Navigatie Updates 2019/2020

Voor de amundsen heb je dus een map Markets en voor de columbus staan er mappen mib1 mib2 genaamd. Maar hoe verwarrend de mapnaam ook is; de download is alleen geschikt voor MIB1 columbus of MIB1 Amundsen.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Gisteren vanuit Brielle naar Rotterdam gaf de navigatie bij de brug over het Hartelkanaal aan dat ik naar rechts moest richting Rozenburg (over de Calandbrug) terwijl je gewoon naar links moest (daar stond ook een bord Rotterdam) en je dan via de Thomassentunnel gaat.
Rechts aanhouden via de Calandbrug is gewoon sneller als de brug niet openstaat, daarom kiest TT die route bij voorkeur. Wel vanaf de Harmsenbrug even goed op op de seinen letten of de Calandbrug niet openstaat... (hoewel je in het ergste geval nog via de Rozenburgse sluis kunt).
Heb 36 jaar in de buurt van Brielle gewoond, daarvan heb ik bijna 30 jaar dagelijks de route naar Rozenburg c.q. Rotterdam moeten rijden. Ondanks de veranderingen van de laatste jaren ken ik het daar wel zo'n beetje...

• Leuk
Waarderingen: Okki

Okki

Donateur
Ah zo....

Ik ben meestal van: de route die ik ken, rij ik.
Ook al is er een sneller alternatief.

Canon-Eye

Forumguru
In dit geval is het zowel sneller als korter, want volgens de borden Rotterdam rij je eerst een stukje de verkeerde kant op voordat je kunt invoegen voor de tunnel.

Sneller vs. korter: er was een tijd dat TomTom mij op weg richting Smilde consequent op de A28 wilde houden via Hoogeveen en Bellen. Dat vond hij namelijk iets sneller dan vanaf knooppunt Lankhorst via de A32 tot Havelte en dan verder langs de Drentse Hoofdvaart. Het verschil in minuten was ecter minder dan 1, want de verwachte aankomsttijd was voor beide routes dezelfde. Maar via Beilen was het wel bijna 18 km om, dus die route neem ik nooit.

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Voor de amundsen heb je dus een map Markets en voor de columbus staan er mappen mib1 mib2 genaamd. Maar hoe verwarrend de mapnaam ook is; de download is alleen geschikt voor MIB1 columbus of MIB1 Amundsen.

Mijn Admundsen begint met de map "cryptnav" en vervolgens "data" met daarin de mappen "connect" en "data".

Heel anders dan de download van jou link.
Ik zal morgen eens testen.

Hmm ja maar heb jij in je 2010 superb geen RNS310 systeem zitten ? Want ook die gaat schuil onder de naam Amundsen. Maar dat is dus echt het oude model. Ook is er dus een nog oudere columbus welke bekend staat onder de RNS510; deze werkt vanaf een harddisk welke je doormiddel van een DVD met kaartmateriaal kunt voorzien.

Maar die RNS310: die kun je niet updaten; alleen door het kopen van een nieuwe SD kaart met kaart materiaal. Ik weet niet wat er gebeurt als je je data van het kaartje verwijderd en deze weer terug zet. Je hebt kans dat het kaartje dan niet meer werkt. de geheugenkaarten van de RNS310 zijn gecodeerd en kun je niet kopiëren. Ik zou iig niet de de originele geheugenkaart gaan rommelen.

vw-rns310.jpg

Laatst bewerkt:

64rhfx

Senior Member
@EdK. Wie zegt dat ik zo dom was en via de A27 ben gereden. Dat maak jij er van. Natuurlijk moet je op de borden kijken en is navigatie een hulpmiddel. Doe dat al 45 jaar en heb intussen op ieder continent al auto gereden ZONDER navigatie, gewoon met een kaart. Wat ik nu nog steeds bij me heb.

VAG-man

Forumguru
@Disaster-Master Ja zie het nu ook. Ik heb zo'n één als op het plaatje. Een RNS310 dus. Ik heb wel vaker de data van de sd-kaart verwijderd er weer opnieuw geplaatst. Geen probleem. Zolang je maar niet volledig gaat formatteren.
Ja de radio is blijkbaar een oude versie. Daarom kijk ik ook uit naar een Android autoradio die aansluit op mijn sound system. Hierover zijn echter andere topics.

EdK

Forumguru
Wie zegt dat ik zo dom was en via de A27 ben gereden. Dat maak jij er van.
Ik in ieder geval niet.
Heb geen A27 in me mond gehad , daar heb jij het over...
Snap dan ook niet dat je je persoonlijk aangesproken voelt in mijn laatste tekst...

Dus ik zeg zeker niet dat je dom bent .... is echt je eigen tekst...:lezen::pieker:

Teddemans

Nieuw lid
Bij mijn Amundsen Plus zat geen kaartje toen ik de auto kocht. Er staat nu V8 ook. Hoe kan ik deze toch voorzien van de nieuwste versie? Kaartje op het net bestellen? Er in doen en dan zet hij het op de harde schijf?

Teddemans

Nieuw lid
Klopt, navigeren gaat nu prima, zonder SD kaart. Deze zit er wel in maar enkel gevuld met muziek. Het systeem geeft overigens aan dat hij nu voorzien is van Western Europe 0038. Dus is hierna wel een update geweest? Of heb ik al de meest recente?

Marcooctavia

Forumguru
Recent heb ik versie 175 erop gezet. Wel nieuwe A9 en A1 (t.o.v. wat er op stond), maar de nieuwe Westfrisiaweg ontbreekt hier nog op. Staat deze wel in de P177 update? Grt Maarten

Ik had 175 er op staan en nu de 177 er op gezet. (MIB1)
Maar ik ga de 175 er weer terug op zetten.
De kaart 177 heeft of geeft bij mij veel fouten.
Hij loopt altijd vast op de N11 hij rekent ook niet eens met deze weg.
Pas als je de N11 af ben kan je de route weer laten berekenen, je moet wel eerst alles afsluiten omdat hij vast zit in zijn route.
Op nieuw opstarten helpt niet het probleem blijft.
Er zijn ook andere wegen die hij niet goed mee neemt.
Ook als je van een route afwijkt blijft hij op sommige plekken in het land hangen.
Ik heb dit getest met nog een keer de 177 er op te zetten en op de zelfde plakken de zelfde fout.
Dus nu kan de oude 175 er weer op die werkte wel goed.
Ik ben met de 177 op een MIB1 niet te vrede.

Marco

Is dat niet omgedraaid? Ik heb nu voor de tweede maal op de site van Skoda nieuwe kaartinfo gedownload (voor een Octavia III van 2014, Columbus systeem), en als ik het uitpak blijkt dat toch telkens "Markets" te heten.

MaxN

Donateur
@Walter weet je zeker dat je een Columbus hebt? Die heeft toch echt de mappen MIB1 en mib2. Dit heeft onze 2014 O3 ook al elke update.

MaxN, ik weet zeker dat ik een Columbus heb, maar meer nog, ik heb de software update gehaald van de officiële Skoda site, en daar heb ik Columbus aangeklikt en die geeft dat.

Bovenaan Onderaan