Nazomer meeting Škodaforum - zaterdag 6 september 2014

CDK

Forumguru
@blauwkeut, zo'n box is net als elke tuning detecteerbaar, maar ook vrij eenvoudig te verwijderen, er zijn mensen die bij een dealerbezoek de betreffende box verwijderen en daarna terug plaatsen, bijkomend voordeel is dat zo'n box te hergebruiken is op een zelfde type motor en eventueel ook verkoopbaar is, voor leasewagens is dit de meest ideale constructie, daar het voor de berijder de goedkoopste optie is.
Volgens mij kan VAG Techniek de oudere DSG's zonder problemen aanpassen.

CDK

Forumguru
@blauwkeut, anders kom je toch gewoon gezellig naar de meeting en geef je je ovb op voor de tuning en laat je jezelf op de dag zelf uitgebreid voorlichten door Lucas, hij kan je alles perfect uitleggen. Dan kan je op die dag beslissen of je een kortingsvoucher wil kopen. ;)

blauwkeut

Forumguru
@Corné, dank je. Ga er eens een nachtje over slapen of ik het ga doen of niet. Prijs is met de meeting natuurlijk wel interessant.
Zo'n DSG aanpassing is softwarematig, juist? Kan een tuning ook zonder DSG aanpassing, of is dat niet aan te raden?
Is geen oudere DSG trouwens, zie handtekening ;) Octavia 3, 2.0TDI DSG (MY2015) - nog te leveren ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Sorry, in tapatalk geen handtekening te zien helaas :( misschien wil @Joske dat voor je navragen bij Lucas?
DSG aanpassing is idd softwarematig en ook wel aan te bevelen, anders zou de koppelbegrenzer in kunnen grijpen en het extra gecreëerd vermogen aftoppen, waardoor het minder effectief zal zijn.
@Joske vraag jij dit ff na voor @blauwkeut?

blauwkeut

Forumguru
@Joske : een beetje in grote lijnen hoe het samenspel tussen DSG aanpassing en de tuning box werkt, of dat zonder 'permanente' aanpassingen kan i.v.m. leasewagen? Kan een tuningsbox zonder DSG aanpassingen of is dat niet aan te raden?
Is er ook een combo tuningbox+DSGvoor de meeting? :dankje:

Ik neem een bezoekje aan de meeting sowieso in overweging... :jaja:

blauwkeut

Forumguru
Is de DSG tuning dan ook via die box trouwens? Of moeten daar ergens anders aanpassingen voor gedaan worden? Officiëel wordt tuning niet verboden aangezien het nergens vermeld staat in onze car policy (op zijn Belgisch dus). Maar ik ga ook geen slapende honden wakker maken :tegek:

Cordoba

Forumguru
Ik vermoed dat de DSG-aanpassing direct in de electronica van de DSG zelf geprogrammeerd wordt, dus geen externe box. Overigens is ook voor een DSG zonder tuning al aan te bevelen om de DSG aan te laten passen: beter voor de koppelingen van de DSG vooral al je veel file verkeer of stadsverkeer rijdt, of met aanhanger/caravan rijdt. De normale software is vooral gericht op minimaal brandstofverbruik, niet op levensduur en prettig gebruik van de DSG. Andere software voor de DSG heeft in de praktijk nog geen hoger verbruik te zien gegeven, maar een brandstofverbruik dat bijv. 1% omhoog gaat, is in de praktijk niet te meten.

Top! Dus het lijkt er niet op... het is dus zeker dat we hem kunnen bewonderen op 6 september haha zien we hem meteen op rollerbank?

nietje72

Forumguru
Nog ff terug naar de aircoservice: met welke interval laten jullie die uitvoeren? Mijn O2 is deze week precies 2 jaar oud en gaat volgende week naar de Zomercheck van de dealer. Ben benieuwd of ze een servicebeurt voor de airco adviseren.

Bovenaan Onderaan