Navigatie update

Bakkertje

Forumguru
@Joske als ik op je link klik krijg ik inderdaad de mei versie te zien voor de mib1. Als ik vervolgens het merk, model en bouwjaar invul van m'n auto krijg ik de november versie voor m'n kiezen. De eerste is overigens 5,8 GB de versie voor mijn auto 14,2 GB.

Voorlopig maar even niet de wifi hotspot (of was het nou hutspot) aanzetten van m'n mobiel. Anders gaat het systeem vrolijk 14,2 GB over mij 500 MB data abonnement binnen halen .. :wavecry:

AndreM

Forumguru
Thanks Joris,

Ik had inderdaad een andere link van VW.
Zal straks eens kijken of het gaat lukken. :thumbsup:

Joske

Forumguru
als ik Golf 7 kies, wat uiteindelijk hetzelfde platform is als de O3... krijg ik wél de mei 2015 update te zien? :)

hemi24

Forumguru
En niet alleen voor de Golf 7; ook als je het via de Seat probeert krijg je de versie "Mei 2015 (0051)".

Dus waarom (nog) niet voor de O3?!?

Volgens mij maakt het weinig verschil, want op mijn VW-versie staan ook de Skoda en Seat bestanden.
Dit was ook altijd al het geval met de dvd's van het oude Columbus systeem uit de O2...

De Polo, Passat (en F3) hebben al de nieuwere MIB2, zoals Bakkertje ook al aangaf is dit vooralsnog de versie van Nov. '14.

philip60

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb in december mijn Octavia mogen ophalen en vanaf dag 1 ben ik aan het worstelen met de Amundsen navigatie. En dan bedoel ik straten die al lang bestaan maar niet bekend zijn in het systeem. Gisteren was ik in Hoofddorp en was het systeem volledig de weg kwijt ;). Navraag leerde dat deze straten er al een meer dan een jaar liggen.

De dealer gemaild die mij wist te melden dat een update voor het navigatiesysteem €219,- kost. Ik mag er toch van uitgaan dat wanneer een nieuwe auto geleverd wordt het navigatiesysteem up-to-date is?

Anyway, weet iemand een manier om het navigatiesysteem te updaten zonder dit soort kosten te maken?

philip60

Nieuw lid
Beste Skodisten,
Ik ben hier denk ik te dom voor hoor maar waar kan ik nu die update downloaden ? ik heb het serienummer van de auto in gegeven en dan zie ik een leuk filmpje hoe makkelijk dat wel niet is ! ik heb een octavia uit 2011 met een Amundsen . kan iemand in kindertaal uitleggen hoe dit in zijn werk gaat . Alvast bedankt Philip

philip60

Nieuw lid
Dank je wel hemi24 voor de snelle reactie . Maar ga je nu echt vertellen dat deze uit 2011 al weer te oud is ? en niet meer te updaten ? gelukkig heb ik nog een Windows phone met een perfecte navigatie van de hele wereld. Dan die er maar bij hangen.
Of zijn er nog andere mogelijkheden voor deze Amundsen . Ik hoor het graag

Octavia32

Forumguru
Dank je wel hemi24 voor de snelle reactie . Maar ga je nu echt vertellen dat deze uit 2011 al weer te oud is ? en niet meer te updaten ? gelukkig heb ik nog een Windows phone met een perfecte navigatie van de hele wereld. Dan die er maar bij hangen.
Of zijn er nog andere mogelijkheden voor deze Amundsen . Ik hoor het graag
Helaas voor amundsen zijn de opties voor updates niet meer mogelijk op een goedkope manier. En hiervoor moet je naar de dealer, maar er zijn wel degelijk nog updates voor de amundsen.

Dus nee de amundsen is zeker niet te oud.

tompoes

Nieuw lid
Ik heb zojuist de ECE 2015/2016 van de website gedownload voor mn Octavia III (juni 2013, 2ehands, met werkende amundsen geleverd met een 2013/2014 versie) en met succes weer geinstalleerd. Mijn stappen:

1. VIN nummer invoeren, website geeft aan welke download voor jou is.
2. SD kaart (de originele van Skoda) in de cardreader schuiven en bedrijfsgereed houden. Inhoud van de kaart 100% kopieren naar een aparte map op je computer. De SD kaart NIET zelf leeg maken ! Volgens mij haal je dan verborgen bestandjes weg, wat niet de bedoeling is.
3. downloader downloaden. starten downloader.
4. update downloaden met de downloader. Het duurde met een gewoon xs4all SDL abbo en een redelijke moderne PC ca
1 uur 3 kwartier, op 1,2 Mb/s downloadsnelheid, ca 5,5 Gb data. Ging 1 keer fout. Opnieuw gedaan. Succes.
5. Downloader geeft aan dat je hem nu kunt uitpakken naar de SD kaart. Pad opgeven en Unpack geven.
6. Downloader na geeft het pad opgeven aan, dat de SD kaart niet leeg is, en te weinig ruimte heeft. Of je de data wilt deleten ? Geef JA. Ging bij mij eerste keer fout: deed ie niet/ kon ie niet. Simpelweg procedure herhaald. Toen lukte het wél (?????)
7. Nogmaals UNPACK geven en toen ging hij unpacken, Duurde ca 30 minuten. Nadien gaf ie weer een fout: unsuccessfull unpacking met een expected omvang die niet klopte (denk ik) met de CRCsum. Nogmaals procedure herhaald vanaf stap 5. Toen lukte het WEL (unpacking succesfull)
6. In slot 1 ingebracht in de wagen, melding "bron bevat navigatiebank met gegevens" , even reutelen en denken, maar daarna: "steek een herkenbare kaart in de sleuf". Vreemd: de databank wordt herkend, maar de kaart niet...
7. Dat spelletje paar maal herhaald, totdat ik iets via SETUP probeerde te regelen. Ik weet niet precies wat ik gedaan heb (dat is dan weer het vreemde, door het menu heen gegaan, paar opties geprobeerd, enz) en ineens verscheen wel het bekende navigatie beeld. En de versie informatie gaf daadwerkelijk aan ECE 2015/2016. Alles lijkt daarmee goed te zijn, heb er echter nog niet mee gereden.

Hopelijk kunnen we ons zo allemaal 200 euri bij de dealer besparen ? (ik heb zojuist een offerte opgevraagd bij de dealer).

Succes all !

AndreM

Forumguru
@tompoes,

Ik weet niet waar je de auto gekocht heb, maar dan ben je slecht geïnformeerd.
Vanaf de datum dat je O3 op kenteken is gezet, heb je recht op 3 jaar update van je navigatie, zou je dealer moeten weten!
De nieuwe updates zijn meestal rond juni en november te vinden op de bekende website.
(Deze update is alleen van toepassing op de O3)

De O3 heeft 2 navigatie systemen, namelijk de Amundsen MIB en de Columbus.
Hiervoor zijn 2 aparte topics om verwarring te voorkomen en dat er geen info door elkaar gehaald wordt.
Zo is er voor de Amundsen een complete handleiding voor het updaten.
Als je die eerst gelezen had zou het je een hoop typwerk, stress en foutmeldingen hebben gescheeld.
Zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/navigatie-amundsen-mib-o3.23792/#post-471690

Suc6 met de volgende update. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Ik kan het zwart op wit krijgen van de dealer als ik wil @Joske
Maar mondeling is in Nederland ook rechtsgeldig.

Heb je hier iets aan @Joske?

Free Sat Nav updates - If you currently own an Octavia model that is more than 3 years old you are entitled to free Sat Nav updates. For more information about how to download these updates.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Ik kan het zwart op wit krijgen van de dealer als ik wil
dan zou ik graag willen dat jij dat WILT :pieker:

mij (ok, ik ben een Belg, waarschijnlijk ligt het daar aan..) is dit alleszins niet gemeld en ik zal dit uiteraard eens onderhoren bij mijn garagist ;)

AndreM

Forumguru
Klopt @Peter-036 ik heb die info van de dealer.
En ja, je kan deze info nergens terug vinden in de brochure.

Zo is het ook, als iemand zijn SD kaartje verknalt met updaten van de O3 nu avi.
Krijg je gedurende de garantieperiode een nieuw kaartje kosteloos van de dealer.
De dealer kan vervolgens het onbruikbare SD kaartje declareren bij Skoda.
Ook info van de dealer!

En wil je weten wie mijn dealer is?
Er reden vanmiddag massaal heel wat Skoda's door mijn woonplaats. :jaja:
De voorste was zelfs de nieuwe Superb.
Had te maken met de Tour de France of zoiets.
En vanaf de brug, als je heb opgelet, kon je de dealer links zien liggen, op het Zuid Hollandse eiland. :thumbsup:

Maar @Joske het ligt er niet aan dat jij een Belg bent, maar garantiebepalingen in België zijn eenmaal anders.
Zo krijg je in Nederland 3 jaar garantie op een Toyota en in België 7 jaar.
Is een serieus verschil!
Dus ik weet niet hoe het met de Skoda garantie/update voor jou zit.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan