Ik snap wel dat een dealer er ook weinig mee kan, de toestellen en de updates op die toestellen vliegen je om de oren. Wat vandaag nog werkt, kan het morgen niet meer doen. Dat blijft lastig.
Neemt niet weg dat ik het beschamend vind wat de dealers hierover weten. Mijn auto is geleverd met een comfort carkit (zo heet dat bij VW) en de auto zou een wlan functie hebben. Na levering bleek dat helemaal niet te werken, ook niet met mijn nieuwe toestel dat ik speciaal daarvoor aangeschaft heb. Het sleutelwoord (voor wlan in ieder geval) is rSAP en dat zit dus niet op de comfort carkit, daarvoor had ik een premium carkit moeten nemen (wat weer niet kan icm de discover media (Amundsen)). De VW oplossing is of een Discover Pro (Columbus) met premium carkit, of een Wifi-stick a 89 euro die in de usb aansluiting gaat en waar je dan een tweede sim met data abonnement mag plaatsen..
Dit bovenstaande heb ik uiteindelijk zelf uit zitten pluizen en de info heb ik weer teruggegeven aan de dealer..
Bovenstaande om te illustreren wat de dealers hiervan weten. Triest maar waar. En nu is er een "vreemd" navigatie systeem in de Yeti terecht gekomen en weten de dealers er geen raad mee.
Anyways, ik heb het al eerder geschreven, maar ik denk dat het systeem in de Yeti een nieuw model navigatie is, maar dan niet het gescheiden systeem met 1 module in het handschoenenkastje en het scherm los, maar dat ze alles in 1 apparaat hebben verwerkt. Technisch gezien zouden updates en dergelijke dan gewoon identiek moeten kunnen zijn aan die van de "reguliere" Amundsen/Columbus.