ridderkerk richting Europoort aangepast?

Of zijn het minimale verschillen, die deze update niet rechtvaardigen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik die bedragen hier lees en vervolgens dit mailtje binnenkrijg - voor de degenen die net als ik nog een tomtom zonder Lifetime Maps gebruiken - dan voel ik toch wederom een zekere tevredenheid opkomen...
20150725_TomTom.jpg
 

AndreM

Forumguru
Als ik die bedragen hier lees en vervolgens dit mailtje binnenkrijg - voor de degenen die net als ik nog een tomtom zonder Lifetime Maps gebruiken - dan voel ik toch wederom een zekere tevredenheid opkomen...
Bekijk bijlage 40402

En @Canon-Eye, jou Tom Tom geeft zeker ook aan als er een spookrijder op de weg zit :jaja: en geeft hoogst waarschijnlijk ook aan dat er een file/ongeval op je route is. :jaja:
Dan stuurt jou Tom Tom je ook via een andere route naar de plaatst van bestemming.

Als jij dit allemaal erin heb zitten, dan is het niet duur. :thumbsup:
Ook al zijn er andere tijden geweest met de Tom Tom, waarbij je een duur abonnement moest nemen voor de updates en voor Tom tom life.
En dan hen de nog de updates voor de Benelux en de rest van Europa, want die zijn wel apart. En dan moet je ook nog het juiste apparaat hebben. ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Benelux en de rest van Europa, want die zijn wel apart
Ik weet niet waar jij het over hebt - ik heb gewoon een kaart voor West-Europa inclusief de Benelux.
Voor elk type apparaat is er een gelijksoortig abonnement, dat hoef je niet te nemen als je niet wilt. Ik sla ook wel eens een jaar (of twee) over aangezien ik niet professioneel langs de weg zit, maar als er dan weer eens zo'n aanbieding voorbij komt dan ben ik ineens weer een of anderhalf jaar helemaal bij de tijd.
Tegenwoordig hebben ze ook Lifetime Traffic info - daar moest vroeger ook wat voor worden betaald. Mijn apparaatje is daar te oud en te simpel voor - zie boven: ik heb er genoeg aan.

Wat ik nog nooit heb hoeven doen is: voor 139, 199 of nog meer euri een reeds bij uitgave achterhaalde update aanschaffen. In de "dure tijd" heb ik bij TT wel eens 75 euro betaald voor 4 driemaandelijkse updates. Toch een iets scherpere deal.
En dan hou ik de zeer frequente gratis gps-quickfix updates nog maar even buiten de discussie.
 

ElScorpione

Forumguru
@Canon-Eye er is zeker wat te zeggen voor jouw betoog en absoluut een interessante optie. Maar vergeet niet dat Skoda zijn leven heeft gebeterd. In de nieuwe Octavia en Superb zitten inmiddels systemen die je gratis kunt updaten. Ik vind persoonlijk een geïntegreerd navigatiesysteem veel mooier dan een los apparaatje. Bovendien stuurt mijn TomTom (op iPhone) me nogal eens langs vreemde weggetjes, daar waar mijn Amundsen altijd de meest logische route neemt. Qua prijs heeft TomTom zeker een grote troef, maar qua integratie vind ik de systemen (zeker de huidige) veel en veel mooier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

AndreM

Forumguru
Ik weet niet waar jij het over hebt

Dat bedoel ik nou, ik wel.

Ik heb TomTom 8 jaar lang gebruikt, sta je tussen hoge gebouwen heeft de GPS geen ontvangst, Skoda wel!
Rij ik afgelopen zondag 1100 km zeg de Skoda onderweg dat de route is gewijzigd i.v.m. een file.
Met TomTom heb ik in het verleden 2uur stil gestaan in een file die niet op de radio werd aangegeven.
TomTom stuurt je bij Maassluis de snelweg af, om vervolgens 200 meter verderop weer de inrit naar de snelweg te nemen?
TomTom had in het verleden ook behoorlijke prijzen voor een kaart update.
Nu TomTom de markt gaat verliezen, moeten ze wel de prijzen aanpassen.
En zo heb ik nog veel meer voorbeelden.

Conclusie:
Geen losse apparaten meer in de auto.
Geen geklier meer met alle bedrading en adapters die je los moest aansluiten/monteren.
Nee, ik heb TomTom een handig hulpmiddel gevonden met hier en daar wat gebreken in de kaartmateriaal.

Mijn eerste intelligente ingebouwde navigatie was de CD70 van Opel, die mij toen al de weg af stuurde i.v.m. een ongeval op de route, dat was toch wel erg luxe.
En dat was toch wel een hele prettige ervaring als je later te horen krijgt dat iemand met zijn TomTom 4,5uur heeft stil gestaan in die file waar ik dus na 25 min. binnendoor rijden weer mijn weg kon vervolgen.
Nu met de Amundsen dezelfde ervaring als de CD70, echter is het kaartmateriaal gratis te downloaden.

Dus is er met andere woorden genoeg te zeggen over de navigatie.
Maar als TomTom bijdehand was geweest, hadden ze eerder op de ingebouwde navi in moeten spelen,
dan zouden ze nog een belangrijke marktleider zijn geweest.
 

Canon-Eye

Forumguru
In de nieuwe Octavia en Superb zitten inmiddels systemen die je gratis kunt updaten
Die systemen hebben wat mij betreft nog altijd twee belangrijke gebreken: ze zijn nog steeds tergend duur én ze zitten op een verkeerde plaats, namelijk een cm of 30 te laag.
Wat dat laatste betreft zou Skoda toch nog eens in de leer moeten bij Renault of Volvo, om 2 voorbeelden te noemen hoe het wel goed en (verkeers)veilig kan worden geplaatst.
 

rick_l

Lid
Overweeg voor de V8 update te gaan van 99,00 euro, heb nu V6.

Is de situatie al bij Ridderkerk richting Europoort aangepast?

Of zijn het minimale verschillen, die deze update niet rechtvaardigen.
heb er vandaag even op gelet.
Het zijn echt minimale verschillen. Ik ben over de hoofdbaan A15 gegaan vanaf de A29. Hij gaf nu de goede richting aan richting Europoort. Ik had niet het idee dat de nieuwe parallelbaan richting Charlois en zo er al op stond.
De andere kant op gaf hij op de juiste hoogte de afslag Vaanplein aan, maar verder geen rijbaan ondersteuning.

Nieuwe stuk A4 tussen Dinteloord en Steenbergen staat er bv ook nog niet in.
 

ElScorpione

Forumguru
Die systemen hebben wat mij betreft nog altijd twee belangrijke gebreken: ze zijn nog steeds tergend duur én ze zitten op een verkeerde plaats, namelijk een cm of 30 te laag.
Wat dat laatste betreft zou Skoda toch nog eens in de leer moeten bij Renault of Volvo, om 2 voorbeelden te noemen hoe het wel goed en (verkeers)veilig kan worden geplaatst.
Wat dacht je van Seat? Daar zit het systeem heerlijk hoog. Volgens mij krijg je de amundsen op vrijwel elke O3 standaard toch? En een gegeven paard....
 

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn Octavia 1 had als type aanduiding Kompas en was voorzien van een VDO Dayton systeem met pijltjes en symbolen en een hele duidelijke omschrijving van lieve juffrouw.
Zeker voor die tijd een geweldig apparaat.
Ik ben ook zeer tevreden over mijn huidige Amundsen en wil geen losse en zicht wegnemende rommel meer in de auto.
Het opstarten zou wat sneller mogen, maar ja, als gepensioneerde heb je niet zo vaak haast :maakmegek:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Die systemen hebben wat mij betreft nog altijd twee belangrijke gebreken: ze zijn nog steeds tergend duur én ze zitten op een verkeerde plaats, namelijk een cm of 30 te laag.

Weg verloop en afstand tot actie , nog te rijden afstand, straatnaam zichtbaar in kleuren Maxidot duidelijk afleesbaar. Meer heb je eigenlijk niet nodig, de rest op het grote display kijk zelden naar.
 

AndreM

Forumguru
Jij misschien niet. Dat maakt het nog niet algemeen geldend...

Ik sluit mij aan bij @Skoda-MAN, het stemmetje is al genoeg en in de max dot staat je eerst volgende afslag.
Ik zie mensen rijden met de tomtommetje recht voor de neus, die kunnen niet zonder.
Ze hebben zelfs de tomtommetje nodig om thuis te komen omdat ze niet meer weten waar hun huis woont. :deuk: ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het al vaker gezegd - links onderin de hoek van de voorruit neemt het ding geen zicht van enige betekenis weg (er wordt hoogstens een stukje linker vangrail of wegbelijning afgedekt) maar zit-ie wel een stuk dichter bij de kijklijn. Daarom staat hij bij mij bovenop het dashboard tegen de A-stijl aan.

En daar staat hij ook eigenlijk altijd aan - niet voor de route maar vooral vanwege de juiste snelheid en de verwachte aankomsttijd. Het geluid is echter als regel uit, behalve als ik op voor mij onbekend terrein ben - en dat komt in NL niet zo veel voor.
 

rick_l

Lid
Ik sluit mij aan bij @Skoda-MAN, het stemmetje is al genoeg en in de max dot staat je eerst volgende afslag.

Ze hebben zelfs de tomtommetje nodig om thuis te komen omdat ze niet meer weten waar hun huis woont. :deuk: ;)
Ik heb hem altijd aanstaan eigenlijik.... de ingebouwde natuurlijk, niet de tomtom. Ook al rij ik al een jaar of 9 dezelfde route elke dag. RDS TA ftw :)
 
Bovenaan Onderaan