Tja, het kaart materiaal is altijd minstens een half jaar oud, zeker op wegen waar ze momenteel flink aan het wijzigen zijn zoals b.v. bij Almere klopt er niets meer van.
Tsja maar waar hebben we het nu over ?
Heb zelf ook een amundsen in de Fabia liggen met laatste kaart materiaal en ik kom nog steeds van punt A naar punt B met deze kaarten.
En ja ik rij ook vaakgenoeg dat stukkie bij en rond Almere waar ze druk bezig zijn om van 2 rijstroken er 10 neer te leggen...
En ja dan weet de Navi het inderdaad soms even niet...
Maar gelukkig hebben mijn ouders er ruim 50 jaar terug voor gezorgd dat ik ook met ogen / oren /mond en neus ben geboren.
En door die ogen kan ik na training ( CBR ) een 40 jaar terug ook borden lezen en begrijpen en als me Navi het dan niet meer even weet dan kan ik zelf de borden lezen en de conclusie nemen of ik links of rechts moet aanhouden om bij punt B te komen !!
En in de bedrijfswagen heb ik met veel ergenis (had liever Garmin) altijd met een TT gereden en ook die waren ook niet altijd 100% mbt het kaartmateriaal.
En doordat we op elektronische bonnen zijn overgestapt op werk en dus met een Tablet lopen , navigeren we daarmee tegenwoordig ook mee dmv google maps.
Ohohoh wat worddit vaak de hemel in geprezen.... en ohohoh wat maakt dat ding een fouten zo af en toe als ik onderweg ben.
Wat me onlangs opviel bij google is dat hij geeft flitspalen aan , JA KLLOPT alleen als je er al voorbij bent en indien je te hard rijd dus al op de foto staat.
Kort samengevat zijn al die routeplanners een HULPMIDDEL en zal je altijd je eigen gezonde verstand ( grijze massa tussen de oren ) moeten blijven gebruiken !!
En weet je wat ook een leuk sociaal iets is ? vragen naar de weg !!
Dit komt uit de tijd van de papieren tomtom en is sociaal iets dat een 15 jaar terug steeds meer begon te verdwijnen...
GJS ik heb dan wel jou tekst ge qoute maar het is geen directe reactie naar jou toe ! Maar gewoon een algemene reactie !!