Nieuw stuur, claxon werkt niet

EdK

Forumguru
geen retrofit te doen helaas
Dat had ik even gemist....
Ja dan word het toch zelf rommelen met een bepaald risico....
Vermoed dat degene die hier nu reacties hebben gegeven inclusief mezelf je ook niet echt verder kunnen helpen in deze.
Ja simpelste oplossing is om de 2 draden van schakelaar claxon op stuur een eigen circuit te geven met eigen zekering.
Dus geheel buiten de originele bedrading om, dan draai je wel op safe...
 

Tees

Donateur
Ik sluit me wel een beetje aan bij @EdK, van afstand is t wel moeilijk nu verder te helpen. Je zou iemand moeten vinden die je fysiek wil helpen (al dan niet tegen betaling), maar via de officiële kanalen denk ik dat er weinig zin hebben in zo'n klus. Zal dus meer een vriendendienst moeten zijn schat ik.
 

EdK

Forumguru
Je zou eens contact met @TooTall kunnen maken, meen me te herinneren dat hij ook met een vergelijkend iets is bezig geweest.
Ben er niet 100% zeker van, maar zeg altijd "vragen staat vrij.......toch ? :koffie:
 

Chrisjemol

Forumguru
Het is gefixt. Bleek dat de draad vd claxon die nu meteen de gele hoofdstekker in ging eruit moest en op de stekker vd stuurwielbediening moest, zo loopt hij net zoals met origineel stuur over de stuurwielbediening (linbus noemden ze het).

Ik bedenk me nu ook dat ik met monteren het gek vond dat de stuurwielbediening zelf 4 pinnen had en de stekker die erin moest maar 3 draden.
Nu weet ik dus waar die extra pin voor is

Gelukkig relatief makkelijk en snel opgelost, alles werkt weer prima!
 
Heeft niks met specifiek een Up! te maken...VAG zet in duurdere uitvoeringen vaak een dubbele claxon een hoge en een lage toon, bij de minder dure versies en uit bezuinigingsdrang wordt steeds vaker één van de twee (de lage volgens mij ) weggelaten. Dus een lage toon claxon van de sloop er bij zetten en je hebt een beter klinkende toeter. Of een universeel aftermarket setje toeters, luchthoorns of misthoorn er op..
 
Bovenaan Onderaan