Nieuwe Amundsen in mijn yeti

• Onderwerp starter bijbeuner
  • Startdatum
B

bijbeuner

Heb sinds 7/01 mijn nieuwe Yeti
Heb mij als optie ook het Pack Amundsen besteld.
Nu komt het tijdens de wachtperiode zeg levertermijn heeft skoda een product wijziging gedaan en het "oude" amundsen vervangen.
Nu werkt bij mij de Spraakbediening niet en ook de weergave van het navigatie in het Maxi dot scherm is er niet.Als je nu bij het nieuwe Amundsen de spraakbediening wil moet dit extra aangevinkt worden (kost luttele 20€) dit was echter niet van toepassing op het oude dus is er ook niets aangevinkt bij de bestelling.
Achteraf activeren of inbouwen van de spraakbediening is volgens skoda niet mogelijk.
Heb contact gehad met 2 personen op een Duits forum zij hadden ook het oude amundsen besteld maar het nieuwe gekregen,bij hun werkt wel de spraakbediening?
Iemand een idee of oplossing hoe ik mijn spraakbediening als noch zou kunnen activeren?
Bij mijn dealer krijg ik geen oplossing.

grt. karl

Antera

Donateur
Misschien wel in de radio ter activeren maar de vraag is dan ook is de microfoon aanwezig.

Joske

Forumguru
Hoe is de ondersteuning van je garage??

Dit moet toch wel keurig op te lossen zijn? Wat stond er in je verkoopscontract?

B

bijbeuner

Hoe is de ondersteuning van je garage??

Dit moet toch wel keurig op te lossen zijn? Wat stond er in je verkoopscontract?

-Ondersteuning in de garage kan ik wel vergeten,zij wisten blijkbaar ook niet dat er een productwijziging was.
Hebben een navraag bij Skoda gedaan en kregen als antwoord dat het niet mogelijk is achteraf de spraakbediening te installeren en te activeren.
In het verkoopscontract staat Pack Amundsen maar natuurlijk niet het oude of het nieuwe,zeer ergelijk.

Joske

Forumguru
dan moet spraakbediening toch te activeren zijn dmv softwareupdate? Of zou het werkelijk een andere module zijn.. :pieker:

Monteurtje

Forumguru
Dit is een compleet nieuwe Amundsen. Kwam deze pas ook tegen. Ziet er mooi uit. Geen cd speler, alleen 2 SD slotjes. Zenderlogo's. Scherm heeft de lay out van de Octavia III. Misschien dat het wel geactiveerd kan worden. Maar dan zal er een soort functie vrijgave uitgevoerd moeten worden met behulp van activeringscode. Misschien kan de dealer contact opnemen met iemand van Pon en via de fabriek achterhalen of het mogelijk is. Als ze dat nog niet gedaan hebben.

andrehj

Forumguru
Hé, dit is weer wat nieuws. Misschien dat we hier eens een overzicht van de diverse Amundsen varianten moeten maken, want ik begin de tel een beetje kwijt te raken:

2009? - Amundsen, gelijk aan VW RNS 310
2011 - Amunden+, gelijk aan VW RNS 315
2013 - MIB Amundsen 1e generatie 5.8", gelijk aan VW Discover Media
2014 - Opvolger Amundsen+, niet voor MQB, zonder CD speler. Details graag aanvullen.
2015 - MIB Amundsen 2e generatie 6.5", gelijk aan VW Discover Media

Kan iemand mijn overzicht aanvullen of verbeteren en is er ergens een plaatje van de nieuwe Amundsen in de Yeti beschikbaar?

Bakkertje

Forumguru
volgens mij is er geen opvolger van de amundsen+
de rest klopt vrij aardig volgens mij waarbij de nieuwe generatie van de Amundsen MIB geen cd speler meer zou hebben, enkel 2 SD slots.

andrehj

Forumguru
Betekent dat dat de MIB Amundsen (welke versie?) nu ook in de Yeti zit? De Yeti is immers geen MQB auto. Dat zou betekenen dat ook een S2 met een MIB Amundsen geupgrade zou kunnen worden.

B

bijbeuner

Hier wat foto's zijn wel niet van de beste qualiteit.
De voice knop aan het stuur en op het toestel werken niet.

Bijlagen

• 2015-02-10 14.31.01.jpg
    2015-02-10 14.31.01.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 130
  • 2015-02-10 14.32.12.jpg
    2015-02-10 14.32.12.jpg
    900,6 KB · Weergaven: 121
  • 2015-02-10 14.32.27.jpg
    2015-02-10 14.32.27.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 117
  • 2015-02-10 14.32.33.jpg
    2015-02-10 14.32.33.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 119
  • 2015-02-10 14.32.41.jpg
    2015-02-10 14.32.41.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 119

ertromp

Forumguru
@bijbeuner wellicht mag een forumlid bij jou in de buurt eens een scan maken met VCDS van je systeem?
Dan weten we wat meer van software/hardware van dat toestel

B

bijbeuner

Belgisch limburg aan de maaskant 3650
10min. van Maaseik of 10min. van maasmechelen

Bovenaan Onderaan