Navigatie update

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, @EdK, ik zou ook best een "mooi geïntegreerd" systeem willen, mits:
  • het ook nog op de juiste plek zit (dus niet ergens op navelhoogte weggemoffeld in de middenconsole),
  • je om de 3 maanden een verse kaart kunt ophalen als je dat wilt,
  • en net zo vaak als je wilt de satellietposities kunt bijstellen.
Voor de laatste 2 punten kom je toch al snel weer uit bij TomTom... :pardon:

En helaas blijkt Skoda tot dusverre nog niet in staat te zijn om "mooi geïntegreerd" te combineren met "functioneel juist geplaatst". Moeten ze toch echt nog even in de leer bij Renault, die hebben het in de Mégane namelijk wél goed voor elkaar.

Dus dan maar die TT bovenop het dashboard bij de linker benedenhoek van de voorruit.
Functioneel telt bij mij toch net iets zwaarder dan mooi... :jaja: (maar dat wist je al, toch?).

andrehj

Forumguru
Weet iemand inmiddels hoe je een Amundsen Plus kan updaten met een goedkopere manier dan €219?
Ja, wachten op een aanbieding. Afgelopen kerstvakantie kon het bijvoorbeeld voor 129 euro. Zo'n aanbieding zal er nog wel eens komen.

EdK

Forumguru
ja zo'n aanbieding is vaak alleen wel dat je dan een oude update hebt omdat de nieuwere er dan aankomt

andrehj

Forumguru
Dat viel best mee. Ik kocht eind december 2014 de versie die in november (of was het oktober) was uitgekomen (v7 - 0066 3AA-051-866-AA). En volgens mij komt pas ergens deze zomer de volgende versie (v8) uit.

Testedoene

Forumguru
Ik mis vooral de flitspalen-notificaties. Op mijn RNS510 zaten die er op (weliswaar enkel visueel) maar het was toch comfortabeler rijden moet ik zeggen.
Hopelijk komt er toch nog een mogelijkheid om die op het systeem geinstalleerd te krijgen!

hemi24

Forumguru
Misschien vanaf modeljaar '16, aangezien het dan bij de Golf 7 (variant) wel mogelijk wordt op het broertje van de Amundsen...

ElScorpione

Forumguru
Je kunt de updates een stuk goedkoper via eBay krijgen. Ik heb een paar weken geleden de V7 update besteld op SD in Duitsland en heb er 150 euro voor betaald. Systeem is nu weer helemaal up to date. Het zijn zeer recente kaarten. Zelfs een splinternieuwe weg hier in de buurt staat erop.

hemi24

Forumguru
Yes, we zijn van de versie November 2014 (0045 / ECE 2015) naar de versie van Mei 2015 (0051 / ECE 2015/16):

IMG_20150518_170303.jpg IMG_20150518_205221.jpg

Nog altijd her en der offroad, maar minder vaak als voorheen...

AndreM

Forumguru
Vanavond maar eens proberen de versie van Mei 2015 binnen te halen voor de MIB1...

Hou wel rekening mee dat dit niet een nieuwere versie is.
Wanneer je de O3 Amundsen wil updaten zie je mei 2015 staan, dat is versie 45 van november 2014 j.l.
De nieuwe versie voor de O3 komt in juni 2015. :thumbsup:

Tip: bewaar altijd je oude versie, want versie 45 had splaakgeblek.
Daar ontbrak namelijk het bestandsmapje "vde" voor de voice command. :jaja: :)

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@AndreM : Ik zou zeggen: bekijk de foto's bij m'n eerdere post, dan zie je dat het NIET de "0045" is maar dat ik naar de "0051" ben gegaan; het is dus wel degelijk een nieuwere versie!!!

Nog altijd niet zo up-to-date als je van de eerste beste TomTom mag verwachten, maar er zijn in elk geval verbeteringen..!

AndreM

Forumguru
Ja @hemi24 ik heb de foto's ook van te voren bekeken en ik zag dat het geen Skoda navi was. :nono:
Mijn melding was dan ook gericht aan de Skoda rijders. :jaja:
Bij de O3 heb je namelijk je VIN nummer nodig om in te loggen voor een update.
En dan zie je dat je na een stukje software installatie de knop download.
Voor de leken onder ons, ziet men pas als alles binnen is gehaald en uitgepakt versie 45 staan!
Zelf herken ik het aan de bestandsnaam van het zip bestand voordat deze gedownload wordt.

Dus om te voorkomen dat er mensen zijn die vragen gaan stellen, heb ik antwoord gegeven op jou melding.
Maar misschien zou jij kunnen vertellen op welke andere manier je dan toch aan een nieuwe update bent gekomen. Ik denk dat je daar een hoop O3 berijders een plezier mee doet. :thumbsup: ;)

Bovenaan Onderaan