Bakkertje
Forumguru
Zojuist even naar de Beetle gekeken.
Het huis waar de oliedop opzit was zelf niet helemaal schoon. Daaronder was het behoorlijk smerig. Toen de boel maar even losgehaald om te kijken.
Onderstaande kwam onder de afdekplaat tevoorschijn:
Van voren:
Toen kwam de verassing in de ontluchtingsslang:
Dezelfde gele smudge kwam ik ook tegen in de oliedop en het huis waar de dop en slang inzitten.
Deze heb ik grondig schoongemaakt en de de rubbers van het huis en de dop (na het schoonmaken) andersom terug geplaatst. Hier moet ik even nieuwe voor bestellen.
Onder het ontluchtingshuis:
De andere kant van het kleppendeksel was overigens ook erg vochtig, dus ik weet niet of de schoonmaakbeurt de uiteindelijke oplossing zal zijn (wat lastig te zien):
Na alles schoongemaakt te hebben, heb ik de boel weer in elkaar gezet en ben ik naar de lokale wasserette gereden, daar hebben ze een programma voor het reinigen van je motor. Dat heb ik dus gedaan in de hoop dat ik dan straks kan zien waar het lekt.
Het voorlopige eindresultaat:
Wat overigens wel opviel is dat de auto veel rustiger loopt. Voorheen liep ie stationair niet mooi/schokkerig. Het tweede wat opviel is dat de secundaire luchtpomp niet meer aanslaat nadat de auto warm is. Dat deed ie voorheen nog wel eens.
Nu hopen dat de stank wegblijft, maar ik ben er een beetje bang voor. Het oliepeil was overigens nog prima, die staat op 3/4.. ? Zou er wellicht teveel olie in hebben gezeten?
Ik zit nog te twijfelen om het hele huis met oliedop te vervangen of zou het na het reinigen niet meer nodig zijn? Het ding zat redelijk verstopt met de gele derrie..
Het huis waar de oliedop opzit was zelf niet helemaal schoon. Daaronder was het behoorlijk smerig. Toen de boel maar even losgehaald om te kijken.
Onderstaande kwam onder de afdekplaat tevoorschijn:
Van voren:
Toen kwam de verassing in de ontluchtingsslang:
Dezelfde gele smudge kwam ik ook tegen in de oliedop en het huis waar de dop en slang inzitten.
Deze heb ik grondig schoongemaakt en de de rubbers van het huis en de dop (na het schoonmaken) andersom terug geplaatst. Hier moet ik even nieuwe voor bestellen.
Onder het ontluchtingshuis:
De andere kant van het kleppendeksel was overigens ook erg vochtig, dus ik weet niet of de schoonmaakbeurt de uiteindelijke oplossing zal zijn (wat lastig te zien):
Na alles schoongemaakt te hebben, heb ik de boel weer in elkaar gezet en ben ik naar de lokale wasserette gereden, daar hebben ze een programma voor het reinigen van je motor. Dat heb ik dus gedaan in de hoop dat ik dan straks kan zien waar het lekt.
Het voorlopige eindresultaat:
Wat overigens wel opviel is dat de auto veel rustiger loopt. Voorheen liep ie stationair niet mooi/schokkerig. Het tweede wat opviel is dat de secundaire luchtpomp niet meer aanslaat nadat de auto warm is. Dat deed ie voorheen nog wel eens.
Nu hopen dat de stank wegblijft, maar ik ben er een beetje bang voor. Het oliepeil was overigens nog prima, die staat op 3/4.. ? Zou er wellicht teveel olie in hebben gezeten?
Ik zit nog te twijfelen om het hele huis met oliedop te vervangen of zou het na het reinigen niet meer nodig zijn? Het ding zat redelijk verstopt met de gele derrie..
Laatst bewerkt: