Navigatie update

andrehj

Forumguru
heb zelf ook een amudsen+, update duurt tussen anderhalf en twee uur zoals andrehj al aangaf.
heb voor de kaartjes van VW gekozen waardoor ik nu versie V7 op mijn navi heb staan.
was een aanbieding voor 129,= ( tot 31-12-2014). gewoon besteld bij mijn Skoda dealer.
plug en play.
Hé, dat dat ook via de Skoda dealer kon wist ik niet. Ik heb de mijne (vanwege de aanbieding) bij de VW dealer gehaald.

D

Deleted member 6398

Volgens mij had ik daar alleen software en hardware versie in beeld

Joske

Forumguru
Dat was setup ingedrukt gehouden. Kaartversie kan je normaal in "gewone" menu opties zien.

D

Deleted member 6398

Vandaag s even gekeken, maar de kaartversie haal ik er niet uit.
Iemand?

Darkside

Forumguru
Welk navigatiesysteem heb je ? De oude of de MiB generatie ?
Bij de oude Columbus moet eerst het hidden menu vrij geschakeld worden. Dan zie je kaart updates.
Bij nieuwe is het database versie

D

Deleted member 6398

Octavia 2 facelift september 2009, foto's staan in m'n album

Darkside

Forumguru
Dat is dus de oude. Ik meende dat je daar ook njet zomaar kaart versie kon zien zonder dat de amundsen een update heeft gehad die dit vrij geeft. Neem aan dat er niets op de SD kaart staat?, zelf nooit een amundsen gehad. Dus wil je 100% zekerheid zou iemand dit wel weet even moeten verifiëren dan wel ontkrachtigen wat ik zeg

D

Deleted member 6398

Geen idee eigenlijk, er zit wel een SD kaart in, maar geen idee of daar wat op staat behalve muziek van de vorige eigenaar :-)

andrehj

Forumguru
Dat is natuurlijk helemaal niet vreemd, want in de fabriek hebben ze er, toen de radio geproduceerd werd gewoon een standaard image op gezet. Ten eerste wordt die vast niet elke week geupdate, en ten tweede is je radio al een tijdje geleden geproduceerd.
Van alles wat tegenwoordig update-baar is (en dat is nogal wat) moet je direct na aankoop de software updaten. Dat geldt dus ook voor je kaarten.

Canon-Eye

Forumguru
Zelfs als je een gloednieuwe tomtom vers uit zijn doosje haalt, zul je 'm eerst moeten aanmelden en updaten, dat is al jaaaaren zo. Maar dan heb je wel meteen een kaart van maximaal 3 maanden oud (want die worden elk kwartaal ververst).

Dat is natuurlijk helemaal niet vreemd, want in de fabriek hebben ze er, toen de radio geproduceerd werd gewoon een standaard image op gezet. Ten eerste wordt die vast niet elke week geupdate, en ten tweede is je radio al een tijdje geleden geproduceerd.
Van alles wat tegenwoordig update-baar is (en dat is nogal wat) moet je direct na aankoop de software updaten. Dat geldt dus ook voor je kaarten.
vandaar natuurlijk dat mijn amundsen versie 2014/15 aangaf, maar dat updaten gaat als een speer(4 minuten), uitpakken op SD niet zo(kwartier) en downen ook ongeveer zo lang

Bovenaan Onderaan