Navigatie update

D

Deleted member 6398

Jo, dankjewel ik zal als ik thuiskom direct even kijken, hartstikke bedankt!

dj.verhulst

Forumguru
even een vraag, waar slaat het admunsen systeem uit een O3 dingen op als huis en favoriete bestemmingen ?

heb mijn O3 van de stock 2013 kaart naar de huidige 2015 geupdate,, heb het geheugen kaartje leeg gegooid en de nieuwe kaart erop gezet.

waar zou ik andere content kunnen krijgen , zoals iconen voor radio zenders, en POI ?

vind het wel raar werken als ik een bestemming opslaat hij er geen favoriet van maakt en gewoon tussen de andere bestemmingen in zet.

ik hoor trouwens geen navigatie instructie, terwijl het volume wel aan staat.
maar zie nergens een rood kruisje dat ie mute is of zo.

radio doet het uiteraard wel

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Bij de columbus kan ik aangeven bij het opslaan of dat als favoriet moet geloof ik.
Ik heb iig een aantal "belangrijke" bestemmingen als favoriet staan.
Iconen voor radio zenders kun je vinden op de duitse VW site. Daar staat ook een zip bestand met nederlandse zenders (je kan zelf natuurlijk ook van internet plaatjes halen)
POI maken gaat volgens mij niet op een amundsen (correct me if i am wrong). Maar anders vind je de pagina om deze te maken ook op de duitse VW site. En via poi-plaza kan je vele soorten poi's downloaden die je kunt importeren op de site van VW.

Je kan in settings van navi aangeven of ze moet spreken ja of nee of alleen bij belangrijke zaken (files bv).
Dat is bij de Columbus iig zo. Daar kan je ook tijdens het rijden ook op de rechterknop drukken. Dan wordt de laatste melding herhaald. als je dan aan je volume knop draait pas je meteen je navi volume aan.

dj.verhulst

Forumguru
ik kan het volume vinden en verhogen, maar ik hoor niks, kan ook niks vinden

heb je enige idee waar ik dit kan vinden op die duitse site ?

staal

Actief lid
Weet iemand inmiddels hoe je een Amundsen Plus kan updaten met een goedkopere manier dan €219?

EdK

Forumguru
Admundsun verkopen en zenec voor dat geld kopen.
Zenec update is rond de 90 eurie per keer.
En bij kpoop een gratis update tot nieuwste kaartmateriaal.

Als je dan nog geld overhoud kun je nog biertje kopen en wit wijntje voor de vrouw.....:pieker:

staal

Actief lid
Ok, duidelijk echter om nu de Amundsen Plus eruit te halen en te vervangen vind ik te ver gaan. En ik begrijp dat je het hier niet zou moeten posten.

EdK

Forumguru
Wel de regels van het forum geven aan dat dit niet mag.
Maar er zijn wel forums voor navi die in het grijze gebied opereren en waar misschien wat is te vinden.
Misschien dat google hier je vriend kan zijn

Joske

Forumguru
Misschien dat google hier je vriend kan zijn
in het geval van de Amundsen + (nog) niet ;)

door het SD-kaartverhaal nu eenmaal veel moeilijker te kraken zo blijkt. (denk trouwens ook niet dat die crack er ooit zal komen)

staal

Actief lid
Dat vind ik dus ook; kocht je een TomTom, kon je 1 jaar updates krijgen voor ongeveer €50,- Waarom niet met de Amundsen Plus.

EdK

Forumguru
Tsja die vraag moet je bij de firma VAG of PON neerleggen...........
Waarschijnlijk omdat ze er gruwelijk aan willen verdienen.
Garmin geeft ook lifetime updates op zijn eigen Navi's

dj.verhulst

Forumguru
tegenwoordig koop je een aantal tomtom modellen met lifetime updates net als bij de O3
snap ook echt niet dat ze dat even recht trekken dat de O2 ook gebruik maken van zo'n dienst.

mijn indruk als het met de O3 gratis kan,, moet dat met de O2 ook kunnen

EdK

Forumguru
tsja wie wil er zo'n plak GPS tegen zijn Skoda aanhebben behalve dan @Canon-Eye ....:deuk:
Geef mij maar een mooi geintregeerd systeem en als je van te voren je huiswerk een beetje doet dan kom je er achter dat er genoeg op de markt is te vinden aan 2 Dins inbouw systemen
En tsja dat is dan bijvoorbeeld bij mij de Zenec geworden, en wil niet zeggen dat deze navi heilig is hoor

Bovenaan Onderaan