Navigatie Updates 2019/2020

Rallye

Forumguru
Tja. De gratis kaarten zijn voor de MIB-navigatiesystemen, vanaf de Octavia III/Superb III. Jij hebt een RNS-systeem, want een S2. Daar moet je dus nog “gewoon” kaarten voor kopen......

Goed dat je een kopie hebt, want die kun je dus terugzetten.

Space_NL

Senior Member
Heb dit weekend ook mijn "nieuwe" SuperB opgehaald.

2014-01, SII dus met een Columbus er in.

Zou graag de kaart updaten maar als ik mijn VIN in tik komt er inderdaad uit dat ik een SD moet kopen bij Skoda.

Ik vraag vast naar de bekende weg, maar zijn er geen andere opties als leeglopen bij de dealer? :-)

EdK

Forumguru
maar zijn er geen andere opties als leeglopen bij de dealer? :-)
Ojah die zijn er zeker, alleen probleem is dat deze links niet hier gepost mogen worden volgens de regels
Maar zoek maar eens in engels naar onderdegrond met google.... dan kom je zeker wat verder als je handig bent met google....:pieker::pardon:

Rosinfield

† In Memoriam
Wil nieuwe kaarten installeren. Bij het kopieren van de computer naar het kaartje blijkt het bestand te groot voor fat32. Opnieuw geformatteerd naar exfat en dan lukt het wel. Echter dan zegt het systeem dat de bron met navigatiegegevens wel aanwezig is maar niet beschikbaar. Hoe dit op te lossen?

Rallye

Forumguru
@Rosinfield Misschien, ook voor degenen die dit later lezen, even aangeven welk navigatiesysteem je hebt, waar het bestand vandaan komt dat je gebruikt (welk bestand? hoe groot?) en welk SD-kaartje je gebruikt (hoe groot en afhankelijk van welke navi OEM of niet)?

Tevens zie ik dat je op een Mac werkt? Die voegt gekke bestanden toe die voor plaatsing van het kaartje moeten worden verwijderd.

Rallye

Forumguru
Dus heb je een Discover Media (bij Skoda een Amundsen). Als dat zo is, is het in principe vreemd dat dat kaartje te klein zou zijn. De laatste jaren (en jouw Polo is van 2017, toch?) wordt daar een kaartje van 16GB bij geleverd. Ook bij mijn RS uit 2015 is dat voldoende voor het VW-bedand dat ongeveer 12Gb groot is.

In https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-146#post-706336 staat beschreven dat je het kaartje kunt formatteren met een clustergrootte van 16kb.

Ergens heb ik toch het idee dat het ligt aan het feit dat je een Mac gebruikt, die dan niet in NTFS kan formatteren.

jongetje

Forumguru
Je moet het kaartje ten eerste niet formatteren. Eerst alles verwijderen en dan met de downloadtoolaten kopiëren. Ik weet niet of door het formatteren je bestanden hebt verwijderd die de echtheid van je kaart controleren.

kwillems

Donateur
Er is op het forum meer over dit probleem geschreven. Kan het zo even snel niet vinden, maar in ieder geval Exfat nemen.
Zelf maak ik die schijfjes op mijn Mac op een virtual windows machine via Parallels.

Rosinfield

† In Memoriam
ja ik heb er meer ge-emmer mee gehad met de Fabia. Uteindelijk wel gelukt.
Overigens met formatteren bedoel ik via schijfhulpprogramma wissen en op Exfat zetten. Moet wel want anders (met Fat32) is het bestand te groot. En ik zorg ervoor dat de verborgen bestandjes (Mac) er af zijn.
Had het gedaan via een op zich heel mooi programmaatje waarbij back up en downloaden vanzelf gaat. Probeer het nu gewoon via het VW portal. Hopelijk biedt dat soelaas

Rosinfield

† In Memoriam
En ja hoor, dat lukte wel. Nu weet ik dus dat ik dat handige tooltje niet kan gebruiken. Wat daarmee gebeurde was dat back up en downloaden flitsen ging, alleen bleef hij hangen in installeren. Dat toen zelf handmatig gedaan. En dan gaat het kennelijk fout. Hartelijk dank allen!

Rallye

Forumguru
Je zou dus nog eens kunnen proberen om de clustergrootte in FAT32 op 16kb te zetten. En de gekke Macbestanden te verwijderen. Zie het Amundsen-topic.

Rosinfield

† In Memoriam
Je zou dus nog eens kunnen proberen om de clustergrootte in FAT32 op 16kb te zetten. En de gekke Macbestanden te verwijderen. Zie het Amundsen-topic.
Ja idd, volgende keer. Maar eigenlijk gaat het zo handmatig ook prima. Exact hetzelfde als bij de Skoda.

Bovenaan Onderaan