Dat klopt inderdaad, Bothje. Zie het persbericht van Skoda:
The New Power of Škoda: minstens verkoopverdubbeling in 2018
Tijdens de Skoda World Dealer Conference 2011, op 10 en 11 februari in Praag, heeft de Tsjechische autofabrikant een nieuwe groeistrategie gepresenteerd die uitgaat van een verdubbeling van de verkopen in 2018. Zon 5.000 dealers uit meer dan 100 landen kregen dit nieuws te horen tijdens het grootste Skoda dealerevent van de afgelopen 20 jaar. Verder zagen de gasten voor het eerst de nieuwe huisstijl. Deze oogt verfrissend en debuteert voor het publiek op de Autosalon van Genève.
Het congresmotto was The New Power of Skoda. Deze nieuwe kracht houdt in dat het merk de komende jaren met name in Europa, China, India en Rusland sterk wil groeien.
Prof. Dr. H.C. Winfried Vahland, bestuursvoorzitter van Skoda, legde de gasten uit waarom zij in Praag waren uitgenodigd. Vandaag beginnen we samen aan een nieuw hoofdstuk in de historie van Skoda. De komende jaren zullen we op alle vlakken volgas geven. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze wereldwijde zakenpartners. Een sterke verkooporganisatie is van groot belang, want deze is de ruggengraat van Skodas wereldwijde succes. We richten ons op een nieuw doel, namelijk in 2018 tenminste twee keer zoveel autos verkopen als nu. Als onze zakenpartners spelen jullie een belangrijke rol in het verwezenlijken van deze doelstelling.
De Skoda-baas legde uit dat nieuwe modellen en de steun van de Volkswagen Groep belangrijk zijn voor de voorgenomen groeispurt. De belangrijkste investeringen zijn al gedaan of staan in de planning. We werken hard aan nieuwe modellen om ons gamma te verbreden en te verdiepen. De afgelopen 20 jaar, sinds de Volkswagen Groep is ingestapt, hebben Skoda en Volkswagen samen een van de grootste successen uit de autogeschiedenis mogelijk gemaakt. We maken deel uit van momenteel de succesvolste multimerken autogroep ter wereld. Dit betekent dat we de komende jaren op noodzakelijke steun kunnen rekenen.
Vahland: Onze modellen blijven simply clever. Ze zijn slim ontworpen, rekening houdend met de menselijke maat. We zullen hier consistent aan vasthouden en aantrekkelijke, eerlijke autos bouwen die waar voor hun geld bieden, vol slimme ideeën zitten en aan hoge kwaliteitseisen voldoen. Bovendien ervaren onze klanten een duidelijke meerwaarde dankzij de praktische gebruiksmogelijkheden en interieurruimte. Al deze kenmerken samen vormen de leidraad bij het uitbreiden van het modellengamma.
Jürgen Stackmann, verantwoordelijk voor verkoop en marketing, legt de gedachten achter de nieuwe huisstijl van Skoda uit. The New Power of Skoda slaat ook op het nieuwe corporate design. Er komt een nieuw logo, een nieuw lettertype en het design van de dealerpanden wordt anders. We laten ermee zien dat Skoda krachtig, verfrissend, jong en dynamisch is. Die kenmerken gelden niet alleen voor de nieuwe huisstijl, maar ook voor het merk zelf. We verkeerden nooit eerder in zon goede positie als nu. Topklasse autos, toegewijde en efficiënt werkende medewerkers, een sterk moederbedrijf en niet op de laatste plaats een wereldwijd goed presterend dealernetwerk. Ook in de toekomst zijn dat onze succesfactoren.
Nederland volgt de groeiambities van Skoda, ze verdubbelde reeds in 2010 de verkopen.
Bron: klik.