Nieuwe Amundsen in mijn yeti

• Onderwerp starter bijbeuner
  • Startdatum

CDK

Forumguru
Je zou haast denken nieuwe Amundsen en per ongeluk oude modules gemonteerd of af fabriek de oude codings in de modules....

ertromp

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat het dezelfde software zal bevatten als de MIB Amundsen
Of de nieuwe Yeti moet ook deels MQB zijn

B

bijbeuner

De maandag een mail naar Skoda België gestuurd ivm de spraaksturing.
Vandaag dan een telefoontje van mijn Skoda dealer gekregen dat de spraaksturing achteraf niet te activeren is.
Heb wel van Skoda België een voorstel gekregen als compensatie een waardebon voor accesoires ?

Bakkertje

Forumguru
Vaag, hieronder een foto van de laatste versie van de VW discover media:
AjlvqYJyIrlEnTn_bXL0Coh-S-QbGHBTz405RcUlEvWE.jpg

Daar zit duidelijk geen SD slot in.. ?

EdK

Forumguru
blijft vreemd
je hebt een voice knop op het stuur zitten en op de admundsen unit en het zou niet werken....??
Dit is een leuk gevalletje voor de VCDS goeroe's hier om uit te zoeken .....toch @Antera en @ertromp ?
Tsja de dealers hebben vaker gezegd dat er dingen niet mogelijk waren om te activeren met niet erbij zeggend hun apparatuur, maar bleek het wel aan te zetten te zijn met VCDS. Maar daar mogen de dealers officieel van de importeur niet mee werken....
Dus tsja zou zeggen neem eens contact op met @Antera uit Breda wat vanuit regio maaseik nog wel te doen is...

Kom net na 2 weken op zavelbos gewerkt te hebben terug en lees dit hier.....tsja en klus is geklaard dus kom er niet zo weer terug

Bakkertje

Forumguru
Wat zie ik daar rechts onder het beeldscherm in de zwarte rand? Is dat geen SD slotje?

Nee, die zwarte rand is in "pianolak" en wat je ziet is een weerspiegeling. (ik heb ook een filmpje met hetzelfde apparaat en daar kun je dat heel duidelijk zien).

Maar als je de folder bekijkt die eerder gepost is zie je links en rechts van het scherm een SD kaart slot, die 2 zitten bij de VW in het handschoenenkastje. In die folder stond overigens ook geen columbus vermeld..

Bakkertje

Forumguru
Net nog even de brochure uit de link van @andrehj bekeken en volgens mij is het een alles in één MIB Amundsen zodat ie in de Yeti past. Als ze die nu ook in de Facelift Superb hadden gezet....

Ik ben benieuwd of we die ook in andere modellen tegen gaan komen, of dat daar dan weer de VW variant in komt..

Henk.W

Lid
Ik heb de zelfde nav. inmijn nieuwe Yeti zitten en hier werk de voice knoppen ook niet.
Er zijn alleen maar twee sd slots in de linker zit de officiele sd. nav. kaart en de rechtse is vrij voor eigen kaart.
Ik heb in het handschoenen kastje geen kaart of ingang voor een kaartslot zien zitten.
Voor de rest werkt hij heel snel de navigatie binnen een paar sec.

Bakkertje

Forumguru
Bij de Amundsen/discover media zoals deze in het MQB platform wordt geplaatst zit de unit los van het scherm. Voor de Yeti (en wellicht andere niet MQB modellen) is er blijkbaar toch een tussenmodel gemaakt met de techniek van de twee losse modules in 1 apparaat. Dat moet ook wel denk ik als je een model als de Yeti nog even wilt voeren. De oude Amundsen+/rns315 is echt verouderd (en voor mij ook echt een afknapper voor een eventuele facelift Superb).
Voor de volledigheid onderstaande module (eventueel zonder CD speler) zit bij de MQB modellen in het handschoenen kastje:
57392.jpg

CDK

Forumguru
maar het is wel erg beschamend dat er een knop voor voicedialing in de auto zit die niet werkt, ik zou me hier echt over beklagen bij mijn dealer :jaja:

Monteurtje

Forumguru
Op de allereerste Amundsen zat ook een knop met PHONE. Als je indrukte ging alleen het geluid uit. Geen telefoon menu op het scherm. Later is dat verandert.
Het is dus niet geheel onwaarschijnlijk dat het straks bij nieuwere modellen wel werkt

• Leuk
Waarderingen: CDK

Ri_Ko

Nieuw lid
Ik herken de problemen. Afgelopen week melding van de dealer ontvangen dat er een update is om de aanwijzing in de maxidot te krijgen. Hiervoor moet ik nog een afspraak maken.
De amundsen mib uit de yeti zou niet over gratis updates beschikken (volgens de dealer).
Vreemd dat er niemand is die kan vertellen wat er wel/niet mogelijk is. De handleiding geeft hier ook geen duidelijkheid over.

B

bijbeuner

@Ri_Ko
Kun je dan eens navragen wat voor een update voor de maxidot het precies is ?
Ben namelijk vorige week nog bijna 1,5u in de garage geweest :mad: om diverse storingen te verhelpen en heb meteen noch eens achter update's gevraagd maar ze wisten er noch niets over.
Heb ook al zelf probeert om de "gratis" kaart update's te downloden maar niets .

Bakkertje

Forumguru
Wat de updates betreft, in de "Yeti Amundsen" zit neem ik aan een SD kaart met daarop de kaartgegevens?
Daarop staat waarschijnlijk een onderdeelnummer. Op basis van dat nummer zou je kunnen kijken of het dezelfde kaart is als die in de andere systemen wordt gebruikt. Qua updates zou je dan gewoon een O3 versie (of S3) kunnen downloaden, of die van VW. Voor de discover media is die gewoon te downloaden zonder je VIN in te hoeven voeren op: http://www.navigation.com/is-bin/IN...ame_campaign_light&&Page=VW_Europe_Media_MIB2&

De SD kaart is bij mij 16GB groot en gewoon leesbaar in een Windows systeem. De kaarten kun je ook gewoon veiligstellen door eerst een kopie te maken van de gegevens. Formatteren zou ik in ieder geval niet doen, het schijnt dat dat niet goed gaat.
De oudere systemen hebben (als ik me niet vergis) een SD kaart van 8GB.
Ook daarvan kun je trouwens de updates gewoon downloaden, die staat hieronder:
http://www.navigation.com/is-bin/IN...ame_campaign_light&&Page=VW_Europe_Media_MIB1&

Bovenaan Onderaan