Navigatie update

BarryG

Lid
Benieuwd wanneer de laatste update beschikbaar is.
Vraagje: verdwijnen je opgeslagen adressen/locaties (bij mij 100+) na het updaten?
O ja: ik heb een Octavia Greenline 2014 met Columbus navigatie.

Joske

Forumguru
Benieuwd wanneer de laatste update beschikbaar is.
Vraagje: verdwijnen je opgeslagen adressen/locaties (bij mij 100+) na het updaten?
O ja: ik heb een Octavia Greenline 2014 met Columbus navigatie.
en welkom op het forum Barry :thumbsup:

stel jij je even voor in onze meet- en greet hier op het forum? Alvast bedankt!

betreft je opgeslagen adressen/locaties: neen, die zouden niet mogen verdwijnen bij een gewone update ;)

BarryG

Lid
Bedankt Joske!

Introductie: Barry Groeneveld, 54 jaar, vader van 3 kinderen, rij in een geleasede Skoda Octavia Greenline (2014).
Fijne ruime wagen met aantal extra opties: Columbus navigatie, parkeersensors voor én achter (soms irritant, al dat gepiep...) en donker glas achter (ideaal voor de kinderen, klagen niet meer over zon in hun ogen!).:cheer:
Rijdt lekker zuinig (fijn voor de baas), zit nu op langdurig gemiddelde van 4,7 op 100 (diesel).

Apart, ik heb de nieuwste kaarten gedownload (5,96 GB) maar die zijn niet als een 7zip bestand, maar al volledig uitgepakt.
Dus nu gewoon het kaartje formatteren en nieuwe bestanden er op zetten?

bigtruck

Nieuw lid
Goedemorgen,

sinds half oktober 2014 ben ik in het bezit van een Skoda octavia combi greenline.
Gisteren heb ik op de skoda site gekeken of er al een nieuwere navigatie versie was van de columbus. Na het ingeven van m'n vin nr. bleek dat er een nieuwere versie ( ECE 2015) uit was. Deze keurig via de site binnengehaald en laten uitpakken op een 32 GB sdhc kaartje.
Kaartje is geformateerd op FAT32.

Met het updaten krijg ik steeds dezelfde foutmelding, dat er geen bestanden beschikbaar zijn. Zie printscreens voor systeem info en de foutmelding.
Weet iemand wat ik eventueel fout doe, of hoe dit op te lossen ??

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijlagen

• WP_20141229_001.jpg
    WP_20141229_001.jpg
    470,2 KB · Weergaven: 55
  • WP_20141229_003.jpg
    WP_20141229_003.jpg
    444,8 KB · Weergaven: 51

bigtruck

Nieuw lid
Ik heb nog even zitten rommelen, en ben d'r uit.

Als je via de download manager op de site, je bestand laat uitpakken op je SD kaart dan worden de bestanden in een aparte directory gezet. Dan kan de navigatie de bestanden dus niet vinden.

Ik heb het gedownloade bestand zelf uitgepakt op de PC, en toen de losse bestanden (4 stuks) gelijk op de SD gezet, en toen werkte het wel. Wel vreemd dat via de officiele weg, de bestanden "verkeerd" worden weggeschreven.

In ieder geval bedankt.

AndreM

Forumguru
Klopt helemaal, en het uitpakken via de site duurt ook errug lang.......gaat met de pc en winrar veel sneller.

adee

Senior Member
@bigtruck Dank voor het posten van de oplossing! :thumbsup:

Zat met hetzelfde probleem. Alles gedownload en daarna naar de SD kaart uitgepakt zoals dat in de handleiding (http://nl.skoda.be/shared/sitecollectiondocuments/download/maps-update/en/columbus.pdf) staat beschreven. In deze handleiding wordt naar een file verwezen (0.7z.001) die ik echt niet in de gedownloade files ben tegengekomen...
Daarnaast werd de gedownloade file inderdaad in een extra, nieuw aangemaakte, directory uitgepakt waardoor de Columbus de software niet kan vinden. De oplossing van @bigtruck fikst dit euvel.

Daarna ging de update probleemloos. In iets meer dan een uur was de software up to date. Gaaf om te zien dat als je de auto verlaat en op slot doet, de update gewoon door blijft lopen en dat op je columbus scherm te zien is aan de progressiebalk.

MORGANA

Senior Member
Ben momenteel ook aan het downloaden. Bedankt voor jullie tips qua uitpakken etc. :thumbsup:
Zal kijken of ook mij het lukt te updaten naar ECE 2015.

Supernaturol

Actief lid
Ik lees dat een update varieert tussen 30min tot 4 uur... Doe jullie dat met een draaiende motor of alleen contact aan.
En als het contact aanstaan neem ik aan dat na een update van 4 uur wel je accu leeg is toch ?

MORGANA

Senior Member
Vanochtend de update succesvol uitgevoerd.:) Contact aan en zaken als airco en lampen (ook binnenverlichting) uit.
Update heeft 55 minuten gedraaid.

Darkside

Forumguru
Ik lees dat een update varieert tussen 30min tot 4 uur... Doe jullie dat met een draaiende motor of alleen contact aan.
En als het contact aanstaan neem ik aan dat na een update van 4 uur wel je accu leeg is toch ?
Het ligt aan de snelheid van je sd kaart.
De handleiding zegt idd 4 uur. Maar de meeste hier zijn binnen een uur klaar. Gebruik een class 10 kaartje en je zal ook binnen uur klaar zijn.
Je kan de auto gewoon laten staan en updaten dan weg lopen. Hij gaat vanzelf verder mocht hij niet klaar zijn voordat hij uit gaat door zijn time out.

Supernaturol

Actief lid
De handleiding zegt idd 4 uur. Maar de meeste hier zijn binnen een uur klaar. Gebruik een class 10 kaartje en je zal ook binnen uur klaar zijn.
Je kan de auto gewoon laten staan en updaten dan weg lopen. Hij gaat vanzelf verder mocht hij niet klaar zijn voordat hij uit gaat door zijn time out.

Ik heb een update gekocht bij de dealer en schijnt dat je die niet kan kopiëren. Sd kaart is maar eenmalig gebruik. (Gaat om Een Amundsen+ / rns315)

andrehj

Forumguru
@Supernaturol heeft een Amundsen+, geen MIB Amundsen. Hij heeft dus geen keuze v.w.b. de kaartjes, want hij moet het doen met het kaartje wat ie koopt. Bovendien duurt het met een Amundsen+ echt twee uur. Maar dat is geen probleem, want hij gaat na het automatisch uitschakelen gewoon verder waar ie gebleven is.

bluskabouter

Forumguru
heb zelf ook een amudsen+, update duurt tussen anderhalf en twee uur zoals andrehj al aangaf.
heb voor de kaartjes van VW gekozen waardoor ik nu versie V7 op mijn navi heb staan.
was een aanbieding voor 129,= ( tot 31-12-2014). gewoon besteld bij mijn Skoda dealer.
plug en play.

Bovenaan Onderaan